E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Aakoo
    replied
    Onko mitään varmaa keinoa todeta kannentiiviste tai kansivika irto moottorista? Ohivuoto kuin tarkka? M52 kyseessä

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ihan aitoa BMW tavaraa. Taisivat kuulua johonkin motorsport mallien lightweight pakettiin. No jokatapauksessa noitahan saa vielä uutena järjelliseen hintaan: https://www.schmiedmann.com/en/produ...2-11-2-257-463
    No niinhän se onkin. Muistankin nyt nähneeni niitä juurikin siinä valkoisessa jenkki ltw versiossa . Thanks

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Hejssan, Kaikki e36 kunnolla paneutuneet/harrastaneet varmasti ovat joskus kuulleet/nähneet punaiset BMW MOTORSPORT -tekstillä koristetut vyöt. Ovatko tehtaalta ruksitut lisävarusteet M3 -malliin vai jotain aftermarket tavaraa? Eli olevatko aidot BMW tekeleet?
    Ihan aitoa BMW tavaraa. Taisivat kuulua johonkin motorsport mallien lightweight pakettiin. No jokatapauksessa noitahan saa vielä uutena järjelliseen hintaan: https://www.schmiedmann.com/en/produ...2-11-2-257-463

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Hejssan, Kaikki e36 kunnolla paneutuneet/harrastaneet varmasti ovat joskus kuulleet/nähneet punaiset BMW MOTORSPORT -tekstillä koristetut vyöt. Ovatko tehtaalta ruksitut lisävarusteet M3 -malliin vai jotain aftermarket tavaraa? Eli olevatko aidot BMW tekeleet?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kytkinlevy pitäs mennä. Asetelma ei millään. Täysin erilaisia m50 kova vauhtis ja kaksoismassa. Kova vauhtis vaatii myös eri haarukan lootaan mitä kaksoismassa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Sopiiko m50 kaksoismassan kytkinlevy ja asetelma m50 orkkis kovaan pyörään?
    Lonkalta että ei.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Sopiiko m50 kaksoismassan kytkinlevy ja asetelma m50 orkkis kovaan pyörään?

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Sisäänajovaiheen ongelmia:


    Pitkät valot ei tahdo pysyä päällä vaan viiksi pomppaa perustilaan herkästi.
    Liittyykö aiheeseen? Joku jousi pitää välillä meteliä / ahdistaa jossain ohjauspyörän takana... mutta ei ehkä ole slipring kun bägin valo ei pala ja töötti toimii.


    Onko tuohon jotain fiksiä vai uutta vilkkuviiksi tilaukseen? Slipring pitänee tilata, kun rattia päivittää uusimpaaan versioon...

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Muuten hyvä, mutta mikäli ne kalvot repii pois, sisälle virtaa jatkuvasti niin kuumaa kuin koneesta irtoaa


    Vähiten sotkee kun valuttaa syylärin tyhjennyspropusta ulos sen mitä tulee. Helpoiten se vaihtuu sieltä välistä suoraan, muuta en irrottanut kuin imuilmahaitarin vähän sivuun. Ahdas väli on mutta kyllä sen vaihdettua saa. Jos todella helpon haluaa, niin imusarja ensin irti (mutta se on suhteessa niin iso työ ettei mitään järkeä)

    Muutama kuva kun omaan vaihdoin:
    Konehuone
    Ehjä vesiventtiili
    Rikkinäinen vesiventtiili

    Tuosta rikkinäisesti näkeekin, kalvo on revennyt palasiksi.

    Näistä tekee jopa kiinalaiset replikoita, 35e maksaa:


    Jos välttämättä haluaa itse korjata, korjaussarja kulujen kanssa noin 27e:
    https://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E60...T/283045886491
    Ei mulla ainakaan tule kuumaa kun hetken kunnes auto lämpenee:think hyvin pärjäsin kesälläkin tuolla ajella. Ihan normaalisti saan säädettyä kuumalle tai viileälle ja molemmat renkulat kaivoin ulos.

    E. Ilmastointi ei kylmää työnnä joten voi olla että virtaa kyllä kuumaa vettä siellä, muttei puhalla kuumaa jos on pyynti vaikka 18c
    Last edited by pazq; 17-09-2019, 17:07.

    Leave a comment:


  • ccc
    replied
    Tilasin BSG Technicin puslatyökalusarjan, vieläpä sellaisen jonka pitäisi käydä myös apurungon isojen puslien vaihtoon. Kysymys kuuluukin, voiko noita vaihtaa ilman että tiputtaa koko kelkan/kehdon tonttiin? Riittääkö että ottaa takapöntön irti ja ehkä vakaajaa/iskarit myös jotta saa tarpeeksi liikkumavaraa?

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Siellä on vesiventtiilin sisällä tiiviste renkaat turvonnu ja jumittanu sen. Revit ne pois tai tilaat uuden venttiilin
    Muuten hyvä, mutta mikäli ne kalvot repii pois, sisälle virtaa jatkuvasti niin kuumaa kuin koneesta irtoaa

    Originally posted by e36ville View Post
    Mites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.
    Vähiten sotkee kun valuttaa syylärin tyhjennyspropusta ulos sen mitä tulee. Helpoiten se vaihtuu sieltä välistä suoraan, muuta en irrottanut kuin imuilmahaitarin vähän sivuun. Ahdas väli on mutta kyllä sen vaihdettua saa. Jos todella helpon haluaa, niin imusarja ensin irti (mutta se on suhteessa niin iso työ ettei mitään järkeä)

    Muutama kuva kun omaan vaihdoin:
    Konehuone
    Ehjä vesiventtiili
    Rikkinäinen vesiventtiili

    Tuosta rikkinäisesti näkeekin, kalvo on revennyt palasiksi.

    Näistä tekee jopa kiinalaiset replikoita, 35e maksaa:


    Jos välttämättä haluaa itse korjata, korjaussarja kulujen kanssa noin 27e:

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by e36ville View Post
    Mites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.
    Käyt ostamassa letkupuristimet ja puristat letkut ennen palikkaa kasaan ja otat irti. Lähtee koko mutikka helposti. Sit niistä letkulähtöjen sisältä näet sinne sisään ja luultavasti siellä on o-renkaat päin pyllyä solmussa. Kärkipihdeillä nyppäsin ne irti ja laitoin venttiilin takasin. Vuoden ainakin toiminut ilman, kun ei nuo oikein tahtonut purkaantua suosiolla vaihtoa ajatellen. Ebay näytti hintaa 130€ ilmastoidun venttiilille

    Leave a comment:


  • e36ville
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Siellä on vesiventtiilin sisällä tiiviste renkaat turvonnu ja jumittanu sen. Revit ne pois tai tilaat uuden venttiilin
    Mites tän irroitus onnistuukaan helpoiten? Pitääkö jäähdytysnesteet valuttaa pihalle? Ja löytyykö näihin jotain tiivistesarjoja ettei koko vesiventtiiliä tarvitsisi vaihtaa. Uusi on aika tyyris.

    Leave a comment:


  • -Aakoo
    replied
    Onko tällä tai ulkomaan foorumeilla valmista threadia howto m43->m52 ? ois levyakselillinen compakti mihin pitäis suunitella b28 pakettia kiinni mut kuin tuo sähköistys ? muuthan varmaan menee bolt on, ajonesto pitäs kanssa varmaan poksista ohjelmoida pois yms samalla niin oisko siihenkin apuja?:think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Siellä on vesiventtiilin sisällä tiiviste renkaat turvonnu ja jumittanu sen. Revit ne pois tai tilaat uuden venttiilin

    Leave a comment:

Working...
X