E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sierrantuoksuinenisäntä
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Ainakin itsellä tuli suoraan vikakoodi että ohjainboksi rikki, "Internal control-unit fault" -> "Replace control unit". Katto ei toiminut enää ollenkaan, ei liikkunut mihinkään. Tuon ohjainboksin vikakoodien lukemiseen ja koodaukseen tarvii ADS-piuhan, muuten ei onnistu. Tilalle käy käytettykin ohjainboksi, koodaus ja kalibrointi pitää vaan tehdä. Ohjainboksi on sama puoli- ja täysautomaattikaton kanssa -> ero on siis koodauksessa. Suosittelen hankkimaan uusimman mallin ohjainboksin jos siinä vika

    EDIT: Tuosta ohjainboksilta saa myös livedataa diagnostiikalla, näkee joka ikisen mikrokytkimen onko kiinni vai auki. Helpottaa kummasti jos vika onkin jossain mikrokytkimessä.
    kiitoksia vastauksesta. pitää jostain ettiä noi lukulaitteet omaava kaveri joka olisi halukas korvausta vastaan lukea koodit ja jatkaa siitä eteenpäin. olettaisin siis että laitteet maksavat suht paljon.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Sierrantuoksuinenisäntä View Post
    osaisko joku viisaampi neuvoa, eli e36 avon katto ei lähde kalibroitumaan. hattuhyllyn vetää kiinni mutta katto ei lähde nousemaan. onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa. mistä tietää onko katon ohjainboksi rikki tai pystyykö moottoreita jotenkin tarkastamaan että toimivat.
    Ainakin itsellä tuli suoraan vikakoodi että ohjainboksi rikki, "Internal control-unit fault" -> "Replace control unit". Katto ei toiminut enää ollenkaan, ei liikkunut mihinkään. Tuon ohjainboksin vikakoodien lukemiseen ja koodaukseen tarvii ADS-piuhan, muuten ei onnistu. Tilalle käy käytettykin ohjainboksi, koodaus ja kalibrointi pitää vaan tehdä. Ohjainboksi on sama puoli- ja täysautomaattikaton kanssa -> ero on siis koodauksessa. Suosittelen hankkimaan uusimman mallin ohjainboksin jos siinä vika

    EDIT: Tuosta ohjainboksilta saa myös livedataa diagnostiikalla, näkee joka ikisen mikrokytkimen onko kiinni vai auki. Helpottaa kummasti jos vika onkin jossain mikrokytkimessä.
    Last edited by energy; 24-10-2019, 20:36.

    Leave a comment:


  • Sierrantuoksuinenisäntä
    replied
    osaisko joku viisaampi neuvoa, eli e36 avon katto ei lähde kalibroitumaan. hattuhyllyn vetää kiinni mutta katto ei lähde nousemaan. onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa. mistä tietää onko katon ohjainboksi rikki tai pystyykö moottoreita jotenkin tarkastamaan että toimivat.

    Leave a comment:


  • dexter35
    replied
    E36 1,9 compact, abs-ohjainyksikkö rikki. Käykö esim. 320 sedanin ohjainyksikkö tuohon?
    Elikkä siis esim. 320, jossa myös ASCT
    Last edited by dexter35; 24-10-2019, 15:38.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Keskuslukitus takkuillut sedanissa toisessa takaovessa jo pitemmän aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Onko tämä osa 11 se joka takkuaa? Uusi tilalle ja rock´n roll? Nyt ei nimittäin reagoi enää mitenkään keskuslukitukseen vaan ovea joutuu käyttämään lukkoon ja lukosta pois manuaalisesti.

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3..._2/#8353011_11
    No joo, vähä pitkissä kantuumissa oli tämä homma itellä, mutta osa vaihdettu ja lukko pelaa taas. Vähän sinällään pirullinen homma, että joutui tosiaan purkamaan koko oven, että sen lukon sai pois sieltä ja osan vaihdettua. Itelle kyllä tuttua hommaa tuo oven purkaminen. Teki itelläkin uudestaan niin, että ei lukko pelannut enää ollenkaan.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by eezz View Post
    Onko tämä toimiva nokka akselin anturi M52b20 koneeseen en mistään löytänyt alkuperäistä siemenssin anturia?
    https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...e=12141703221H
    tuoltahan tuo samalta sivulta alkuperänenkin löytyy kun etsii, ja vieläpä kaksi eri versiota. molemmat pitäs toimia, ainakin mulla toimi. moneen kertaan täällä foorumilla todettu ettei tarvikkeet välttis pelaa, olen myös itse tämän todennut.

    Puls generator camshaft - 12141703221, 12 14 1 703 221, 1703221, 12-14-1-703-221 - Sopii malleihin: E36 E34 E39 E38 Z3


    Camshaft position sensor - 12141730028, 12 14 1 730 028, 1730028, 12-14-1-730-028 - Sopii malleihin: E36 E34

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by eezz View Post
    Onko tämä toimiva nokka akselin anturi M52b20 koneeseen en mistään löytänyt alkuperäistä siemenssin anturia?
    https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...e=12141703221H

    Leave a comment:


  • eezz
    replied
    Onko tämä toimiva nokka akselin anturi M52b20 koneeseen en mistään löytänyt alkuperäistä siemenssin anturia?
    Nokka-akselin asentotunnistin Hella (OE laatua) - 12141703221, 12 14 1 703 221, 1703221, 12141703221H - Sopii malleihin: E36

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Mistäs vikaa lähtisi vielä etsimään?
    Tosiaan alunperin 316i johon vaihettu m52b28 ja ews poistettu käytöstä.
    Vikakoodeja:


    Juuri vaihettu (hella) kampuran asentotunnistin siinä toivossa että vikakoodi poistuisi.
    Vanos korjattu kokonaisuudessaan rattlekitin kera.
    Nokan asentotunnistin vaihdettu toiseen käytettytn alkuperäiseen jonka jälkeen toimi kuukauden päivät ilman vikakoodia....

    Kun poistaa vikakoodit niin jäljelle jää käynnistyksen jälkeen nokan asentotunnistimen koodi sekä exhaust flap jota nyt ei tässä muutenkaan ole.

    Täytyskös vikaa etsiä jostain pinneistä vai summan mutikassa ostaa uusi nokka anturi vaiko mitä?

    Sitten entäs tuo Speed signal implausible koodi. Mitäköhän tarkottaa? Täytyskös ecua koodata vielä lisää?

    Ja sitten tähän vielä päälle että auton rajotin on siellä 5600rpm kohilla.
    Tuli ews nollauksen jälkeen katottua niin ainakin tietokone näytti että rajotin olis 6636rpm. Vaikuttaako joku nokan koodi tähän?
    Sun pitää vaihtaa nokan asentoanturi sinne ainakin vielä. Vain OEM siemens merkkinen pelaa. Muut ei.

    Ja sinne eculle ei tule nopeustietoa, niin tulee tuo vikakoodi ja kierrokset rajoittuu alas. Joko pitää vetää nopeussignaalin johto mittaristolta/abseilta tai poistaa sen tarve boksin softasta. Myös pakoputken läpän voi poistaa softasta, mutta se vaikuttaa vain vikakoodiin. Toiminnallista vaikutusta sillä ei ole.

    - Pasi K.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    E36 vianhakua

    Mistäs vikaa lähtisi vielä etsimään?
    Tosiaan alunperin 316i johon vaihettu m52b28 ja ews poistettu käytöstä.
    Vikakoodeja:


    Juuri vaihettu (hella) kampuran asentotunnistin siinä toivossa että vikakoodi poistuisi.
    Vanos korjattu kokonaisuudessaan rattlekitin kera.
    Nokan asentotunnistin vaihdettu toiseen käytettytn alkuperäiseen jonka jälkeen toimi kuukauden päivät ilman vikakoodia....

    Kun poistaa vikakoodit niin jäljelle jää käynnistyksen jälkeen nokan asentotunnistimen koodi sekä exhaust flap jota nyt ei tässä muutenkaan ole.

    Täytyskös vikaa etsiä jostain pinneistä vai summan mutikassa ostaa uusi nokka anturi vaiko mitä?

    Sitten entäs tuo Speed signal implausible koodi. Mitäköhän tarkottaa? Täytyskös ecua koodata vielä lisää?

    Ja sitten tähän vielä päälle että auton rajotin on siellä 5600rpm kohilla.
    Tuli ews nollauksen jälkeen katottua niin ainakin tietokone näytti että rajotin olis 6636rpm. Vaikuttaako joku nokan koodi tähän?

    Leave a comment:


  • lappihullu
    replied
    Vaihdoin airbackillisen ratin tilalle normiratin ja nyt ei töötti toimi. Miten saa sen toimimaan uuden ratin kanssa?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Pitäisi harraste sedaniin (9/1993) löytää bägillinen sporttiratti. Onkohan 8/2000 Vompatissa ollut kaksivaiheisia turvatyynyjä? Compaktin tyynyn osanumero on BMW 331092762 04H.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by eezz22 View Post
    Mikä mahtaisi olla vikana e36 m52b20 kun antoi vikakoodin 65 eli nokka akselin asentotunnistin, ostin motonetistä uuden eikä auto edelleenkään toimi kunnolla ja sama vikakoodi tulee aina takaisin vaikka sen nollaa?
    Se että ostit uuden anturin motonetistä. Vain alkuperäiset siemens merkkiset nokka-akselin asentoanturit pelaa m52:ssa.

    Leave a comment:


  • eezz22
    replied
    Mikä mahtaisi olla vikana e36 m52b20 kun antoi vikakoodin 65 eli nokka akselin asentotunnistin, ostin motonetistä uuden eikä auto edelleenkään toimi kunnolla ja sama vikakoodi tulee aina takaisin vaikka sen nollaa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Sopiiko e39 525,528 ym. Takajarrut suoraan e36:een?
    Mäntä olisi juuri 40mm ja levyt 298x20mm, eli ungefär sama, kuin e46 325/328, mutta paksumpi levy.
    Viereisellä romiksella olisi noita e39 vaikka kuinka.
    Ei mee, mut kyl ne varmaan sopivilla sovitepalikoilla saa sinne.

    Leave a comment:

Working...
X