Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3167
    • 47200

    venakopan tiivisteen väliin ei silikoonia tai muutakaan mäskiä. Se vaan liukastaa sen pinnan ja tiiviste pullahtaa ulos. Täysin puhtaaksi ja kuivana kiristys. Tai jos tahtoo välttämättä laittaa liimaa, niin oikein ohut kerros, ihan vähän sormin tiukkaa ja antaa kuivua. Sen jälkeen voi kirrata oikeaan kireyteen

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      Originally posted by pazq View Post
      venakopan tiivisteen väliin ei silikoonia tai muutakaan mäskiä. Se vaan liukastaa sen pinnan ja tiiviste pullahtaa ulos. Täysin puhtaaksi ja kuivana kiristys. Tai jos tahtoo välttämättä laittaa liimaa, niin oikein ohut kerros, ihan vähän sormin tiukkaa ja antaa kuivua. Sen jälkeen voi kirrata oikeaan kireyteen
      Liimaa niihin puolikuun kulmiin, ei muualle.

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        Originally posted by jr66 View Post
        Tämä, ja tosiaan ei tiedetä paljonko on se toinen camber kun toinen on -1,3. Esim. jos ero on 1 ast niin koko pirusti saa tukivarsi olla mutkalla että ero siitä johtuu.
        Omalle kohdalle on sattunut camber poikkeama mm vääntyneen iskaritolpan ja vääntyneen olka-akselin takia. Tuo yksi aste on siitä viheliäinen, että noin pientä vääntymää ei kyseisissä osissa silmällä huomaa, ennen kuin pääsee vertaamaan ehjään ja mittailemaan. Sen sijaan jotta camber menisi alatukivarren takia asteen verran miinukselle, niin alatukivarren ulomman pallonivelen pitäisi tulla ulospäin 1-2 cm jos oikein laskin. Sen kyllä kai jo huomaisi.

        Kyllä tuo asteen poikkeama on kuitenkin sen verran suuri, että kannattaisi laittaa kuntoon, IMO. Siis jos tuo on ero toiseen puoleen.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Jesse93
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 940
          • Mustio

          Originally posted by pazq View Post
          venakopan tiivisteen väliin ei silikoonia tai muutakaan mäskiä. Se vaan liukastaa sen pinnan ja tiiviste pullahtaa ulos. Täysin puhtaaksi ja kuivana kiristys. Tai jos tahtoo välttämättä laittaa liimaa, niin oikein ohut kerros, ihan vähän sormin tiukkaa ja antaa kuivua. Sen jälkeen voi kirrata oikeaan kireyteen
          Jos viittasit minun postaukseen niin tosiaan m50 kopan tiivistepinta syöpynyt kuopalle siksi käytin liimaa. Nytm52 koppa ja tiiviste kuivana, ei vuoda.
          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            Originally posted by bmw323it View Post
            jotta camber menisi alatukivarren takia asteen verran miinukselle, niin alatukivarren ulomman pallonivelen pitäisi tulla ulospäin 1-2 cm.
            Jep, 17" vanteessa aste on n. 8 mm.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15251
              • Ajamisen Iloa

              .

              Originally posted by bmw323it View Post
              Omalle kohdalle on sattunut camber poikkeama mm vääntyneen iskaritolpan ja vääntyneen olka-akselin takia.
              Omassani oli juuri tuo vääntynyt iskaritolppa.
              Nuo alemmanhintaportaan iskarit, eli kaikki kuluttajamallit on yleensä ohuesta pellistä prässättyjä ja ne kyllä vääntyy sieltä kun riittävän isoon reikään ajaa.
              Eroa oli siis juurikin tuo aste viimekesänä ja kun vaihdettiin järeemmät iskarit ja tutkaili tuota vanhaa ni se oli selkeä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2558
                • .

                Originally posted by Remotion View Post
                Omassani oli juuri tuo vääntynyt iskaritolppa.
                Nuo alemmanhintaportaan iskarit, eli kaikki kuluttajamallit on yleensä ohuesta pellistä prässättyjä ja ne kyllä vääntyy sieltä kun riittävän isoon reikään ajaa.
                Eroa oli siis juurikin tuo aste viimekesänä ja kun vaihdettiin järeemmät iskarit ja tutkaili tuota vanhaa ni se oli selkeä.
                :think Tä? Ootko myyny mulle vääntyneen iskarin?
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Originally posted by evilracer View Post
                  Tuo halvempi LuK on katalogin mukaan korvaava tuote tuolle kalliimmalle, eli ilmeisesti tuon kalliimman valmistus on lopetettu ja siksi hinta noussut (?). Eli halvempi toiminee ihan yhtä lailla kuin kalliimpikin.
                  Tuli tosiaan tämä tilattua ja laitatettua paikallisessa korjaamossa alle. Hyvältä vaikuttaa mitä sillä olen kerennyt vähä ajelemaan.

                  Aiemmin autossa oli tosiaan Valeo 4p korvaussarja kaksoismassalle eli setti oli kovalla vauhtiksella ja en tuota settiä kyllä suosittele käyttikseen. Eipä tuo kerennyt alla olemaan kuin 20-30tkm ja se riitti. Osalla oli tuosta hyviäkin kokemuksia silloin kun tuo alle laitettiin joku 4 vuotta sitten, mutta itelle jäi kyllä paskan maku suuhun.

                  Ongelmat mitä huomasin tuon kovan vauhtiksen kanssa M52B25 ja ZF:n askin kanssa:
                  - Laatikko kolahti kun kytkimen nosti ylös
                  - Laatikko rallatti tyhjäkäynnillä (ei ollut yllätys)
                  - Luistattaminen hieman haasteellista, koska irroitti kohtuu terävästi.
                  - Vaihteet meni päälle huonommin vs. kaksoismassa.
                  - Vauhtipyörän värinä 1500-2000rpm välissä.

                  Jos tuon kytkimen joku haluaa ostaa pois niin se löytyy vielä. Sopisi varmaan johonki rata/ralli/burnis peliin ihan hyvin.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • puliukk0
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 71
                    • Helsinki

                    Onko kenelläkään pienintäkään havaintoa 40/15 H&R alustasetistä (iskareineen), ois tavote vakiota tiputtaa sellaseen m-sport (tai hieman alle). Muttei mitään järjetöntä (60/40?) määrää.
                    Ongelma lähinnä kun autossa M3 vanteet niin näyttää aivan tautisen hirveälle...

                    Tuntuu lähes kaikki alustojen kuvat kadonneen, museolaitteita siis

                    Kolisee vaan toinen iskari niin samalla heittää alustasetin, varsinkin kun n. 400€ saa koko setin...

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Mulla oli joskus H&R 40/15 jouset. Muuten ihan hyvä mutta keulasta ei kyllä tippunut tuota 40mm.. takaa muistaakseni enemmän kuin 15mm:think
                      Laitoin sitten Eibachin -50mm etuvieterit. Ne oli paljon mukavammat ajellakkin kun nuo H&R.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • puliukk0
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 71
                        • Helsinki

                        Originally posted by JJT View Post
                        Mulla oli joskus H&R 40/15 jouset. Muuten ihan hyvä mutta keulasta ei kyllä tippunut tuota 40mm.. takaa muistaakseni enemmän kuin 15mm:think
                        Laitoin sitten Eibachin -50mm etuvieterit. Ne oli paljon mukavammat ajellakkin kun nuo H&R.
                        On vaan niin pirun tyyris setti Eibachin jousilla (+600€).

                        Täytyy miettiä ja mittailla vähän kaaria ja googletella.

                        Saa tietenkin tähän vastailla jos jollain hyviä ideoita tai kokemuksia (mieluiten 40/15 tai 60/40 H&R seteistä).
                        Last edited by puliukk0; 02-05-2019, 19:05.

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1827
                          • N/A

                          Originally posted by puliukk0 View Post
                          On vaan niin pirun tyyris setti Eibachin jousilla (+600€).

                          Täytyy miettiä ja mittailla vähän kaaria ja googletella.

                          Saa tietenkin tähän vastailla jos jollain hyviä ideoita tai kokemuksia (mieluiten 40/15 tai 60/40 H&R seteistä).
                          Minulla on avossa H&R 40/15-setti. Laski molemmista päistä minkä luvattiin, asento miellyttää omaa silmää ja mielestäni varsin mukavan pehmeäkin.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • puliukk0
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 71
                            • Helsinki

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Minulla on avossa H&R 40/15-setti. Laski molemmista päistä minkä luvattiin, asento miellyttää omaa silmää ja mielestäni varsin mukavan pehmeäkin.
                            Kiitokset!

                            Kannattaako perus M52B25 laittaa se S52 ketjunkiristin vai uusi (jousi+mäntä) M52?
                            Oikeen ota selvää...
                            Last edited by puliukk0; 04-05-2019, 16:23.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15251
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Freak View Post
                              :think Tä? Ootko myyny mulle vääntyneen iskarin?
                              En mä myy rikkinäistä koskaan, se menee roskiin.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Facelifted
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 87
                                • Ilmajoki

                                Apuva

                                Onko mistään saatavilla rautaasia moottorin tukirautoja E36 m50b25 koneeseen? Ja automaattilootalla viä.

                                Omasta irrootettiin vaihteistoa, ja ihmeteltiin ku moottori liikku nii perkeleen paljo, no sehän oli tukirauta vasemmalta ollu jo hyvän aikaa poikki...





                                Tuos olis pari vaihtoehtoa. Tiedä sitte kuinka nuo VpMotorsportin kannakeet toimiis automaatis mut olis tietysti paree et löytys molemmin puolin kestävemmät ku nuo alkuperääset.
                                730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                                My only superpower is being invisible to womans.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎