Originally posted by bmwe30touring
					
				
				
			
		Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eräs BMW-huoltaja sanoi, että tehdas ei ole antanut vaihtoväliä, mutta suositteli, että 300t välein voisi ketjun vaihtaa. Tämä on tietenkin mutua, mutta tämän threadin varjossa voisi olla ihan hyvä hetki vaihtaa ketju..
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tää meikän vehjes saa kunnon huollon Osat mitkä vaihdan moottorikorjauksen aikana. Osat mitkä vaihdan moottorikorjauksen aikana.
 
 -Kytkinpaketti
 -Venttiilit 20kpl, 4kpl imuvenaa ehjää
 -Nokkaketjut
 -Uudetmännänrenkaat ja sylinterit hoonaukseen
 -Kampuranlaakerit
 -Vesipumppu.
 -Öljypumppuun pariuutta osaa "sai turpiinsa ketjusta"
 
 Hydraulinostimia en hankkinut uusia vaikka on riski että jotkut eivät ehkä toimi enään, mutta sen näkee sitten kun saa öljypaineet koneeseen että mitkä nakuttaa niin ne vaihdetaan. kuin verrattuna alkais vaihtaa kaikkia 24kpl uusiin koska yks nostin maksaa melkee 25€ kappale.
 
 Moottorista tulee melkeen kuin uus, ton huollonjälkeen heh.Last edited by JanisHell; 27-09-2005, 17:25.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.
 
 Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi. mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.
 
 Moottoriporautettu 1pykälän ylikokoon
 Uudet ylikokomännät
 Alakerranlaakerit uusittu
 Kansikoneistettu ja kunnostettu
 Uudet venttiilit
 Uusi kytkin
 Uusi vesipumppu
 Uusi öljypumpu
 Uudet jakopään ketjut/rattaat
 Kaikki tiivisteet vaihdettu uusiin.
 
 Pari A4 paperin verran pikkuosia laittiin uusiksi, olihan noilla palikoilla mitä laitettiin 3500€ hintaa ja loput ovat töitä. kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.
 
 Että tässä suuntaa-antavaa tietoa muillekkin bemaristeille, mitä "täydellinen" moottoriremppa suunilleen maksaa E36 325i M50 Vanos moottoriin.Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 16:01.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 5000eOriginally posted by JanisHellRemppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.
 
 Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi. mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.    
 
 Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.Sähköposti.
 IG: janzki_
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuh sitten olis tullut tosta mun romusta tekniikkavaihtopommiOriginally posted by Janzki5000e    
 
 Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään. Sen jälkeen olis saanut jännää millonko se vanha M3 pata paukahtaa ja sitten ei tuu halvaksi.
							
						Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 15:49.325i -93 E36 Sen jälkeen olis saanut jännää millonko se vanha M3 pata paukahtaa ja sitten ei tuu halvaksi.
							
						Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 15:49.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 noniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuh ei ollu vanoksen vika, vaan ketjunkiristimen joka ei toiminut kunnolla enään.Originally posted by easy_acnoniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu 325i -93 E36 325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.Originally posted by easy_acitellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
 
 Kl-Varaosassa
 
 Jakoketju ylä
 Hinta: 20,00 EUR
 
 Jakoketjun kiristin, ylä
 Hinta: 48,00 EUR
 
 Jakoketju ala
 Hinta: 35,00 EUR
 
 Kaarilaahain
 Hinta: 48,00 EUR
 
 Rattaat tossa puuttuu, mutta 200-300€ saa ainakin osiin varata.Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 17:36.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jäletOriginally posted by JanisHellKävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.Bmw 320d -10
 Volvo s40 2.4 -05
 ex:bmw 316 e46 1.9 -02
 ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut} 
 ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d ,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d ,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuh näky tossa koneessa hoonaus jäljet, mutta koneistamolla todettiin kuitenkin että väljä oli. Sanoivat että pelkkä hoonaus olis tehnyt tosta öljypumpun.Originally posted by bemu320i90ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jäletLast edited by JanisHell; 10-12-2005, 18:04.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ei tuo jakopää remppa niin mahdottoman hintaseks jäis jos ite pystyis tekemään, tosin taitoa on melko vähän vielä.. eipä tuota ole auto ollut itsellä kovin pitkään ja ei ole kerennyt mitään oikein näpertelee. mutta. kun ottaa vanosyksikön ja sit joutuu sen alemmanjakopääkannen ottaa pois, en vaan kyllä varma mutta tuossa alfamerin oppaassa tais olla että joutuu ottamaan öljypohjankin pois. Tuskin mikään mahdottoman vaikea homma tuo vaihto... kunhan merkkailee ja kattoo ettei ajotus mee vituralleen. Nyt lähti tuolla itäsuomipalstalla hallikyselyt päälle että sinne asti jos odottais että joskus tulevaisuudessa sais ihan kunnon hallin missä laittaa... kun ei tuo mitään mahdottomia ääniä kuitenkaan päästä.
 
 Eiks tuon väljyyden pysty "tarkastaa" mittaamalla puristuspaineet... tai nehän ainakin kertoo jotain..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei tarvitse konetta ottaa pois eikä etuakselistoa purkaa. Itse käytin öljypohjan poissa, koneen etukiinnikkeet pitää löystää ja riittää kun konettaa nostaa etupäästä 10 cm niin öljypohjan saa pujoteltua pois. Kaikki letkut ja piuhat sun muut hilppeet saa olla paikallaan.Originally posted by JanisHellJoutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.
 Comment
Comment