Originally posted by bmwe30touring
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.
Collapse
X
-
Tää meikän vehjes saa kunnon huollon Osat mitkä vaihdan moottorikorjauksen aikana.
-Kytkinpaketti
-Venttiilit 20kpl, 4kpl imuvenaa ehjää
-Nokkaketjut
-Uudetmännänrenkaat ja sylinterit hoonaukseen
-Kampuranlaakerit
-Vesipumppu.
-Öljypumppuun pariuutta osaa "sai turpiinsa ketjusta"
Hydraulinostimia en hankkinut uusia vaikka on riski että jotkut eivät ehkä toimi enään, mutta sen näkee sitten kun saa öljypaineet koneeseen että mitkä nakuttaa niin ne vaihdetaan. kuin verrattuna alkais vaihtaa kaikkia 24kpl uusiin koska yks nostin maksaa melkee 25€ kappale.
Moottorista tulee melkeen kuin uus, ton huollonjälkeen heh.Last edited by JanisHell; 27-09-2005, 17:25.325i -93 E36
Comment
-
-
Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.
Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.
Moottoriporautettu 1pykälän ylikokoon
Uudet ylikokomännät
Alakerranlaakerit uusittu
Kansikoneistettu ja kunnostettu
Uudet venttiilit
Uusi kytkin
Uusi vesipumppu
Uusi öljypumpu
Uudet jakopään ketjut/rattaat
Kaikki tiivisteet vaihdettu uusiin.
Pari A4 paperin verran pikkuosia laittiin uusiksi, olihan noilla palikoilla mitä laitettiin 3500€ hintaa ja loput ovat töitä. kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.
Että tässä suuntaa-antavaa tietoa muillekkin bemaristeille, mitä "täydellinen" moottoriremppa suunilleen maksaa E36 325i M50 Vanos moottoriin.Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 16:01.325i -93 E36
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellRemppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.
Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.
Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki5000e
Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 15:49.325i -93 E36
Comment
-
-
Originally posted by easy_acnoniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu325i -93 E36
Comment
-
-
itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
Comment
-
-
Originally posted by easy_acitellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
Kl-Varaosassa
Jakoketju ylä
Hinta: 20,00 EUR
Jakoketjun kiristin, ylä
Hinta: 48,00 EUR
Jakoketju ala
Hinta: 35,00 EUR
Kaarilaahain
Hinta: 48,00 EUR
Rattaat tossa puuttuu, mutta 200-300€ saa ainakin osiin varata.Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 17:36.325i -93 E36
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellKävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by bemu320i90ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jäletLast edited by JanisHell; 10-12-2005, 18:04.325i -93 E36
Comment
-
-
ei tuo jakopää remppa niin mahdottoman hintaseks jäis jos ite pystyis tekemään, tosin taitoa on melko vähän vielä.. eipä tuota ole auto ollut itsellä kovin pitkään ja ei ole kerennyt mitään oikein näpertelee. mutta. kun ottaa vanosyksikön ja sit joutuu sen alemmanjakopääkannen ottaa pois, en vaan kyllä varma mutta tuossa alfamerin oppaassa tais olla että joutuu ottamaan öljypohjankin pois. Tuskin mikään mahdottoman vaikea homma tuo vaihto... kunhan merkkailee ja kattoo ettei ajotus mee vituralleen. Nyt lähti tuolla itäsuomipalstalla hallikyselyt päälle että sinne asti jos odottais että joskus tulevaisuudessa sais ihan kunnon hallin missä laittaa... kun ei tuo mitään mahdottomia ääniä kuitenkaan päästä.
Eiks tuon väljyyden pysty "tarkastaa" mittaamalla puristuspaineet... tai nehän ainakin kertoo jotain..
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellJoutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.
Comment
-
Comment