Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #76
    Originally posted by bmwe30touring
    Ihmettelin vain että onko tuo ketju muka tosiaan täysin huoltovapaa? Voi siis painella huoletta vaikka 500000km ja vaihdella vain öljyjä?
    Eräs BMW-huoltaja sanoi, että tehdas ei ole antanut vaihtoväliä, mutta suositteli, että 300t välein voisi ketjun vaihtaa. Tämä on tietenkin mutua, mutta tämän threadin varjossa voisi olla ihan hyvä hetki vaihtaa ketju..

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #77
      Tää meikän vehjes saa kunnon huollon Osat mitkä vaihdan moottorikorjauksen aikana.

      -Kytkinpaketti
      -Venttiilit 20kpl, 4kpl imuvenaa ehjää
      -Nokkaketjut
      -Uudetmännänrenkaat ja sylinterit hoonaukseen
      -Kampuranlaakerit
      -Vesipumppu.
      -Öljypumppuun pariuutta osaa "sai turpiinsa ketjusta"

      Hydraulinostimia en hankkinut uusia vaikka on riski että jotkut eivät ehkä toimi enään, mutta sen näkee sitten kun saa öljypaineet koneeseen että mitkä nakuttaa niin ne vaihdetaan. kuin verrattuna alkais vaihtaa kaikkia 24kpl uusiin koska yks nostin maksaa melkee 25€ kappale.

      Moottorista tulee melkeen kuin uus, ton huollonjälkeen heh.
      Last edited by JanisHell; 27-09-2005, 17:25.
      325i -93 E36

      Comment

      • JanisHell
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 410

        #78
        Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.

        Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.

        Moottoriporautettu 1pykälän ylikokoon
        Uudet ylikokomännät
        Alakerranlaakerit uusittu
        Kansikoneistettu ja kunnostettu
        Uudet venttiilit
        Uusi kytkin
        Uusi vesipumppu
        Uusi öljypumpu
        Uudet jakopään ketjut/rattaat
        Kaikki tiivisteet vaihdettu uusiin.

        Pari A4 paperin verran pikkuosia laittiin uusiksi, olihan noilla palikoilla mitä laitettiin 3500€ hintaa ja loput ovat töitä. kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.

        Että tässä suuntaa-antavaa tietoa muillekkin bemaristeille, mitä "täydellinen" moottoriremppa suunilleen maksaa E36 325i M50 Vanos moottoriin.
        Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 16:01.
        325i -93 E36

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #79
          Originally posted by JanisHell
          Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.

          Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.
          5000e

          Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #80
            Originally posted by Janzki
            5000e

            Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.
            Juuh sitten olis tullut tosta mun romusta tekniikkavaihtopommi Sen jälkeen olis saanut jännää millonko se vanha M3 pata paukahtaa ja sitten ei tuu halvaksi.
            Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 15:49.
            325i -93 E36

            Comment

            • easy_ac
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 452
              • Tampere

              #81
              noniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu

              Comment

              • JanisHell
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 410

                #82
                Originally posted by easy_ac
                noniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu
                Juuh ei ollu vanoksen vika, vaan ketjunkiristimen joka ei toiminut kunnolla enään.
                325i -93 E36

                Comment

                • Muumi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1702
                  • Rovaniemi

                  #83
                  Originally posted by JanisHell
                  kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.
                  Ja tämä takaa työn laadun...

                  Onnea nyt vaan "uuden" moottorin myötä,ja huolettomia kilometreja.
                  E24 635csi

                  Comment

                  • easy_ac
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 452
                    • Tampere

                    #84
                    itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      #85
                      Originally posted by easy_ac
                      itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
                      Joutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.

                      Kl-Varaosassa

                      Jakoketju ylä
                      Hinta: 20,00 EUR

                      Jakoketjun kiristin, ylä
                      Hinta: 48,00 EUR

                      Jakoketju ala
                      Hinta: 35,00 EUR

                      Kaarilaahain
                      Hinta: 48,00 EUR

                      Rattaat tossa puuttuu, mutta 200-300€ saa ainakin osiin varata.
                      Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 17:36.
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • tuningki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1205
                        • $ievi

                        #86
                        Originally posted by JanisHell
                        Kävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.
                        ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jälet
                        Bmw 320d -10
                        Volvo s40 2.4 -05
                        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                        Comment

                        • JanisHell
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 410

                          #87
                          Originally posted by bemu320i90
                          ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jälet
                          Juuh näky tossa koneessa hoonaus jäljet, mutta koneistamolla todettiin kuitenkin että väljä oli. Sanoivat että pelkkä hoonaus olis tehnyt tosta öljypumpun.
                          Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 18:04.
                          325i -93 E36

                          Comment

                          • easy_ac
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 452
                            • Tampere

                            #88
                            ei tuo jakopää remppa niin mahdottoman hintaseks jäis jos ite pystyis tekemään, tosin taitoa on melko vähän vielä.. eipä tuota ole auto ollut itsellä kovin pitkään ja ei ole kerennyt mitään oikein näpertelee. mutta. kun ottaa vanosyksikön ja sit joutuu sen alemmanjakopääkannen ottaa pois, en vaan kyllä varma mutta tuossa alfamerin oppaassa tais olla että joutuu ottamaan öljypohjankin pois. Tuskin mikään mahdottoman vaikea homma tuo vaihto... kunhan merkkailee ja kattoo ettei ajotus mee vituralleen. Nyt lähti tuolla itäsuomipalstalla hallikyselyt päälle että sinne asti jos odottais että joskus tulevaisuudessa sais ihan kunnon hallin missä laittaa... kun ei tuo mitään mahdottomia ääniä kuitenkaan päästä.

                            Eiks tuon väljyyden pysty "tarkastaa" mittaamalla puristuspaineet... tai nehän ainakin kertoo jotain..

                            Comment

                            • OMN
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 103

                              #89
                              Originally posted by JanisHell
                              Joutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.
                              Ei tarvitse konetta ottaa pois eikä etuakselistoa purkaa. Itse käytin öljypohjan poissa, koneen etukiinnikkeet pitää löystää ja riittää kun konettaa nostaa etupäästä 10 cm niin öljypohjan saa pujoteltua pois. Kaikki letkut ja piuhat sun muut hilppeet saa olla paikallaan.

                              Comment

                              • mikalkai
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 308
                                • Oulu

                                #90
                                Meneekö muuten tuo 328:n kone suoraan heittämällä tuon 325:n vanoksellisen tilalle? Vaikuttaako automaatti mitenkään asiaan? Autona 325iA vm. -94. Ihan vaan huvikseni kyselemässä...

                                -Mika K
                                Ajossa:
                                E39 530i Touring M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎