Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #16
    Originally posted by BMW 325I avo
    Siis tuo teholukema oli moottorista.
    En tunne dynojen sielunelämää, joten herää kysymys! Miten dynossa huomioidaan voimansiirron häviöt jotta saadaan laskettua moottoriteho? Ts. millä kertoimella kerrotaan takapyörille tullutta tehoa/vääntöä, jotta saadaan moottoriteho/vääntö?

    Luulisi meinaan kertoimenkin olevan erilainen erilaisille autoille!(?)
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Kilpuri
      En tunne dynojen sielunelämää, joten herää kysymys! Miten dynossa huomioidaan voimansiirron häviöt jotta saadaan laskettua moottoriteho? Ts. millä kertoimella kerrotaan takapyörille tullutta tehoa/vääntöä, jotta saadaan moottoriteho/vääntö?

      Luulisi meinaan kertoimenkin olevan erilainen erilaisille autoille!(?)
      Auton ollessa rullilla pistetään kytkin pohjaan ja rullat mittaa paljon voimansiirto syö tehoja.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #18
        Originally posted by BMW 325I avo
        Auton ollessa rullilla pistetään kytkin pohjaan ja rullat mittaa paljon voimansiirto syö tehoja.
        Nerokasta!

        Paljonko kyseisessä menopelissä oli takapyöräteho (vakio-konfiguraatiossa)?
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #19
          Originally posted by mika68
          Eli tässä testissä selvisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

          Ensin auto rullille KARTIOFILTTERIN kanssa, pari vetoa ja tehot hevosvoimina 191hv!
          Siis 2hv alle VAKION!

          Sitten VAKIOFILTTERI paikalleen ja uudestaan pari vetoa ja tehot 203,5hv!!!!
          Siis eroa 12,5 hv???
          Tehtaan ilmoittama tehoon ei aina ole luottamista ja teho mitataan suoraan vauhtipyörästä. Myös eri dynojen välillä on eroja. Sitä en epäile etteikö autossasi olisi tehot tallella mutta ei tämänyt niin mullistavaa ole!!

          Tuosta kartiofilsun asennuksesta sen verran että, vertaa alkuperäistä koteloa. Se on täysin eristetty muusta konehuoneesta ja sen ottama ilma tulee suoraan keulalta. Nyt kun laitat kartiofilsun ja sen kylkeen vanhan taunuksen kaasuttimenesilämmityshaitariputken se imee ehkä 10% ulkoilmaa, loput konehuoneesta. No shit että tehot laskee kun imuilma on lämmintä!

          Rakennat konehuoneeseen kotelo, minkä tiivistät ja sen sisälle asennat kartiofilsun. Hyöty vaparikoneessa: Tehot varmasti samat kuin vakio, imuääni.
          Hyöty ahdetussa: Merkittävä

          Comment

          • Julle
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 659
            • Oulu

            #20
            Näin on.

            Ite kans sitä mieltä että oli suodatin sitte mikä hyvänsä, se kannattais aina koteloida ja eristää koneen kehittämältä lämmöltä. Täältä löytyy kans testattua asiaa tuosta suodattimen koteloinnista, mistä f1zz puhuu täyttä asiaa. Saattaa vaatia kirjautumisen...

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #21
              Originally posted by f1zz
              Tehtaan ilmoittama tehoon ei aina ole luottamista ja teho mitataan suoraan vauhtipyörästä. Myös eri dynojen välillä on eroja. Sitä en epäile etteikö autossasi olisi tehot tallella mutta ei tämänyt niin mullistavaa ole!!

              Tuosta kartiofilsun asennuksesta sen verran että, vertaa alkuperäistä koteloa. Se on täysin eristetty muusta konehuoneesta ja sen ottama ilma tulee suoraan keulalta. Nyt kun laitat kartiofilsun ja sen kylkeen vanhan taunuksen kaasuttimenesilämmityshaitariputken se imee ehkä 10% ulkoilmaa, loput konehuoneesta. No shit että tehot laskee kun imuilma on lämmintä!

              Rakennat konehuoneeseen kotelo, minkä tiivistät ja sen sisälle asennat kartiofilsun. Hyöty vaparikoneessa: Tehot varmasti samat kuin vakio, imuääni.
              Hyöty ahdetussa: Merkittävä

              Mullistavaa tai ei, mutta mun auto oli päivän ainoa vakio missä tehoero oli yli +10hv!
              Useimmista lähti hädintuskin edes tehtaan ilmoittamaa lukemaa, jopa 10hv alle!
              Alkuperäinen aihe olikin kyseisen VAKIO e36 328I:n tehot todellisuudessa!
              Ei sotketa turboja tähän topiciin....

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #22
                OT: Nono, vaikka omasta m20b25 olikin 5hv karussa, niin vääntöä oli kuitenkin 20Nm yli tehtaan antama
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • tonit
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 281
                  • Helsinki

                  #23
                  Noita lukuja ei varmaan kannata ihan sokeana tuijottaa koska eri penkeissä on aina vähän eroja tehon/väännön suhteen.

                  Onko 528:ssa samanlainen imuilmasysteemi kuin 328:ssa?

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #24
                    Mielenkiintoista luettavaa. Yleensä noissa M52 2,8 litraisissa padoissa on hyvin tehot tallella. Eli löytyy yleensä vähintään se 193hv, mitä luvattukin.

                    En muista, mikä lehti oli kyseessä, joku englantilainen BMW lehti kummiski. Mutta viimeisimmässä numerossa oli dynotettu useita Bemareita. Siellä oli 328i, M3 3,0 ja M3 3,2 malleja useita kappaleita. Ja huomionarvoista oli, että lähes jokaisesta M3:sta ei löytynyt lähellekään edes vakio tehoja penkissä! Vaikka oli kaikenlaista viritystä tehty. Ei edes 286hv:ta ollut tehoja. Muutama poikkeuskin oli, mutta aika jännää luettavaa oli silti. Ei kukaan muu sattunut lukemaan kyseistä juttua?
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Jaksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 753
                      • Kempele

                      #25
                      Originally posted by Juhis
                      Mielenkiintoista luettavaa. Yleensä noissa M52 2,8 litraisissa padoissa on hyvin tehot tallella. Eli löytyy yleensä vähintään se 193hv, mitä luvattukin.

                      En muista, mikä lehti oli kyseessä, joku englantilainen BMW lehti kummiski. Mutta viimeisimmässä numerossa oli dynotettu useita Bemareita. Siellä oli 328i, M3 3,0 ja M3 3,2 malleja useita kappaleita. Ja huomionarvoista oli, että lähes jokaisesta M3:sta ei löytynyt lähellekään edes vakio tehoja penkissä! Vaikka oli kaikenlaista viritystä tehty. Ei edes 286hv:ta ollut tehoja. Muutama poikkeuskin oli, mutta aika jännää luettavaa oli silti. Ei kukaan muu sattunut lukemaan kyseistä juttua?
                      Total BMW:ssä oli tuo juttu.
                      xdrive

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by Juhis
                        Mielenkiintoista luettavaa. Yleensä noissa M52 2,8 litraisissa padoissa on hyvin tehot tallella. Eli löytyy yleensä vähintään se 193hv, mitä luvattukin.

                        En muista, mikä lehti oli kyseessä, joku englantilainen BMW lehti kummiski. Mutta viimeisimmässä numerossa oli dynotettu useita Bemareita. Siellä oli 328i, M3 3,0 ja M3 3,2 malleja useita kappaleita. Ja huomionarvoista oli, että lähes jokaisesta M3:sta ei löytynyt lähellekään edes vakio tehoja penkissä! Vaikka oli kaikenlaista viritystä tehty. Ei edes 286hv:ta ollut tehoja. Muutama poikkeuskin oli, mutta aika jännää luettavaa oli silti. Ei kukaan muu sattunut lukemaan kyseistä juttua?
                        Ilmeisesti total bmw:n juttu, itse en ole sitä lukenut, mutta siitä oli jo jossain toisessa topicissa juttua.
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #27
                          Onko kukaan tehnyt samaa mittausta vakio suodatin vs. vakiokotelossa oleva paneeli vapari (BMC, KN, Green.. jne). Saako mitään eroa aikaiseksi?

                          Sitten jos joku vielä sais mitattua suodattimen läpäisemät hiukkasmäärät orkkis vs. paneelivapari, niin alkaiskin olemaan jo täydellistä
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • Juice
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 820

                            #28
                            Mahtaa tykkää hyvää massamittari, jos öljyttävä vapari. Aika kallista tuo tehojen laskeminen

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3839
                              • Nokia

                              #29
                              Toivottavasti edes joku "vapaavirtaussuodattimen" omistaja/suunnittelija ymmärtää tästä heittää sen jorpakkoon niin paljon kuin vaan kädestä irtoaa.

                              Kiitos mielenkiintoisesta testistä threadin aloittajalle!
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                #30
                                Originally posted by Samppasika
                                Onko kukaan tehnyt samaa mittausta vakio suodatin vs. vakiokotelossa oleva paneeli vapari (BMC, KN, Green.. jne). Saako mitään eroa aikaiseksi?

                                Sitten jos joku vielä sais mitattua suodattimen läpäisemät hiukkasmäärät orkkis vs. paneelivapari, niin alkaiskin olemaan jo täydellistä
                                Nykyiset paperisuodattimet ovat pitkien huoltovälienkin ansiosta jo sen verran ylimitoitettuja, että tuolla virityksellä ei ole kyllä lisää voimaa tulossa. Tuttu mittasi kerran tehot vakiosuodattimella ja ilman koko suodatinpaneelia. Heitot tehokäyrissä pysyivät parin hepan sisällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎