Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by tonit
    Noita lukuja ei varmaan kannata ihan sokeana tuijottaa koska eri penkeissä on aina vähän eroja tehon/väännön suhteen.

    Onko 528:ssa samanlainen imuilmasysteemi kuin 328:ssa?
    Mutta se on uskottava jos samassa penkissä todetaan ero.
    Sitä ei pysty sanoa onko se oikeesti 170 > 180hp vai 220 > 230hp
    Mutta ero on todellinen.

    Mitattiinko tossa imuilman lämpötilaa?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #32
      [QUOTE=Juhis] Mutta viimeisimmässä numerossa oli dynotettu useita Bemareita. Siellä oli 328i, M3 3,0 ja M3 3,2 malleja useita kappaleita. Ja huomionarvoista oli, että lähes jokaisesta M3:sta ei löytynyt lähellekään edes vakio tehoja penkissä! [QUOTE]

      Jep, Total BMW:ssähän tuo oli. Ite olin kans aivan kun luin noita tuloksia. Kolmilitraisten M3:sten kohdalla ei järin suuria tiputuksia ollut (no yhdessä jossa kytkin oli vaihtokunnossa eikä saatu testattua kunnolla) mutta että 3,2-litraisten tehot olivat täysin alakantissa ja samaa luokkaa kolmelitraisten kanssa!

      Yhdessä 328:ssa oli avarrettu kaasuläppäkotelo (bbtb), vapaavirtausviritys ja alpinan imusarja, tulos 228hp (vai olikohan 224)... Samassa lehdessä on muuten myös pienimuotoinen 3-litraisen m3:sen osto-opas (jonka vuoksi lehti tuli ostettuakin...), mutta eipä siinä mitään erikoista ollut kerrottuna...


      Ps.Kaivan sen lehden kun ehdin/jaksan/viitsin ja laitan vaikka tulokset tänne ko. dynotestistä niin saatte ihmetellä...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • tomi
        Administrator
        • Jul 2002
        • 2908
        • Near Turku

        #33
        Tässä kuva siitä dynolapusta:
        F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          #34
          Originally posted by BMW 325I avo
          Itsekin olin tuolla tapahtumassa ja ehkä tätä eroa suurensi vielä se tosiasia, että jokaisen autolla tehtiin kaksi rykäisyä peräkkäin, mistä se toine rykäisy antoi aina paremmat lukemat. Janne sanoi, että siinä toisessa rykäisyssä vehkeet paremmassa käyntilämpöitilassa, joten siitä tuo parannus.

          Ja siis tässä tapauksessa ensin vedettiin kartiolla, ja sitten pikavaihto ja heti perään vakiolla. Eli luultavasti kartiollakin olisi tulokset hiukan parantunut toisella vedolla. Eli ero olisi hiukan pienentynyt "paperilla", mutta ei siis tosiaan olisi muuttanut käyrän muotoa, eli se katvealue väännössä olisi toki pysynyt.
          Aika moni siellä tuntui rykivän suoraa edestakaisin että sai koneen lämpimäksi, ite lämmitin jopa kumit ettei tuu pito-ongelmia

          Mutta itse asiaan, eli mulla oli ensimmäinen rykäsy se paras. Toisella vedolla alkoi kone olemaan jo "liian" kuuma kun höpistiin siinä välillä ja iso flekti edessä ei ollut silloin päällä... Näitä m30-koneen ihania ominaisuuksia

          EDIT: Ja joku tässä topikissa höpisi noista orkkiskoteloon tulevista "viritys"filttereistä, mulla on gyntterin asentama K&N filsu ja täältä foorumilta tilattu harakirilastu, ja tehot oli vähän yli tehtaan ilmoittaman. Toki alkaa autokin olemaan kohta 20v vanha, joten tyytyväinen täytyy tulokseen olla...
          Attached Files
          Last edited by Ravermeister; 15-10-2005, 23:59.
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Tomi T
            Toivottavasti edes joku "vapaavirtaussuodattimen" omistaja/suunnittelija ymmärtää tästä heittää sen jorpakkoon niin paljon kuin vaan kädestä irtoaa.

            Kiitos mielenkiintoisesta testistä threadin aloittajalle!
            Mielenkiintoinen testi kyllä, mutta tässä tapauksessa vertailuun hyödytön, koska kartiota ei ollut millään tavoin koteloitu. Imuilman lämpötila vaikuttaa tehoihin luokkaa ~0,7hv/1.0ºC. Ei välijäähdyttimiäkään ahdettuihin täysin ulkonäön vuoksi asenneta...
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • hawkki
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 458
              • Vuosaari

              #36
              [QUOTE=Gonzalez][QUOTE=Juhis] Mutta viimeisimmässä numerossa oli dynotettu useita Bemareita. Siellä oli 328i, M3 3,0 ja M3 3,2 malleja useita kappaleita. Ja huomionarvoista oli, että lähes jokaisesta M3:sta ei löytynyt lähellekään edes vakio tehoja penkissä!

              Jep, Total BMW:ssähän tuo oli. Ite olin kans aivan kun luin noita tuloksia. Kolmilitraisten M3:sten kohdalla ei järin suuria tiputuksia ollut (no yhdessä jossa kytkin oli vaihtokunnossa eikä saatu testattua kunnolla) mutta että 3,2-litraisten tehot olivat täysin alakantissa ja samaa luokkaa kolmelitraisten kanssa!

              Yhdessä 328:ssa oli avarrettu kaasuläppäkotelo (bbtb), vapaavirtausviritys ja alpinan imusarja, tulos 228hp (vai olikohan 224)... Samassa lehdessä on muuten myös pienimuotoinen 3-litraisen m3:sen osto-opas (jonka vuoksi lehti tuli ostettuakin...), mutta eipä siinä mitään erikoista ollut kerrottuna...


              Ps.Kaivan sen lehden kun ehdin/jaksan/viitsin ja laitan vaikka tulokset tänne ko. dynotestistä niin saatte ihmetellä...
              Aika revitelty mylly saa olla kyseessä jos 3,2 mallista ei irtoo ku alta 300. Varmasti unohdettu kompensoida se voimansiirron häviö tota isompaa myllyy dynottaessa :/

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #37
                Originally posted by Blitz
                Mielenkiintoinen testi kyllä, mutta tässä tapauksessa vertailuun hyödytön, koska kartiota ei ollut millään tavoin koteloitu. Imuilman lämpötila vaikuttaa tehoihin luokkaa ~0,7hv/1.0ºC. Ei välijäähdyttimiäkään ahdettuihin täysin ulkonäön vuoksi asenneta...
                Mutta kuinka monella se täälläkin foorumilla on "kunnolla" koteloitu?? Tuskin monellakaan...

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  #38
                  Total BMW:n penkkitestistä:

                  M3 3.0 1995 (vakio) -> 270hv

                  M3 3.2 1997 (vakio) -> 272hv

                  M3 3.0 1993 (scorpion exhaust, de-cat, induktion kit) -> 273hv

                  M3 3.2 1998 (vakio) -> 287hv

                  M3 3.2 1996 (Ac Schnitzer back box, panel filter, ECU remap) -> 304hv

                  M3 3.2 1997 (supersprint exhaust, induktion kit, ECU remap) -> 307hv

                  M3 3.0 1995 (Ac Schnitzer back box, de-cat, induktion kit, ECU remap) -> 306hv

                  328i 1995 (vakio) -> 198hv

                  328i 1996 (Carbon fibre induction kit) -> 205hv
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #39
                    HYVINHÄN MULLA SITTEN ON POLLET TALLELLA, KUN NOIHIN TULOKSIIN VERTAA!

                    Ja niille jotka epäilevät kyseistä dynoa, kyseessä todella tarkka ja monipuolinen laite jonka arvo "mummon" markoissa on millin luokkaa!

                    Ja kuten Tepi sanoi: murto-osalla näistä filtteri virittäjistä on kyhäilty mitään "eristyslaatikoita" konehuoneeseen. Eihän se isin rahoilla ostettu kiiltävä filtteri pääse loistaamaan korttelin joka iltaisissa karvaralli miiteissä. PISTE.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Vittu kun ei tullut tuo viime TotalBMW ollenkaa, oli kuulemma loppunut. Outoa kun on tilaaja... Olihan siinä aikaisemmin juttua e34 m5 tehoista. Penkittivät useaa ja tehot oli ainakin 3,8 koneisissa alle tehtaan ilmoituksen...

                      Comment

                      • NCmotorsport
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 645
                        • Naantali

                        #41
                        Ens miittiin ohjelmaa. kuka heittää vaparin pisimmälle jorpakkoon

                        Comment

                        • sallu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 232
                          • Kuortane-Seinäjoki

                          #42
                          Tuli kans penkitettyä kaks 325:sta vm-91 (e36)
                          tehot:
                          Auto 1. Vakiona 207hp 260nm
                          Lastu 210hp ~265nm

                          Auto 2. putkisto,vapaavirtaussuodatin 192hp 227nm
                          samat kuin yllä ja lastu 185hp 235nm

                          Testit tehtiin samalla penkillä ja penkittäjällä. Lopputuloksena voi todeta, että aika paljon oli tehoeroa.. ja yleensäkin kaikki Bmw:t mitä on penkitetty (vakiot) niin tahtoo tehot jäädä alle valmistajan ilmoittaman toisin kuin eräillä muilla merkeillä.
                          Last edited by sallu; 16-10-2005, 23:53.
                          -MB 350 CLS-
                          -Fiat Ducato-
                          -Volkswagen Vento 1.8-
                          -Yamaha R1-

                          Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
                          http://www.eduel-asennus.fi

                          Comment

                          • TONI_VAAN
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 210

                            #43
                            kyssäri

                            Originally posted by NCmotorsport
                            Ens miittiin ohjelmaa. kuka heittää vaparin pisimmälle jorpakkoon
                            olikse muute takapyörältä vai kampiakselilta mitattu toi +12hp tehonlisäys? kuhan kysäsin vaa ei tartte vastata jossei haluu!!

                            Comment

                            • tepi_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2185
                              • TKu

                              #44
                              Originally posted by TONI_VAAN
                              olikse muute takapyörältä vai kampiakselilta mitattu toi +12hp tehonlisäys? kuhan kysäsin vaa ei tartte vastata jossei haluu!!
                              Kyseessä on koneteho,mutta meinaatko että ero olisi eri jos molemmat lukemmat olisi takapyöriltä??

                              Comment

                              • hawkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 458
                                • Vuosaari

                                #45
                                Originally posted by juha77
                                Total BMW:n penkkitestistä:

                                M3 3.0 1995 (vakio) -> 270hv

                                M3 3.2 1997 (vakio) -> 272hv

                                M3 3.0 1993 (scorpion exhaust, de-cat, induktion kit) -> 273hv

                                M3 3.2 1998 (vakio) -> 287hv

                                M3 3.2 1996 (Ac Schnitzer back box, panel filter, ECU remap) -> 304hv

                                M3 3.2 1997 (supersprint exhaust, induktion kit, ECU remap) -> 307hv

                                M3 3.0 1995 (Ac Schnitzer back box, de-cat, induktion kit, ECU remap) -> 306hv

                                328i 1995 (vakio) -> 198hv

                                328i 1996 (Carbon fibre induction kit) -> 205hv
                                No johan on karua luettavaa. Onko nuo nyt sitten konetehoa mitä pitäisi löytyä 321heppaa tosta 3,2 ja siitä löytyykin vain 272-287 kun taas 3,0:Sta pitäs löytyy 268 mut löytyykin 270 ?! eh...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎