Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    #46
    Meneekö M-pannut tavallista nopeammin väljiksi vai mistä johtuu tuo iän myötä nopeasti putoava teho juuri niissä eikä esim 328:ssa. Kun tuoreena niistä kuitenkin on mittailtu ihan vakuuttavia lukemia.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

    Comment

    • hawkki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 458
      • Vuosaari

      #47
      Originally posted by Antza
      Meneekö M-pannut tavallista nopeammin väljiksi vai mistä johtuu tuo iän myötä nopeasti putoava teho juuri niissä eikä esim 328:ssa. Kun tuoreena niistä kuitenkin on mittailtu ihan vakuuttavia lukemia.
      <provo> pojjat ei oo muistanu tehä ärrveeäss käsittelyä </provo>


      eimut, vois johtua siitä että jos niillä on reilu 100tkm ajettu ilman että moottoria avattu ja kuitenkin polettu menemään 100hp/litra viritysasteella niin ihan luonnollistahan kuluminen on.
      Last edited by hawkki; 17-10-2005, 00:42.

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #48
        Originally posted by sallu
        Tuli kans penkitettyä kaks 325:sta vm-91 (e36)
        tehot:
        Auto 1. Vakiona 207hp 260nm
        Lastu 210hp ~265nm

        Auto 2. putkisto,vapaavirtaussuodatin 192hp 227nm
        samat kuin yllä ja lastu 185hp 235nm

        Testit tehtiin samalla penkillä ja penkittäjällä. Lopputuloksena voi todeta, että aika paljon oli tehoeroa.. ja yleensäkin kaikki Bmw:t mitä on penkitetty (vakiot) niin tahtoo tehot jäädä alle valmistajan ilmoittaman toisin kuin eräillä muilla merkeillä.
        Mutta eikös nuo nimenomaan anna vähintään sen mitä tehdas lupaa ja enemmänkin?

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 820

          #49
          _________________________
          Last edited by Juice; 18-03-2012, 15:18.

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #50
            Originally posted by sallu
            Tuli kans penkitettyä kaks 325:sta vm-91 (e36)
            tehot:
            Auto 1. Vakiona 207hp 260nm
            Lastu 210hp ~265nm

            Auto 2. putkisto,vapaavirtaussuodatin 192hp 227nm
            samat kuin yllä ja lastu 185hp 235nm

            Testit tehtiin samalla penkillä ja penkittäjällä. Lopputuloksena voi todeta, että aika paljon oli tehoeroa.. ja yleensäkin kaikki Bmw:t mitä on penkitetty (vakiot) niin tahtoo tehot jäädä alle valmistajan ilmoittaman toisin kuin eräillä muilla merkeillä.
            Onko tossa mennyt autojen 1 ja 2 arvot väärinpäin, vai onko vapari/putkisto tosiaan toiminut "tehon alentimena", niin kuin mulla???

            Comment

            • sallu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 232
              • Kuortane-Seinäjoki

              #51
              Originally posted by NHB
              Mutta eikös nuo nimenomaan anna vähintään sen mitä tehdas lupaa ja enemmänkin?
              Niin siis ihan ok tehothan nuo oli mitä nyt toisesta puuttuu parikyt nm:ä ja toisessa jopa vakiona 207hp ja väännöt liki 20nm:ä enemmän kuin tehdas lupaa. Huomioitavaa mielestäni on, että noista lievistä virityksistä ei suurempaa hyötyä ole (no ei kovin yllättävää). Mutta toi kahden likimain samanlaisen auton tehoerot on aika suuret 15hp 40nm ja nimen omaan vakion eduksi toisessa oli tehty putkisto ja vapaavirtaussuodatin. Mutta yleisesti ottaen jos katsotaan bemarien penkityksiä, niin oma tuntumani on, että suurimmasta osasta tahtoo tehot jäädä alle tehtaan ilmoittaman (tosin kokemusta on vain reilusta 10 penkityksestä)
              -MB 350 CLS-
              -Fiat Ducato-
              -Volkswagen Vento 1.8-
              -Yamaha R1-

              Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
              http://www.eduel-asennus.fi

              Comment

              • villebmw
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 9

                #52
                dynotin oman vakion -92 325, tehoja löytyi 198,5heppaa. kaverilla oli jotai samoja lukuja samanlaisesta autosta, en muista tarkkaan mut jotai karvan alle 200. että pilalle räävittyjä ne on jossa alle 190hp vaan löytyy

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #53
                  Originally posted by NCmotorsport
                  Ens miittiin ohjelmaa. kuka heittää vaparin pisimmälle jorpakkoon
                  JEP!
                  Ja mä sponsoroin eka kierroksen :=)

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #54
                    Samalla voitais antaa Mikalle joku palkinto loistavasta threadista. Kerrankin veret seisauttavaa faktaa jokaisen essonbaari keskustelun kuumasta aiheesta !

                    Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä !
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

                      #55
                      Originally posted by sallu
                      Tuli kans penkitettyä kaks 325:sta vm-91 (e36)
                      tehot:
                      Auto 1. Vakiona 207hp 260nm
                      Lastu 210hp ~265nm
                      NONII Juhis!!! Mites nyt naama pannaan??? Ja vieläpä ilman Vanosta!

                      Itekin keskittysin imupuolen virittelyssä lähinnä laadukkaisiin paneeli-suodattimiin, alkuperäsessä kotelossa.

                      Ja kyllä se 328i ihan sillä väännöllä menee, ei huipputehoilla. Näkihän sen taas kesällä esim. tankomarkkinoiden liepeillä pari lähtöä ottaessa. Tokalla kertaa 325i:ssä oli _huomattavasti_ enemmän lähtökiekkoja, ja sillon se vasta alko poistuun...
                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                      Comment

                      • M5 talviautona
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 242
                        • Kokkola

                        #56
                        Mite

                        Miten muuten tuo auton perä välitys vaikuttaa penkissä saatavaan vääntöön? Olin lukevani joskus että esim 4,1:1 välityksellä saadaan enemmän vääntöä kuin esim 3,8:1 olevalla välityksellä? En tiedä pitääkö väite paikkaansa?

                        Sitten tuosta imuilman lämpötilasta, penkkasin joskus rooverini ja penkkaus huoneessa nousi lämpötila 35 asteesta 45 asteeseen niin hepat pysy samassa ja vääntö kasvoi 15Nm.. Miten tuo voi olla mahdollista? ainut että pidettiin 5 minuutin tauko niin ettei auto käynnyt ja se penkihuoneen flekti ei pyöriny. Moottorin lämpötila oli haltekin ruiskun mukaan sama ennen taukoa ja tauon jälkeen, imu ilma lämpeni muutaman asteen.. Olikohan se penkin korjauskerroin jotenkin viallinen sillä hetkellä? että se ei osannu korjata jotain?

                        Sitten asiaan kuulumaton, Miten ku penkin seos mittari näytti rikasta seosta, mutta kun laihenettiin seosta niin tehot tippu silmissä, penkkaaaja sano että kyllä sitä pitää vieläkin laihentaa vaikka hepat oli jo tippunu yli 5heppaa.. Sillon sanoin että ei säädetä enään. Voiko nokan overlappi huijata tota seos mittaria jotenkin?
                        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                        325e 2,7 e30
                        318i e30
                        535ia e34
                        m5 e34
                        525 e34
                        316i e30
                        524td e28 = Ei savua ilman tulta
                        Viimesin bemari 316i e36
                        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                        Comment

                        • Slow_M3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 779

                          #57
                          Jenkkipojat vaihtelee noihin 2.8 koneisiin imusarjaa M50B25-koneesta.. Jos haluaa seuraavilla penkkipäivillä hiukan enemmän jerkkua niin kantsii koittaa. Hintakaan ei päätä huimaa.
                          sigpic

                          Comment

                          • Xhawk
                            OBTCF Member
                            • Jul 2004
                            • 2326
                            • Kierrosalueella (hki)

                            #58
                            Originally posted by Slow_M3
                            Jenkkipojat vaihtelee noihin 2.8 koneisiin imusarjaa M50B25-koneesta.. Jos haluaa seuraavilla penkkipäivillä hiukan enemmän jerkkua niin kantsii koittaa. Hintakaan ei päätä huimaa.
                            Mitäs eroa noissa imusarjoissa on? Jos tehot lisääntyy niin ilmeisesti halkaisija sillä putkella on sama mutta pituus on lyhyempi.
                            "Position One, Position One"
                            Punainen miesten voimisteluauto

                            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #59
                              Originally posted by Xhawk
                              Mitäs eroa noissa imusarjoissa on? Jos tehot lisääntyy niin ilmeisesti halkaisija sillä putkella on sama mutta pituus on lyhyempi.
                              Pituus on pitempi.. haulla löytyy paljon juttua asiasta..
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #60
                                Niin ne testit pitäis aina tehdä 98-99E:llä, että voisi verrata BMW:n arvoihin. Ja eikö ne BMW:n arvot ole kampiakselista, ei takapyörästä?
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎