Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #91
    taidankin lähtee heti maanantaina kauppaan ja ostaa ton normaalin paperi suotimen ihan vaikka kokeilun vuoksi...tällä hetkellä KN:n vapari orkkis paikalla ilmeisesti ollut tehtaalta asti jo paikoillaan siinä...keväällä ton putsasin ja öljyilin...mut erittäin mielenkiintoinen topikki kiitoksia sen laatijasta!
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #92
      Originally posted by humala
      taidankin lähtee heti maanantaina kauppaan ja ostaa ton normaalin paperi suotimen ihan vaikka kokeilun vuoksi...tällä hetkellä KN:n vapari orkkis paikalla ilmeisesti ollut tehtaalta asti jo paikoillaan siinä...keväällä ton putsasin ja öljyilin...mut erittäin mielenkiintoinen topikki kiitoksia sen laatijasta!
      Mistäköhän päättelit, että se olis tehtaalta asti siellä ollut...
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #93
        Originally posted by L.H
        Mistäköhän päättelit, että se olis tehtaalta asti siellä ollut...

        epäilen sen takia kun on sen verran kulahtanut tarra tossa konepellin alla muutenkin on tehdas asennettu (kaiketi) super sprint putkisto joka olikin katsastusmiehen päätöksellä hylätty...takapönttö satavarmasti superi ja siinä ruostunu reikä...auton mukana tulleissa lapuissa oli sen putkiston asennus päivä 6-92 ja auton valmistumis päivä on 3-92 ja käyttöönotto 1-93 eli hyvin mahdollista että toi filtteri on laitettu samalla kun putkikin...
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #94
          Originally posted by Slow_M3
          Doddii, pari dynokäppyrää:

          Eka kuva, 328 motti, M50 imusarja, filsu ja putkisto, 325 chipillä:



          Sama auto, kunnolla säädettynä (SMT-6)



          Ja noissa siis rengasteho. Aika tasan 170hp renkailta on jenkit mitannu vakiona ja parhaat 328:t on yli 225 rengaskaakkia, ilman ahdinta siis. Tuon ylläolevan lisäksi sällit vaihtaa imunokkaa pakopuolelle ja ostaa virinokan imupuoleen, luultavasti sikäläisen M3:n imunokan.

          Näyttäis vahvasti siltä että tuo "vaparin virittäminen ei kannata" ei tosiaankaan päde 2.8:n kohdalla.

          ps. kuvissa näkyy loistavasti tuo väännön puuttuminen jos ei ecua laiteta samalla kuntoon, jälkimmäisessä kuvassahan vääntääkin sitten aika kivasti..
          no ei kannata. mietippä nyt ihan järkevästi mitä samalla rahalla saat, jos myyt vanhan 325 tekniikan ja ostat tilalle JOTAIN muuta? kuitenkin jo m50 koneen kansiremppa kunnollatehtynä tulee maksamaan sen lähes 1500e, niin.. aivan ei nokkia kannata vaihtaa, rahoille SAA paljon parempaakin vastinetta. kuten aion itse näyttää vuodenpäästä toteen..
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #95
            itse tein tuohon omaan 325 mopediin rosterista imuputken, tigillähitsaten, päälleppäin siisti, toki sisällä pienti rosoa, kun ei suojakaasua ollut, mutta en voi vä'ittää, etä tehot ainakaan olisi laskenee.. mm. alkukesästä eräs kouvolan asemalta lähtö, jolloin ihan vahingossa läksi peräalta.. toki lastu, peltisarja, putkisto, yjm. mutta kuitenkin, tämä kymenlaakson mode oli paikalla, en nyt nikkioä muista, mutta kuitenkin.. mutta mopo se on silti!

            Eit: kännissä. sor i
            Last edited by jvakeva; 09-12-2005, 00:16.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Slow_M3
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 779

              #96
              Originally posted by jvakeva
              no ei kannata. mietippä nyt ihan järkevästi mitä samalla rahalla saat, jos myyt vanhan 325 tekniikan ja ostat tilalle JOTAIN muuta? kuitenkin jo m50 koneen kansiremppa kunnollatehtynä tulee maksamaan sen lähes 1500e, niin.. aivan ei nokkia kannata vaihtaa, rahoille SAA paljon parempaakin vastinetta. kuten aion itse näyttää vuodenpäästä toteen..
              Tässähän oli kyse 328:n virittämisestä eikä 325.. ja jos vaihtamalla imusarjan, putkiston vapaasti virtaavaks ja hankkimalla koneelle kylmää ilmaa saa 25 pollea enemmän renkaille niin kyllä se ainakin mun mielestä kannattaa. Hankkimalla yhden nokka-akselin (vanha imunokka siirtyy pakopuolelle ja uudeksi nokaksi kelpaa ihan vakio M3:n imunokka) ei hinta vielä pomppaa mihinkään ihmeellisiin sfääreihin ja kone alkaa olla jenkkien M3:n tasoa. Tossa yllä on siis molemmissa käppyröissä jo viritetyn 328:n rengastehot kyseessä ja virityksen hinta on ehkä 1000$
              sigpic

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #97
                Originally posted by Slow_M3
                Hankkimalla yhden nokka-akselin (vanha imunokka siirtyy pakopuolelle ja uudeksi nokaksi kelpaa ihan vakio M3:n imunokka) ei hinta vielä pomppaa mihinkään ihmeellisiin sfääreihin ja kone alkaa olla jenkkien M3:n tasoa. Tossa yllä on siis molemmissa käppyröissä jo viritetyn 328:n rengastehot kyseessä ja virityksen hinta on ehkä 1000$
                Taas alkaa virikärpänen purra, kun näitä lueskelee.. prkl... Shrick imusarja ja uus imunokka
                Mitenhän lie päästöjen laita tuon nokan vaihdon jälkeen? Meneekö enää päästöistä läpi katsastuksessa?
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2557
                  • .

                  #98
                  Originally posted by Slow_M3
                  Hankkimalla yhden nokka-akselin (vanha imunokka siirtyy pakopuolelle ja uudeksi nokaksi kelpaa ihan vakio M3:n imunokka).
                  En nyt halua pilata poikien unelmia, mutta ettei tulisi vääriä käsityksiä, niin 328i:n eli M52-moottorin imunokka ei ole asteiltaan tai nostoltaan pakonokkaa kummempi. Molemmat ovat 9mm nostolla ja 228 asteen aukiololla.
                  Ohne Vanos M50 -moottorin imunokka sitä vastoin on hieman kireempi ollen 240 asteinen ja 9,7mm nostolla.
                  Lisää asiasta mm. täällä.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • Rasmus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1130
                    • Varsinais-Suomi

                    #99
                    tuli tuo 3.0 M3 coupe 8.3 saksasta.. se on muuten vaakio mutta putkisto vaihdettu ja K&N suodin vakiokotelossa

                    TEHOT DYNOSSA 322HV!!!
                    ja tästä on lappukin todisteena voin liittää näkyville kuhan saan skannattua/kuvattua sen.

                    Comment

                    • BMW M3 Coupe -93
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 283
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Rasmus
                      tuli tuo 3.0 M3 coupe 8.3 saksasta.. se on muuten vaakio mutta putkisto vaihdettu ja K&N suodin vakiokotelossa

                      TEHOT DYNOSSA 322HV!!!
                      ja tästä on lappukin todisteena voin liittää näkyville kuhan saan skannattua/kuvattua sen.
                      Laita toki tulemaan

                      Ookko ihan varma ettei oo muita virityksiä? Nokkien ja softan vaihtoa vaikea huomata...
                      In memoriam:
                      BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                      http://www.minunauto.com/?8813

                      Comment

                      • KoiSo
                        Newbiemmer
                        • May 2006
                        • 15

                        Ei oo hääppönen auto tehoiltaan tollanen vakio 328i. Ite jäin uunituoreelle gallardolle aivan 100-0. Olis mun mielestä nyt pitänyt 95-vuoden bimmerillä nyt yks 06 lambo jättää... :(

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          tuli sitten dynotettua oma 328 imusarjaswapin jälkeen...
                          Jäi kyl aika runsaasti odotetusta. Hevosia on kyl suht ihan tarpeeksi, mut missäs vittu on vääntö????
                          Muiden melkeen 300nyyttöniä jäi kyl todella kauas. Vissiin kaipais jotain säätöä.(teetetty lastu)...

                          Elikkä autoon vaihdettu pelkkä imusarja ja Megan Racingin säädettävä bensanpaineensäädin mittarilla.

                          Dynossa ei saatu katsottuu seoksia enempiä kun ei ollut firman lampdalle paikkaa :( ... Pro Dyno systemsin mies sanos et tuntuu pensa haisevan aika kovasti niin päätettiin laskee pikkusen bensan paineita 3.8bar->3.5 bar. sil ei tuntunu olevan tehoihin vaikutusta plussaa eikä miinusta...

                          Tos on dynokäppyrä. lapun värit on vähä huono et näkyy aika heikosti. ja auto on automaatti niin se selittää toin alkupätkän heilahduksen.

                          Hp 218.4.
                          Nm 255 :`(

                          Onks tollasessa nykymoottorissa mitään mahdollisuuksia säätää yhtään mitään muutaku tietokonetta?
                          Last edited by Ändi; 14-07-2007, 15:54.
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            vai hetkinen luinkohan tota käppyrää väärin. tuolla 5500 kohilla se käy jossain 277nm kohdilla???

                            No mut silti ihmeellisen vähän :(
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Ändi
                              vai hetkinen luinkohan tota käppyrää väärin. tuolla 5500 kohilla se käy jossain 277nm kohdilla???

                              No mut silti ihmeellisen vähän :(
                              eikös se nyt tiedossa ollutkin että vääntö laskee avarammalla imusarjalla, onhan siitä paljon ollut juttua
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                Noita käppyröitä päästään taas kohta ihmettelemään, kun sporttiauton dynopäiville tulee E36 328i:tä vakiona ja tolla 325:n imusarjalla modattuna

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎