Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniR
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 1077
    • Rauma

    Originally posted by M40 Power View Post
    Ei selailemalla osunu silmään...
    Eli, käykö E30 mallista lähtöisin oleva taka akselisto ILMAN muutoksia compactin alkuperäisen tilalle, vai onko jotain eroa mittasuhteissa jne?
    Voihan sen noinkin päin tehdä, lähinnä E30:hin on asennettu Z tai compact akselisto. Muutama sivu taaksepäin keskustelua raideleveyden poikkeavuudesta ja vetoakseliston eroista.
    Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?
    Last edited by JaniR; 25-01-2013, 19:44.
    -Turku Connection- & MummyTownCruiser

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      Originally posted by JaniR View Post
      Voihan sen noinkin päin tehdä, lähinnä E30:hin on asennettu Z tai compact akselisto. Muutama sivu taaksepäin keskustelua raideleveyden poikkeavuudesta ja vetoakseliston eroista.
      Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?
      On jääny nurkkiin e30 takakynkät ja poikkipalkki, olis niihin tarkoitus laittaa uudet puslat ja pyöränlaakerit, ehkä myös maalata samalla vaivalla.
      Navat tulis luonnollisesti compactin omat
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        Johtuuko toi raideleveyden ero muusta, kuin pyörännavoista?
        Onko kenties kynkätkin jotenki erilaiset vrt E30?
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • JaniR
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 1077
          • Rauma

          Originally posted by M40 Power View Post
          Johtuuko toi raideleveyden ero muusta, kuin pyörännavoista?
          Onko kenties kynkätkin jotenki erilaiset vrt E30?
          Joku voi tarkentaa, mutta ei pitäisi olla. Laakerin koossa saattaa olla jotain eroavaisuuksia.
          -Turku Connection- & MummyTownCruiser

          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu

            No sama se, eipä noissa E30 kynkissä oo abs antureille paikkoja, että se siitä...
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              Originally posted by Zefi87 View Post
              moottori ei ota 4-5000rpm enempää kierroksia (kone lämpimänä just ja just 3500/rpm) ja vikakoodit on luettu.
              Omassa kompostissa oli sama ongelma. Ei kiertänyt eikä kulkenut. Vika oli katissa jonka sisukset olivat irronneet ja tukkineet putken.
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • Zefi87
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 43
                • oulu

                Originally posted by Rockwell View Post
                Omassa kompostissa oli sama ongelma. Ei kiertänyt eikä kulkenut. Vika oli katissa jonka sisukset olivat irronneet ja tukkineet putken.
                katti on vaihettu noin vuosi sitten.
                vikakoodeja löyty mukava määrä.löyty mm

                81 .EWS(ajonestolaite)

                41 -ilmanvitaus anturi

                217 -unknwon fault code

                216 -CAN:Viestiyhteys, moottori - ABS

                12 -potentiometri kaasuläppäventtiili

                29 -joutokäyntinopeuden säädin,käämin avaus

                2 -joutokäyntinopeuden säädin

                36 -polttonestesäiliön tuuletusventtiili

                kaasuläpän asentoanturi on vaihdettu,tulpat vaihdettu,imm kokeiltu toista(oli viallinen jota kokeilin paikalleen.autossa kiinni oleva imm toimi paremmin ) eikä mitään vaikutusta.
                tyhjäkäyntiä käy tosi sievästi mutta kun runttaa kaasun pohjaan niin nostaa kiekat max 4000rpm ja kun päästää kaasun niin puottaa kiekat 200-350rpm
                joten jossainhan tuossa on häikkää..

                asiasta kymmenenteen. onko kellään tietoa että pystyykö tuollaseen compactiin(e36) vaihtamaan 2.0/2.5L motin niin että menis läpi muutoskatsastuksesta? ihan mielenkiinnolla oon mielessä pyöritelly ajatusta kutoskoneesta tuollaseen pikkukippoon.
                jonkun verran oon noita lakipykäliä kahtellu ja tottakai otan katsastus asemalta enemmän tietoja.
                Ex:e34 520ia Touring
                Ex: e36 316 Compact 98
                NYT: e36 316 Compact 94

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Laita siihen kuutoskoneisen vompatin alustan palikat niin kelpaa leimasedälle.

                  323ti voisi olla se mitä haetaan.

                  Comment

                  • J-PR
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 16
                    • Vantaa

                    Compactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?

                    Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.
                    Last edited by J-PR; 18-02-2013, 09:28.
                    e36 323ti

                    Comment

                    • JaniR
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 1077
                      • Rauma

                      Originally posted by J-PR View Post
                      Compactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?

                      Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.
                      Mitat saat uudesta osasta. Toisessa päässä on lovet ulkokehällä vastakkaisilla puolilla mistä ulosvetäjän "jalat" tuetaan apurunkoon. http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1372474 Itse tein vastaavanlaisen työkalun kuin kuvissa.
                      Ainut ongelma puslien ulosvetämisessä on ellei laske apurunkoa alas on korissa kiinni olevat tapit. Niitä ei saa pois tieltä samalla tavalla kuin E30:ssä. Tapit kierretään alakautta kiinni koriin ja niissä on olake mikä estää niiden vetämisen läpi puslan. Vaihtoehdoksi jää poraamalla rikkoa pusla niin että saat sisemmän osan pois ja kierrettyä tapin ulos, että pääset vetämään lopun puslasta irti apurungosta.
                      Last edited by JaniR; 18-02-2013, 10:56.
                      -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                      Comment

                      • J-PR
                        Newbiemmer
                        • Apr 2009
                        • 16
                        • Vantaa

                        Juurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.

                        TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.

                        Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti... Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
                        Last edited by J-PR; 18-02-2013, 12:10.
                        e36 323ti

                        Comment

                        • JaniR
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 1077
                          • Rauma

                          Originally posted by J-PR View Post
                          Juurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.

                          TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.

                          Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti... Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
                          Juurikin tuon osan numero 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/ takia TIS ohjeistaa laskemaan akselistoa.
                          Tietysti jos on pelit ja vehkeet kunnossa että pääsee tekemään kunnolla niin hoituu varmaan helpomalla laskemalla akselistoa. Itselläni ei, joten auto pukkien päälle apurungon alakannake pois, vinosti poraten puslan kumi osasta läpi ja kampeaa terää että se kalvaa iseään leveämmän reijän (toistaa tämän niin monta kertaa että keskiosa on irti.
                          Uusi pusla sujahtaa paikoilleen käyttämällä liukastetta ja tunkilla prässäten vasten auto omaa painoa. Huom. älä unohda kiertää tappia takaisin paikoilleen enne puslaa.
                          Last edited by JaniR; 18-02-2013, 13:38.
                          -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                          Comment

                          • J-PR
                            Newbiemmer
                            • Apr 2009
                            • 16
                            • Vantaa

                            Homman idea on selvä. Eiköhän se tuolla tavalla saada vaihdettua. Tosiaan melko tärkeä juttu muistaa laittaa se tappi paikalleen ennen uuden puslan paikalleen painamista Kiitokset neuvoista!
                            e36 323ti

                            Comment

                            • hiski_1
                              Newbiemmer
                              • Apr 2011
                              • 7
                              • Kotka

                              Poraamalla poistin kanssa omastani puslat, irtoaa aika nopsasti.
                              e36 323ti Compact -98 Hellrot

                              Comment

                              • rapapulkka
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 79
                                • mustasaari

                                Originally posted by -Tate- View Post
                                Olisko kellään antaa vinkkiä millaset polttimot sopii E36 Compact -96 ei ilmastointia. Pimeänä on lämmönsääätöpaneelin valot, ajovalojen ja sumuvalokatkaisijan taustavalot.
                                oli muuten kummalliset lamput siellä.. on jotku bmw:n omat lamput.. motonet oli ainut paikka mistä mä löysin oikeet.. oli joku 2,9€ kaks kappaletta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎