Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniR
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 1077
    • Rauma

    #91
    Originally posted by hartge e46 View Post
    nyt on käymässä niin, että tällasesta pätkästä pitäis alata kauppoja hieroon... mitä näistä kannattaa katsoa ja tutkia, eli tyyppilliset ongelmakohdat jos sais tietoon...

    edit: pikkukoneista 316i kauppakassia ollaan katteltu.
    1.6 vai 1.9? Vosiluku? Vaikka ei sillä merkitystä samat paikat siellä ruostuu kuin muissa malleissa ja taka-akselisto on sama kuin E30:ssä. Jakopää ketjulla jonka pitäisi kesttä auton lasketun käyttöiän.
    Miten tunnollisesti se on huollettu, eiköst se kerro miten syvälle kätensä sontaan lyö

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?

    Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
    Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
    Lähtisin vertaamaan vetoakselin sopivuutta...näyttäisi sopivan ristiin.
    Kerro kokemuksista jos päätät tedä. Varmaankin olet rumpuja vaihtassa levyihin?
    -Turku Connection- & MummyTownCruiser

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #92
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?

      Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
      Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
      laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • JaniR
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 1077
        • Rauma

        #93
        Originally posted by Tonton View Post
        laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
        Onko tukivarren kiinnitys piste eri etäisyydellä keskilinjasta vai mistä se ero syntyy?
        Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?
        -Turku Connection- & MummyTownCruiser

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #94
          Originally posted by Tonton View Post
          laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
          Aika saakelin hyvä idea. Kiitos.

          Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #95
            Originally posted by JaniR View Post
            Onko tukivarren kiinnitys piste eri etäisyydellä keskilinjasta vai mistä se ero syntyy?
            Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?
            navasta syntyy ero

            tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
            vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja

            eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa

            absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
            ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Aika saakelin hyvä idea. Kiitos.

            Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.
            vielä parempi idea on reiíttää 4 pulttinen napa 5 pulttiseksi niin saa vielä 10mm kavennettua m3:sta

            jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin

            ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • JaniR
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 1077
              • Rauma

              #96
              Originally posted by Tonton View Post
              navasta syntyy ero

              tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
              vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja

              eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa

              absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
              ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?


              vielä parempi idea on reiíttää 4 pulttinen napa 5 pulttiseksi niin saa vielä 10mm kavennettua m3:sta

              jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin

              ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa
              Tulipa sekin selville.
              Johtuisko ero navasta ABS antureissa? Mittaero halkaisijassa?
              -Turku Connection- & MummyTownCruiser

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #97
                Originally posted by JaniR View Post
                Tulipa sekin selville.
                Johtuisko ero navasta ABS antureissa? Mittaero halkaisijassa?
                Vetarien ? Halkaisijassa eroja bmwfans.info
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #98
                  Jos saat kynkät ja jarrut, niin miksikäs ei.

                  Comment

                  • JaniR
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 1077
                    • Rauma

                    #99
                    Originally posted by Tonton View Post
                    Vetarien ? Halkaisijassa eroja bmwfans.info
                    Eiköst ABS ota signaalinsa navan pyörimisestä ja kun 323ti ja 316i ovat eri osanumerolla niin jotain eroa voi olla ettei sovi anturit ristiin.
                    -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by JaniR View Post
                      Eiköst ABS ota signaalinsa navan pyörimisestä ja kun 323ti ja 316i ovat eri osanumerolla niin jotain eroa voi olla ettei sovi anturit ristiin.
                      Miten abs anturi on sijoitettu 316:ssa? Edit ilmoitan loppuviikosta sopiiko se ni ei tarvi arpoa
                      Last edited by Tonton; 14-11-2012, 11:10.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • JaniR
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 1077
                        • Rauma

                        Originally posted by Tonton View Post
                        Miten abs anturi on sijoitettu 316:ssa? Edit ilmoitan loppuviikosta sopiiko se ni ei tarvi arpoa
                        Ymmärtääkseni samala tavalla kuin muissakin. Sama anturi oli rummut tai levyt.
                        Vertailua kun laajentaa niin 4-cyl comp ja z3 käyttää samaa anturia, mutta 1996-june eteenpäin anturi vaihtuu samaan kuin 323ti:ssä osanumeroiden perusteella.
                        Voiskohan noi sittenkin sopia ristiin? Edit: kun ei näytä mikään muu osa vaihtuvan sen ympärillä.
                        Edit2:323ti vanha osanumero sama kuin -96 ja ennen sitä 316i
                        Last edited by JaniR; 14-11-2012, 12:57.
                        -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          M43B16 puhaltaa todella heikosti lämmintä vaikka nestettä on. Ei vuoda ulospäin eikä tarvitse lisätä. 35 astetta suulakkeesta infrapunamittarilla ja 85 lohkosta, lämmöt täysin keskellä. Toinen putki kennoon 77 ja toinen 45. Onko muut mittaillu, olisiko sen merkki ettei kennossa kierrä neste läpi? Vesipumppu vaihdettu aiemmin. Ilmavirtaus "ei polta kättä" kuten toimivassa autossa. Moottorin lämpöjen kanssa ei mitään ongelmaa ja compactissahan ei ole vesiventtiiliä, ainakaan tässä, ilman ilmastointia olevassa mallissa. Pelkästään läppä jolla tukitaan ilmanvirtaus ja ainakin puhalluksen äänen muutoksen perusteella, läppä toimii.

                          Kutoskoneissa ei ole ollut ongelmia, kaikki neloskoneiset olleet jollain tavalla heikkoja.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Veikkaan, että ilmaa kennossa. Omaani sain aika hartaasti ilmata, ennen kuin alkoi kennossa kiertämään kunnolla. 1,5L limsapullosta pohja pois ja syylärin reikään puollo. Sitten jäähdytinnestettä reippaasti pulloon, niin että pinta on koko ajan koneen yläpuolella. Kone käyntiin ja samalla raivokasta letkujen puristelua. Tällä taktiikalla oma ilmaantui ja kuumaa tulee niin että varpaat palaa. Normaalisti compacteissa tulee kyllä todella hyvin lämmintä hyttiin. Siks semmonen mulla onkin talviautona

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16474
                              • Asikkala

                              Eikö compactissa ole vesiventtiiliä ?
                              Koskaan ei ole tarvinnut pullopatentilla ilmata, eikä myöskään nelosissa ollut ongelmia...

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Pakko kai siellä semmonen on olla... Taitaa kaikissa ladan jälkeen keksityissä autoissa olla. On mullakin tähän asti noi ilmaantuneet helposti, mutta tää viimeinen kerta oli vähän hankala. Mulla kyllä vettä puuttui aika paljon järjestelmästä, koska vaihdoin vesipumpun ja termarin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎