Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #16
    No eiköhän siinä 192hp myllyssä ole todellisuudessakin hieman enemmän tehoa, muistaakseni tuosta 170hp padasta oli penkitetty jotain 180hp lukemia? Toisaalta compact on varmaan hieman kevyempi kuin coupe/sedan joten käytännön suorituskyvyssä tuskin juuri eroa on..
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16453
      • Asikkala

      #17
      323ti perä 3.07 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ar_axle_drive/ vs. 325i 3.15

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        #18
        Eroaako tommonen compacti ajomelultaan normaalista loppupään e36:sta?

        Comment

        • escort
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 339

          #19
          on ehkä meluisampi kuin mun vanha coupe,mutta compactista puuttui hattuhylly ja takaluukun verhous.

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #20
            Etuvalotkin käy muista E36:sta. Polttimot tietekin erikannalla. Mutta xenonien kanssa et tarvitse edes näitä adaptereita: http://cgi.ebay.com/310201856016.
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #21
              Originally posted by escort View Post
              323 ti moottori 2.5l m50 pitäisi olla sama kuin muissa 2.5l kuutos bemareissa MUTTA tehoa 170hv muissa 192hv MISTÄ ero tulee?
              imusarja ainakin on erillainen mutta ei sillä vielä häviä 22hv
              Originally posted by escort View Post
              tehtaan ilmoittamissa kiihdytys ja nopeus arvoissa 323ti häviää perus 325 coupelle,eli vielä todelliset erot hakusessa.
              323 ja 523 = M52B25, 170hp
              325 ja 525 = M50B25, 192hp

              Ja sinulla on M52, ei M50: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Compact

              Eli iskutilavuus sama 2,5 l, mutta M50->M52 konepäivityksen myötä 2,5 l koneen teho laski ja lisäksi tuli M52B28 (ei tosin compactiin), jossa oli se 191-193hp: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52
              Last edited by O.K.; 28-02-2010, 20:14.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #22
                Originally posted by escort View Post
                on ehkä meluisampi kuin mun vanha coupe,mutta compactista puuttui hattuhylly ja takaluukun verhous.
                No hattuhyllyn puuttuminen vaikuttaa aivan simona ajomeluun, ja siihen jos vielä lisätään tuo verhouksen puuttuminen niin ei ole ihmekkään jos meluaa.

                Itse en ole käytännössä eroa havainnut -97 compactin ja -94 coupen välillä ajomelussa.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • escort
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 339

                  #23
                  kone homma oli hyvä tietää,vielä kun selviäisi mistä malleista se lukkoperä käy niin voi alkaa etsimään ensi talveksi.

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #24
                    Originally posted by escort View Post
                    kone homma oli hyvä tietää,vielä kun selviäisi mistä malleista se lukkoperä käy niin voi alkaa etsimään ensi talveksi.
                    600€ uusi marmorilta.

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3839
                      • Nokia

                      #25
                      Originally posted by JonasG View Post
                      600€ uusi marmorilta.
                      Ai 323ti:n tarkoitettu lukkoperä? Enpä ole ETK:sta moista bongannut. Lisävarusteenakaan moista ei ole saanut.
                      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        Ai 323ti:n tarkoitettu lukkoperä? Enpä ole ETK:sta moista bongannut. Lisävarusteenakaan moista ei ole saanut.
                        My bad 323 olikin kyseessä.

                        Edit: Saako quaiffelta lukkoa tohon 323:een?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Mitä sitä quaifea ostamaan kun on kyseessä kuitenkin typ 188 perä. Mullakin on yksi ylimääräinen orkkis välitys + lukko -paketti tallissa, ei noi heti maailmasta lopu. Tietty jos haluaa just 3.07 välityksellä ni sitte on hankalampaa, mutta 3.15 ja 2.93 ainakin löytyy helposti.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by JonasG View Post
                            600€ uusi marmorilta.
                            Originally posted by JonasG View Post
                            My bad 323 olikin kyseessä.
                            Lukkoyksikkö siis 600 €, ei lukkoperä joka on hieman eri asia.

                            Comment

                            • escort
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 339

                              #29
                              entä ne takapään URETAANI puslat mistä ne käy vai onko compactiin oma sarja olemassa??

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by escort View Post
                                entä ne takapään URETAANI puslat mistä ne käy vai onko compactiin oma sarja olemassa??
                                Vinoheiluriakselisto vaatii toimiakseen suunnitellulla tavalla puslilta reilusti joustoa, kovilla puslilla menee koko akseliston idea eli välittyvän voiman mukaan muuttuvat pyöränkulmat. Rata-ajossa viimeisiä kymmenyksiä metsästäessä tietysti ovat paikallaan mutta jos haluaa leikkiä takapyöräsladeilla niin vakiopuslia pehmeämpiäkin voi käyttää.

                                Compactihan tehtiin leikkikaluksi, lajinsa viimeisiä BMW:llä Z3:n kanssa vinoheiluakselein josta koko BMW tuli tunnetuksi. Rajuilla kulmamuutoksilla oleva vinoheiluriakselistohan on todellakin tehty sladeissa nautiskeluun, perän saa sidottua kaasulla ja laajennettua luistokulmaa moottorijarrulla, seurauksena tottumaton on kusessa sen kanssa, aikanaanhan ruotsissa bannattiin koko 300-sarja.....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎