Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 V8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 295

    e36 V8

    Kaverilla on ylimääräinen 540i tekniikka ja kävi mielessä että mahtuukohan se e36 helposti? Itse joskus hieman mittailin ja tulin tulokseen että ahdasta on..

    Olis ainakin erinlainen projekti. Katastaminen onkin sitten eri juttu 8)
  • underground motorsport
    Banned
    • Feb 2004
    • 186
    • Helsinki

    #2
    pitäisi onnistua!

    saksassa on e36 v8 4.0 konella ja taisi olla alkujaan m3 eli mahtua sen pitäisi mutta kuinka helposti? tehojen suhteen ei ongelmia(tulisi 286hv, mallisarjan tehokkain 321hv) eikä iskutilavuudenkaan(tulisi 4.0, mallisarjan suurin 3,2 eli pitäisi mennä 25% sääntöön) mutta kantaauto katsatus tulisi todennäköisesti.

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Re: pitäisi onnistua!

      Originally posted by StyGE
      saksassa on e36 v8 4.0 konella ja taisi olla alkujaan m3 eli mahtua sen pitäisi mutta kuinka helposti? tehojen suhteen ei ongelmia(tulisi 286hv, mallisarjan tehokkain 321hv) eikä iskutilavuudenkaan(tulisi 4.0, mallisarjan suurin 3,2 eli pitäisi mennä 25% sääntöön) mutta kantaauto katsatus tulisi todennäköisesti.
      täytyy kuitenkin muistaa että M-sarja on oma sarjansa eli vaihto onnistuu vain jos alkup. auto on M3. tosin kuka haluaisi uhrata M3:sta tekniikanvaihtoon? :roll:
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • underground motorsport
        Banned
        • Feb 2004
        • 186
        • Helsinki

        #4
        niinpäs olikin

        oikeassa olet eli ei natsaa suomessa näillä säännöillä.

        Comment

        • jherrman
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 349
          • Etelä pohjanmaa

          #5
          Käy uittaamassa Alpina B8.... e36 kori ja v8...
          --------------------------
          320i touring -95

          Comment

          • sko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 295

            #6
            Ajattelin jos hommais e36 M3 josta on kone mennyt joko kolarissa tai sitten muuten. Tosin kuka haluaa muuttaa M3 jokskin muuksi :oops:

            Olen muutaman e36 löytänyt saksasta jossa on ollut V8. Kuvia en ole löytänyt siitä kuinka ahdas se sinne on.

            Pitää viikonloppuna mittailla hieman olisko se ees mahdollista saada sopimaan ilman suuria muutoksia :juo :juo

            Comment

            • heksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 333
              • Joensuu

              #7
              Ei kai se hirveen tiukkaa kai tee mahtua?
              Jossain sakutuninglehdessä oli E36 V12 koneella..
              Tosin siihen piti jo tehdä "vähän" enemmän et mahtui. :?
              Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
              Soita/txt/whatsapp 0406375197
              [email protected]

              Comment

              • LoudPipe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1434

                #8
                Eikös huhtikuun Total BMW:ssä ollut juttua V8 E36:sta?

                Comment

                • sko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 295

                  #9
                  Hieman mittailin ja kyllä se sinne menee, jos ei muuten niin hieman antaa lekaa niin sopiihan se sinne. Kai 325 coupessa on samanlainen konehuone kuin M3?!

                  Eli pitää alkaa etsimään kori johon alkaa rakentamaan, tarvii olla ilmeisesti M3 koppa jotta sen saa leimattua.

                  Kannattaskohan tuota myllyä (M60B40) samalla piristää?

                  Nyt pitää lähteä suunnittelemaan projektia :juo :juo :juo

                  Comment

                  • 518i 86
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 126

                    #10
                    Originally posted by sko
                    Kannattaskohan tuota myllyä (M60B40) samalla piristää?
                    V8 taitaa antaa hyvän aihion virittelyyn, tosin jos 540i 0-100km/h jotain 7 sekunnin paikkeilla ni mitähän se mahtaa olla kevyemmässä kopassa :roll:

                    Comment

                    • sko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 295

                      #11
                      Nyt on pari M3 koria tiedossa. Aika helposti löytyy kolaroituja tai sellaisia mistä on tekniikka pettäny..

                      Pitäähän sitä V8 hieman yritää piristää jotta M3 kulku ei ainakaan huonontuisi :oops:

                      jos löytyy intoa aloittaa kyseinen projekti niin ilmoittelen sitten miten hyvin se sinne mahtu 8)

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        #12
                        Sitä kasia saa kyllä piristää reippaasti ennen kuin kulkupuoli pysyy edes m3-tasolla. Painavampi konekkin vaatii oman veronsa. Alpinan B8 ei välttämättä olisi huono vaihtoehto. Vaikka se hieman maksaakin, niin maksaa se M3:kin. Alpinan etuihin kuuluu myös se, että raha säilyy siinä ainka hyvin. Itserakennettu versio, oli se sitten kuinka hyvin tahansa rakennettu, ei tahdo olla minkään arvoinen kaupattava.

                        Miten muuten ajattelit päästöistä päästä läpi? Vähäpäästöinen auto ja mallisarjan ulkopuolinen kone...

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #13
                          Hmm.. Onkohan kukaan koskaan tehny tollaseen koneeseen turbovirityksiä? Vois olla aika ripeeliikkeinen peli sen jälkee ku pistäs kunnon ahtimen tai pari.. Ja sitten taas kerran, katsastustehot 0,1 bar:in paineilla ja sit baanalle 1,8 bar:in paineilla tjsp.. :lol:

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            #14
                            Originally posted by sko
                            Nyt on pari M3 koria tiedossa. Aika helposti löytyy kolaroituja tai sellaisia mistä on tekniikka pettäny..

                            Pitäähän sitä V8 hieman yritää piristää jotta M3 kulku ei ainakaan huonontuisi :oops:

                            jos löytyy intoa aloittaa kyseinen projekti niin ilmoittelen sitten miten hyvin se sinne mahtu 8)
                            Jos on tiedossa halpa konevikakainen M3, halpa V8 ja hemmesti aikaa & tietotaitoa niin miksei?

                            Sitten jos sitä kasia aletaan virittämään, niin menee helposti euro poikineen, esim. nokka-akselien vaihdossa..
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Mistä lähtien suora kutonen on ollut veekasia kevyempi? Jos nyt ei ole kyse mistään erikoisuudesta, niin kyllä se varmaankin on toisinpäin. Varsinkin kun M-kutonen on tehty melko jämeräksi korkeahkon viritysasteen ja mahdollisen potentiaalin takia, lohkon on oltava normaalia jäykempi. Voin olla väärässäkin, mutta luulen kasin olevan kevyempi tai samanpainoinen.

                              ACS:ssa 04-vuonna oli jokin kammottavan näköinen E34-viritelmä Virosta, sen esittelykyltissä luki tekniikkana 540 twinturbo. Ajatuksena 4 tai 4,4 litrainen matalilla ahdoilla (<0,5) olisi varmaankin miellyttävän helppo ja mukava projekti.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎