Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 V8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Originally posted by j.laitine View Post
    Jos M3.sta ei voi verrata esim 325.seen, niin miten saa sitten tehtyä 325.sesta M3.sen tekniikan vaihdon?? Olen meinaa kaksi kappaletta niitä nähnyt.. 192hp+20%=230,4Max hp... Koska eikäs 325.nen ole mallisarjan tehokkain sitten jos ämmää ei oteta huomioon.. :think tai pilkkua nussitaan niin 2,8..



    Mitäs jos kaikki ei halua Ämmää M3 on nykyyän aika yleinen, ainakin coupe... Mutta kuinkas monta V8.sia on..
    Että jos kaverilla innostus riittää, niin olisi se mukava erikoisuus suomen teillä
    No , olen sivusta seurannut minkä verran työtunteja , tietotaitoa ja Rahhaa vaatii V8 moottorin laittaminen e36:en. Onnea vaan yritykseen jokaiselle , kyllä sen tehtyä saa ja leimattuakin.

    Homman nimi on vaan se että vaikka laitat orkkiskattilan autoon etkä oio/säästä missään kohdassa niin siihen palaa jo aikaa , ja rahaa. Jos siis haluat koneen jossa on vähän orkkista enemmän potkua ja pystyt vetää lumpio suorana muutaman 10 tkm sillä, huoleti.

    Mut saahan sitä haaveilla. Itsekin mietin tylsinä hetkinä että mitä m40stä (kyllä) saisi oikein tekemällä. Jos ei muuten niin siitä ilosta että vois sitte postaa käyrät siitä tupakkihymiön kera.
    Last edited by petrolhead; 27-08-2010, 21:41.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • #BMW#
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 488
      • Espoo

      #32
      e36+V8= hauskuus kohdallaan tuleeko joka nurkan takana sama vastaan taikka ei. S50 kierroskone, tylsää..
      E38 pre 740i 4.4l Manual

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #33
        Tuo E36 ALPINA B8 on kyllä aika äijä laite kun siinä on tuo stroukattu V8.

        6-pyttyiset S-moottorit on vaan niin erilaisia luonteeltaan kuin V8:sit. Molemmat hienoja moottoreita omilla tavoillaan. Itse oon hiukan koukussa näihin kahdeksikkoihin.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • j.laitine
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 282
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Ändi View Post
          vai ovatkos korinvaihtoja?

          se yks m3. vissii punannen 316 sedani on tehty affenanmaalla.
          onks tää vielä turussa?
          Saakos nykypäivänä korinvaihtoja enää tehdä??? :think
          Kun ainakin se toinen minkä tiedän, että on tehty niin siitä on noin kaksi vuotta aikaa...

          Originally posted by petrolhead View Post
          No , olen sivusta seurannut minkä verran työtunteja , tietotaitoa ja Rahhaa vaatii V8 moottorin laittaminen e36:en. Onnea vaan yritykseen jokaiselle , kyllä sen tehtyä saa ja leimattuakin.

          Homman nimi on vaan se että vaikka laitat orkkiskattilan autoon etkä oio/säästä missään kohdassa niin siihen palaa jo aikaa , ja rahaa. Jos siis haluat koneen jossa on vähän orkkista enemmän potkua ja pystyt vetää lumpio suorana muutaman 10 tkm sillä, huoleti.

          Mut saahan sitä haaveilla. Itsekin mietin tylsinä hetkinä että mitä m40stä (kyllä) saisi oikein tekemällä. Jos ei muuten niin siitä ilosta että vois sitte postaa käyrät siitä tupakkihymiön kera.
          Kyllä tiedän mikä homma siinä on... Mutta olis se hieno, en kyllä itse alkaise sellaista projektia tekemään.. Remmikin on vaihtoehto 2.5.seen
          Mutta aika monesti kun olen lueskellut täältä kaikkia juttuja, esim M50 moottorin virityksestä, niin kaikissa topekeissa yleensä huudetaan että osta suoraan M3.eläkä edes mieti asiaa.. Vaihtaa konetta esim V8.siin..
          Audi s4 b5
          e21 323 (Ikuisuus rojekti)
          M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


          Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #35
            Originally posted by j.laitine View Post
            Saakos nykypäivänä korinvaihtoja enää tehdä??? :think
            Kun ainakin se toinen minkä tiedän, että on tehty niin siitä on noin kaksi vuotta aikaa...


            Käsittääkseni ei ole ihan hetkeen saanut.
            Taitaa mainitsemassasi tekniikanvaihdossakin olla kysymys jostain poikkeuksesta. Ei luulis lain mukaan olevan mahdollista.
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #36
              Mikäs noiden alpinan B8:en hintoihin oikein vaikuttaa. järkyttävä hintahaitari.

              13t€-25t€
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • Hammu
                Moderator
                • Nov 2006
                • 3971
                • Nurmijärvi

                #37
                Originally posted by #BMW# View Post
                e36+V8= hauskuus kohdallaan tuleeko joka nurkan takana sama vastaan taikka ei.
                Mjoo, ei oo tullu vastaan.

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #38
                  onko kellää tiedossa toista hammun auton lisäksi?? suomesta.
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #39
                    Originally posted by BMW View Post
                    Tuo E36 ALPINA B8 on kyllä aika äijä laite kun siinä on tuo stroukattu V8.

                    6-pyttyiset S-moottorit on vaan niin erilaisia luonteeltaan kuin V8:sit. Molemmat hienoja moottoreita omilla tavoillaan. Itse oon hiukan koukussa näihin kahdeksikkoihin.
                    Ymmärtäähän sen, jos ei vielä ole kaksitoistasylinterisen makuun päässyt.

                    Miten musta tuntuu, että noiden B8 Alpinoiden hinnat on tulleet kovaa vauhtia alas, hirveää hajontaa niissä vieläkin on, mutta toisin kuin muille korimalleille (pl. ehkäpä E39), joista helmeimmät yksilöt tuntuvat poikkeusketta jäävän saksalaisten harrastajien talleihin, ei noille tunnu löytyvän ottajaa oikein sieltäkään. Kyllähän tuollainen rouhea käyttöauto olisi.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #40
                      Originally posted by r.w. View Post
                      Ymmärtäähän sen, jos ei vielä ole kaksitoistasylinterisen makuun päässyt.

                      Miten musta tuntuu, että noiden B8 Alpinoiden hinnat on tulleet kovaa vauhtia alas, hirveää hajontaa niissä vieläkin on, mutta toisin kuin muille korimalleille (pl. ehkäpä E39), joista helmeimmät yksilöt tuntuvat poikkeusketta jäävän saksalaisten harrastajien talleihin, ei noille tunnu löytyvän ottajaa oikein sieltäkään. Kyllähän tuollainen rouhea käyttöauto olisi.
                      Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja. Erilainen kansipahvi kuulemma auttaa noihin koneen räjähtämisiin. Suorituskyvyltään tuo B8 vastaa E46 M3:sta aika tarkkaan, mutta onhan tuo B8:sin vääntö omaa luokkaa. Loistava katudrifteri tuo B8

                      V12:sta puheenollen hirviä Merssu kuume. Mut ei siitä tän enempää PMW tuuning foorumil
                      Last edited by BMW; 28-08-2010, 12:07.
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        #41
                        Originally posted by BMW View Post
                        Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja.
                        Hä.
                        Paljonko ne on ohentunu?
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by zJark View Post
                          Hä.
                          Paljonko ne on ohentunu?
                          bore 93 mm / 3.66 in
                          stroke 85 mm / 3.35 in tarjosi yksi lähde
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            bore 93 mm / 3.66 in
                            stroke 85 mm / 3.35 in tarjosi yksi lähde
                            [OT]
                            Äijä missas pointi
                            [/OT]
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #44
                              Originally posted by BMW View Post
                              Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja.
                              Eihän se stroukkaus sylinterin seinämän paksuuteen vaikuta millään tavalla :think
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #45
                                Originally posted by j.laitine View Post
                                Mutta aika monesti kun olen lueskellut täältä kaikkia juttuja, esim M50 moottorin virityksestä, niin kaikissa topekeissa yleensä huudetaan että osta suoraan M3.eläkä edes mieti asiaa.. Vaihtaa konetta esim V8.siin..
                                Johtuu yleensä siitä, kun näillä "virittäjillä" ei ole todellisuuden tajua kustannuksista. Kuvitelleen vaan että sillä 50e lastulla ja ITG:n kuuman imuilman kitillä mennään kuuhun.

                                M50 pannusta saa kyllä todistetusti 2,8l kokoisena sen n. 350-380hv. Mutta se moottori maksaa enemmän kuin kokonainen e36 M3.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎