memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by Ändi View Post
    eli toi propleema ei vissiin oo ihan jokapaikassa edes tiedossa.
    Ei ole ei, kun pääsääntöisesti kuvitellaan tämän ilmauksen olevan ns."läpihuutojuttu" kun kerran viralliset korjausohjeet sitä on.
    Tosielämässä ainakaan minä en tyhjentynyttä systeemiä saa millään ilmattua vähintään ilman osittaista keittämisriskiä, kuin tuolla "pullopatentilla".
    Joku tässä hommassa ammattitaitoisempi toki voi hommassa onnistuakin, mutta tätä keinoa ollaan tässä kolarikorjaustoiminnassa nyt käytetty reilu 15-vuotta muihinkin kolareissa kaikki vetensä ulos sylkeneisiin merkkeihin ja se nyt kuitenkin toimii aina 100% varmuudella ilman kansivaurioriskiä.

    Leave a comment:


  • Ändi
    replied
    vitutti pikkusen.
    auto oli viime syksynä huollossa ja laitettiin vesipumppu samassa.
    kysyin remontti jolpilta et kai se ilmaus sit onnistuu kunnolla.

    jätkällä tyhmä ilme naamalla. " meil on sellanen alipaine laite et varmasti menee ilmat pois" .. kysyin sit vielä et varmasti ku on vähän ollut ongelmana ettei ilmat poistu. vastaus oli "varmasti" ...

    no perkele. eihän kapiiniin mitään lämmintä tullut ennen ku koneen kierrokset on jossainvaiheessa käynyt yli 4000. ilmeisesti jonnekkin läppärinkennoon jäi joku kupla ettei lämmin kierrä :( .. perskeles. eiku kokispullolla kikkaileen.


    eli toi propleema ei vissiin oo ihan jokapaikassa edes tiedossa.

    Leave a comment:


  • ripez12r
    replied
    No niin huomenna testataan kokispullometodia, täytyy vaan ostaa ensin kokista (hapokasta) ja sitten tositoimiin. e36 325 rallimalli sai vähän äsken lämpöä kun ei vesi kiertänytkään, lämppäri puhaltaa lämmintä ja vesi nostettiin (perinteiseen tapaan) sillä tavalla että ilmausnippa auki ja vettä niin kauan että ilmausnipasta tulee vettä. Nippa kiinni ja korkki kiinni ja sorabaanalle. Voin sanoa, että ei muuten ilmat lähtenyt pois järjestelmästä tällä perinteisellä tapaa. Huomenna nostetaan keula vaikka pystyyn ja sitten kokeillaan ottaa sitä kuplaa poies....

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Edelleen pinta millilleen samalla tasolla kuin mihin vesipumpun vaihdon jälkeen jätettiin. Eikä mitään poppakonsteja ilmauksessa jouduttu käyttämään...

    TIS:stä löytyy ohjeet ja toimii niilläkin. Tehtävä on varsin simppeli.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by nut View Post
    Hmm, laitetaanpas tämä oma versio prosedyyristä, tästähän on mua jo hulluksikin täällä foorumilla muistaakseni keritty haukkumaan

    Eli ensiksi otetaan sopivan pätkä paksua puutarhaletkua (koko 36 mm tjsp) joka myöskin istuu ilmatiiviisti tuohon paisarin aukkoon. Ensiksi pidetään kone kiltisti sammuksissa ja täytetään paisuntasäiliö. Sitten letku paisarin reikään, ilmaruuvi auki ja puhalletaan voimakkaasti painetta säiliöön ja suljetaan ilmaruuvi edelleen puhaltaessa ettei hörppää takaisin ilmaa. Paisuntasäiliö pitäisi olla nyt suunnilleen tyhjä, jos keuhkot on kunnossa etkä ole North States -miehiä, jonka jälkeen uutta nestettä paisariin ja taas puhaltamaan. Ja sitä nestettähän menee sinne tällä tavalla mitä sieltä on poiskin tullut noin likimäärin, vieläpä suht rivakkaan tahtiin.

    Tämän jälkeen sitten kone käyntiin ja tuolla Hemin tavalla alavesiletkusta puristelemalla loppuilmaus, eipä siinä muuta eroa ole lopulta kuin että saa enimmät nesteet jo ennen käyntiin lyömistä sisään. Mutta tuo alavesiletkun pumppaus on kyllä välttämätön askel, kertaakaan ei olu tuolla tavalla tarvinnut uudelleen ilmata ja kabiiniin puskee heti kuumaa.

    Ei tuo puhallus homma huono ole. Ite sain menemään täysin tyhjään M50 koneeseen tasan 10,5 litraa nestettä. Ennen kuin alotti puhaltamaan niin ei ollut mennyt kuin noin puolet tuosta määrästä. letkun tilalla vaan oli pullo joka meni tiiviisti syylärin reikään. Sitten loput operaatiot Hemin ohjeiden mukaan.. ei enää montaa desiä mennyt tuon 10,5 litran lisäksi.

    Leave a comment:

Working...
X