memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 0101769
    replied
    juu

    itse en ole onnistunut vastaavalla alipainehärvelillä saamaan ilmoja pois kun lämmitys laite on kunnolla tyhjä.

    Alipaineet laite vetänyt kyllä kunnolla systeemiin mittarit tappiin ja letkut lyttyyn mutta silti tullut tyhjäkäynnillä lämppäristä kylmää. autona e36 323 328 yms. muissa merkeissä kyllä toiminut ok.

    muuten kyllä kun lämppärin sain kerran ilmattua kunnolla ei ole toiste tarvinnut puljata vaikka on ollut konekin pois keulilta.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Bilhelveten uudessa luettelossa näytti olevan uusi paineilmakäyttöinen ilmaussarja. Siis samantyylinen homma mitä merkkikorjaamoilla on käytössä. Numerolla 19-1298 ja hinta 66 e. Kuka työntää ensiks kätensä mahdolliseen roskaan (?) ja raportoi tänne, toimiiko verme?
    Tuohan näyttäisi äkkiseltään kuvasta katsottuna jopa fiksummalta laitteelta kuin jotkut 3x kalliimmat. Tosin vaikka olisi kuinka toimiva, ei tuokaan valitettavasti näissä ongelmallisissa kuutoskoneisissa takaa yhtä luotettavaa lopputulosta kuin cokispullo...

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Bilhelveten uudessa luettelossa näytti olevan uusi paineilmakäyttöinen ilmaussarja. Siis samantyylinen homma mitä merkkikorjaamoilla on käytössä. Numerolla 19-1298 ja hinta 66 e. Kuka työntää ensiks kätensä mahdolliseen roskaan (?) ja raportoi tänne, toimiiko verme?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by BME316 View Post
    Tehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).

    Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...

    Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
    En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
    Kyllä niitä orkkis ilmausruuvejakin kannattaa käyttää tuossa esitäytössä siihen asti kunnes niistä alkaa neste tulvia, meinaan pääsee enimmät ilmat pois tieltä ja vetää nesteet sisäänsä kohtuu nopeasti. Ylimmäksi tai paisuntasäiliöstä kauimmaksi jäävää ruuvia lähinnä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Itse otin nuo ylimääräiset nesteet mitä pullossa oli niin ihan jäähdyttimen alaruuvista pois varovasti, tuskin sieltä ilmaa pääsee ylöspäin kun vesi painaa ylhäältä kuitenkin aikalailla? Ja on toiminut. Laitoin useamman kierroksen vulkanoituvaa teippia tuohon kokispullon renkaan ympärille, täten se on täysin tiivis, mulla meni ainakin hermot jesariviritysten kanssa.

    Leave a comment:


  • BME316
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Koneelle ei kannata antaa kierroksia ennen kuin se on jo lämmennyt ja tuon "isoimman höräyksensä" tehnyt, vaan käyttää ihan tyhjäkäynnillä. Muutoin kone lämpiää nopeammin kuin termari ja lämmöt ehtii tappiin ennen kuin termari kunnolla aukeaa.
    Koneen kyllä annettiin lämmetä tyhjäkäyntikierroksilla ja oli varmasti ~15min lämmöt keskellä ennen kuin alettiin antamaan kierroksia. Lämmöt pysyivät siis kokoajan keskellä, sitten kun lopeteltiin kierrättäminen ja tutkailtiin pari minuuttia niin lämmöt olivat nousseet ihan tyhjäkäynnillä sinne 3/4.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by BME316 View Post
    Tehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).

    Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...

    Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
    En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
    Koneelle ei kannata antaa kierroksia ennen kuin se on jo lämmennyt ja tuon "isoimman höräyksensä" tehnyt, vaan käyttää ihan tyhjäkäynnillä. Muutoin kone lämpiää nopeammin kuin termari ja lämmöt ehtii tappiin ennen kuin termari kunnolla aukeaa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.
    Tuossa se jo tulikin, mutta ylitäytöstä ei ole tosiaan haittaa, vaan se poistuu kyllä ja asettuu oikeaan tasoonsa muutaman sadan kilometrin ajolla.

    Leave a comment:


  • JuhaX
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.

    Mikäli pullossa on vaikka litra nestettä jäljellä ja enää ei mene. Voit nappaa talteen sen litran niin ei tartte maahan lorauttaa sekä sotkea konetilaa Paisarihan jää ihan piripintaan mutta rohkeesti vaan korkki kiinni ja kovaa ajoa. Btw. ei kannata ihmetellä mikäli kaupan pihaan on tiputtanut läikän nestettä ne ovat juurikin sitä ns. ylimääräistä.(tulee edestäpäin katsottuna oikealta) Suht nopeesti nestepinta menee automaattisesti normaaliksi.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.
    Pullo pois vaan ja korkki kiinni, kyllä ne ylimääräset tulee pois sieltä. Enemmin tarkkailet että ei ole liian vähän ainetta siellä kuin liian paljon

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Siis tarkoitetaanko tässä nyt sitä että miten saadaan korkkiin asti täytetty paisari vajautettua max-merkkiin asti? Itse olen vaan tyrkännyt jonkun letkun sinne nesteeseen ja puhaltanut niin että sopiva määrä pulppuaa ulos...

    Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.

    Leave a comment:


  • BME316
    replied
    Tehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).

    Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...

    Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
    En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
    Last edited by BME316; 25-04-2008, 17:32.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    No vielä kaipaisin kysymystä ehkä vähän dorkaan kysymykseen, mutta kun kuplia ei tule ja pullo on täynnä vettä, niin ilmeisesti tietenkin pullo veks vesineen ja korkki kiinni? vai jääkö sinne liikaa vettä ja sitä pitää vähentää jonkun verran alatyhjennyspropusta? Vai vajoaako se kylmän siihen kalt tasoon eli tyhjennystä ei tarvita.

    Tähän kaipaisin vastauksen nyt
    Siis tarkoitetaanko tässä nyt sitä että miten saadaan korkkiin asti täytetty paisari vajautettua max-merkkiin asti? Itse olen vaan tyrkännyt jonkun letkun sinne nesteeseen ja puhaltanut niin että sopiva määrä pulppuaa ulos...

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Kun ilmaa ei enää tule ja pullo on kuitenkin vielä esim. puolillaan, niin oletteko imeneet sen ylimääräisen nesteen oikealle tasolle vai miten se neste saadaan lopulliseen tasoonsa?

    No vielä kaipaisin kysymystä ehkä vähän dorkaan kysymykseen, mutta kun kuplia ei tule ja pullo on täynnä vettä, niin ilmeisesti tietenkin pullo veks vesineen ja korkki kiinni? vai jääkö sinne liikaa vettä ja sitä pitää vähentää jonkun verran alatyhjennyspropusta? Vai vajoaako se kylmän siihen kalt tasoon eli tyhjennystä ei tarvita.

    Tähän kaipaisin vastauksen nyt

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Kun ilmaa ei enää tule ja pullo on kuitenkin vielä esim. puolillaan, niin oletteko imeneet sen ylimääräisen nesteen oikealle tasolle vai miten se neste saadaan lopulliseen tasoonsa?

    Leave a comment:

Working...
X