memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basa
    replied
    Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    voisko tän triidin nostaa Stickyksi, koskapa onpi senverran hyvää howto matskua.. :think
    Ohjeet on tuolla faq osastolla, http://www.btcf.fi/forum/forumdispla...c&daysprune=-1
    siellä on paljon muutakin opasta luettavaksi.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    voisko tän triidin nostaa Stickyksi, koskapa onpi senverran hyvää howto matskua.. :think

    Leave a comment:


  • ^slayer^
    replied
    Originally posted by Enska325i View Post
    Merkkiliike?
    itse käynyt pari kertaa hakemassa merkkiliikkeestä ja maksanut hurjempaakin hurjat 2,5€

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by Enska325i View Post
    Merkkiliike?
    Niin ja kl-osista ja merteilistäkin saa.Mikä nyt onkin lähempänä.

    Leave a comment:


  • Enska325i
    replied
    Originally posted by Pilsneri View Post
    Asiaan vähän viitaten, mutta mistä löytyisi tuohon syyläriin uusi ilmausruuvi?
    Vanha oli mennyt poikki ja vuotaa vähän siittä välistä.

    Merkkiliike?

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Asiaan vähän viitaten, mutta mistä löytyisi tuohon syyläriin uusi ilmausruuvi?
    Vanha oli mennyt poikki ja vuotaa vähän siittä välistä.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Tosiaan, se unohtu sanoa (tai tarkotuksella jätettiin sanomatta kun en tiedä olinko tyhmä vai viisas...) niin pistin sen webaston päälle ja kaadoinkin suoraan sinne letkuihin ainetta jo...

    Mutta niin, ehkä se nyt sitten ilmaantu jo niin hyvin kun pitäiskin :think

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Saattapi helpottaa aikalailla kun laittaa sen Webaston päälle, se kiertovesipumppu nimittäin pumppaa sitä nestettä helpottaen ilmausta. Sitten voi tietysti kaataa sinne Webaston letkuun suoraa sitä lientä jotta järjestelmä täyttyisi nopeammin.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Eilen vaihdettiin tohon omaan kotteroon (e36 328i coupe 10/95 m52b28) vesipumppu ja termari (92 asteinen). Hemin ohjeen mukaan ilmailtiin ja meinas alkaa usko loppumaan kyllä, varmaan tunnin lypsämisen jälkeen ilmantulo loppui mielestäni mutta kabiiniin puhalsi edelleen vielä haaleampaa kun ennen remppaa...Ainetta meni koneeseen kyllä reilusti valmistajan ilmoittavaa tilavuutta enemmän (jonkin verran tietysti vaikuttaa varmaan tuo webasto mistä seuraavaksi enemmän juttua).

    Sitten rupesin miettimään että kun tossa on tosiaan tuo jälkiasennuksena pistetty webasto saksanmaalla (ja vähän sen näkönen on että voipi olla itse asennettu) ja tosiaan noi webaston letkuthan on nyt korkeammalla kun paisarin korkki. Sieltä se ilmausruuvi auki mutta eipä tuntunut mitään tapahtuvan ja webaston letkut tuntu aika tyhjiltä nesteestä. Avasin sen nipan kokonaan ja totesin että se reikähän on sieltä ruostunut umpeen Nipan entraamis-operaation jälkeen laitoin muutaman metrin pätkän läpinäkyvää letkua tuohon nippaan ja jatkoin puristelua ja aika helvetisti tuli tuolta webaston päästä ilmaa ulos vielä, oikein isoina kuplina. Kabiiniinkin rupes pikkuhiljaa lämmintä puhaltamaan ja lämmöt on koko ajan pysynyt ajossa normaalina.

    Kuitenkin kysyisin vielä ohjeita että miten porukka on tuota hemin ohjetta soveltanut webastollisen koneen kanssa? Eli jatkanko puristelua vielä niin maan perkeleesti että saan varmasti kaikki ilmat koneesta pois...Kun edelleenkään tuota ei mielestäni ihan saunaksi saa ja tuntuu vaativan hieman kierroksia ennenkun kunnolla puhaltaa lämmintä.

    Kaikki vastaukset tervetulleita...

    Leave a comment:


  • Torppa
    replied
    Auto johonkin mäkeen, niin että keula reilusti ylhäällä. Ja lisää vain niin kauan kun pinta ei enää laske syylarissa täysin tyhjään järjestelmään menee sen 10-12l nesua. Aina saanut kaikki ilmat pois, tekemällä näin. Ei ongelmia

    Leave a comment:


  • Pahvi_1UP
    replied
    Mikähän minun ilmaustekniikassa mahtaa olla vikana, kun noin vartin pumppailun jälkeen tyhjäkäynnillä limupullossa alkaa veden pinta NOUSTA joten sammutin auton, jonka jälkeen kone imaisikin kaikki vedet sisäänsä. -> Pulloon lisää vettä ja kohta sama homma, tosin ei ihan yhtä paljoa enää imaissut.

    Onko tuo ihan normaalia, kun painetta rupeaa kertymään vai onko jossain vikaa?

    Autoa ei ole ajettu mihinkään liuskalle, koska sellaista ei ole mutta tunkilla nostettu keulaa toiselta reunalta hieman ylöspäin, parempaan ei kotipihassa pysty.

    EDIT: Nyt taitaa pelittää ihan normaalisti, mutta meinaa vaan kunto loppua, kun itestään joutuu letkua puristelemaan. Pieni huilitauko pidettävä tässä =)
    Last edited by Pahvi_1UP; 12-05-2009, 15:48.

    Leave a comment:


  • Ville86
    replied
    kiitokset taas kerran hemille hyvistä ohjeista ilmaus onnistu tosi hyvin vaikka kestikin 3-4 h

    Leave a comment:


  • 323 bimmer
    replied
    Originally posted by 323 bimmer View Post
    Ilmattiin taas kerran uudestaan tänään. Vaihdettiiin samalla siili. Lähdin koeajolle ja pidin lämmityslaitteen täysillä, lämmöt pysyi puolessa välissä ja kabiiniin tuli kuumaa ilmaa reilusti. Mutta heti kun laskin lämmitylaittetta hieman viileemmälle (20astetta) niin kohta nousi lämmöt taas 3 viivaan. Mitä mieltä olette voisko olla menossa vesipumppu? Syylari on siis uusi merkkiä nissens.
    Ilmakuplia ei tullut ja tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalina, kuormittaessa nousivat tuonne 3 viivaan.
    No niin nyt on sitten vaihdettu vesipumppu ja termari ja ilmattu 2 kertaa. Ja hommahan lähti toimimaan. ei seilaa lämmöt enää vaan pysyy tasasesti keskellä. Eikä oikein hajuakaan missä vika oli. Vesipumppu tuntuu ihan tiukalta eikä tuossa termarissakaan näy mitää erikoista. Täytyy vissiin linkittää kuva tuosta vesipunpusta tänne jos joku siinä jotain vikaa näkisi. Kiitoksia vaan kaikille hyvistä neuvoista

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Kuula- View Post
    Mitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?
    Jos jäähdyttimen alareunassa on ruuvi kannattaa siitä ottaa ne mitä tulee tuota kautta ja loput lohkon kyljestä, siellä on jossainpäin yleensä pakopuolella proppu mistä saa tyhjennettyä.

    Leave a comment:

Working...
X