memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WSE1
    replied
    Originally posted by valtti81 View Post
    mistäköhän tää ny johtuu ku aina vain lämmöt nousee siihen 3/4 osaan mutta alavesiletku ei juurikaan lämpiä?? ilmates tyhjäkäynnillä nousee jo sinne ja auto on sisältä ku sauna !! oliskohan mahd anturivika ku lämmöt melkein punasella ja heittelee kuinka sattuu muttaku mittaa lämpöjä infrapunamittarilla kannesta ym ni ei misään yli 85 c ja ylävesiletku noin 75-80 c ja alavesiletku 35-45 c??
    Jäähdyttimesi siis toimii ja tekee tehtävänsä, ei mitään normaalista poikkeavaa tuossa pl lämpöjen nousu. Aika yleinen on näemmä tulee käsitys että ala- ja ylävesiletkujen pitäisi olla yhtä lämpimiä, mutta tässä kohtaa on hyvä miettiä että mitäköhän varten se jäähdytin on ylipäätänsäkään olemassa?
    Lämpöjen nousemiseen taas voi syy olla termostaatissa tai mittarin anturissa jollei mitään nestekiertoon tai vuotoihin viittaavaa vikaa ilmene eikä järjestelmässä ole tai sinne tule (kannentiivistevika) ylimääräistä ilmaa.
    Last edited by WSE1; 28-12-2007, 08:52.

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    ilmaus

    mistäköhän tää ny johtuu ku aina vain lämmöt nousee siihen 3/4 osaan mutta alavesiletku ei juurikaan lämpiä?? ilmates tyhjäkäynnillä nousee jo sinne ja auto on sisältä ku sauna !! oliskohan mahd anturivika ku lämmöt melkein punasella ja heittelee kuinka sattuu muttaku mittaa lämpöjä infrapunamittarilla kannesta ym ni ei misään yli 85 c ja ylävesiletku noin 75-80 c ja alavesiletku 35-45 c??
    Last edited by valtti81; 26-12-2007, 20:34. Reason: lisäystä

    Leave a comment:


  • taustatauno
    replied
    Ei ainakaan m52:n ilmaaminen mitään ydinfysiikkaa ollut ja ilman mitään tavallisuudesta poikkeavaa toimintaa se onnistui.

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    ilmaus

    ei s...tana! menee hermot! taas tänään koitin jatkaa tuota ilmausta ja meni koko päivä ja aina vaan lämmöt nousee3/4 osaan ! vaihdoin jo wiscon ja termarin ja aina vaan nousee lämmöt!! mitä tän kans ny tekee ? ajaa puuhun vai hä?? ilmaa ei voi olla enää koskA EI VIIMMESEEN PUOLEEN TUNTIIN TULLU ILMAA KUPLAN KUPLAA!! taitaa mennä vaihtoon koko paska!!

    Leave a comment:


  • Behemoth
    replied
    Kyllä tämä Hemin ohje kuulostaa kaikkien fysikaaliskemiallisten lakien mukaan kaikkein järkevimmältä. Tämän mukaan täytyy kyllä itekkin toimia kun vaihdan nesteet M52B28-pannuun.

    Leave a comment:


  • armageddon
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siellä on vielä pieni ilmatasku.
    nimen omaan ilmataskupa tasku

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Tuli tossa vaihdettua uusi vesipumppu ja termari autoon... Pepsipullosysteemiä tuli testattua ja toimii niin kauan kun teipit pettää ja pullo irtoaa...
    Sen jälkeen ilmattiin "normaaliin" tapaan eli keulaa hieman korotettuna, ilmaruuvi kiinni ja nestettä sitä mukaa paisariin ku tarvii ja 1500-2000 kierroksia... niin pitkään jatkettiin kun sieltä paisarin kaulan pikkureijästä ei tullut enää muuta kuin solkenaan nestettä, kaikki letkut kuumana ja kabiini valmiina saunomiseen niin todettiin että järjestelmä on ilmaton, ei tarvinnut kummempia edes alavesiletkua puristella...
    Aiemmin oli ongelmia ilmauksessa joka todennäköisesti johtui vanhasta vesipumpusta mikä oli täysin paskana/vaihtokunnossa...(Autolla ajettu 148 tkm)
    Totta tuntuu olevan suositus että vesipumppu kannattaa vaihtaa 150-200 tkm aikana vaikka ei oireita olisikaan, eivät tunnu sen enempää kestävän !!!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by valtti81 View Post
    autona e36 325 ja ongelmana seuraavaa.. vaihdoin autoon moottorin ja siihen 92 termostaatin ja vesipumpun. ilmasin sen tällä kokispullo metodilla ja se kesti noin 2h lämmöt pysy koko ajan puoles välis. no ei mitään pistin korkin kiinni ja kävin syömäs ja lähdin ajeleen. lämmintä tulee ihan ookoo mutta lämmöt nousee noin puoleen välliin sen 1/2 3/4 viivojen väliin ja seilaa sitä väliä mistäköhän johtuu???
    Siellä on vielä pieni ilmatasku.

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    ilmaus

    autona e36 325 ja ongelmana seuraavaa.. vaihdoin autoon moottorin ja siihen 92 termostaatin ja vesipumpun. ilmasin sen tällä kokispullo metodilla ja se kesti noin 2h lämmöt pysy koko ajan puoles välis. no ei mitään pistin korkin kiinni ja kävin syömäs ja lähdin ajeleen. lämmintä tulee ihan ookoo mutta lämmöt nousee noin puoleen välliin sen 1/2 3/4 viivojen väliin ja seilaa sitä väliä mistäköhän johtuu???

    Leave a comment:


  • zaci
    replied
    Itse suoritin tuon ilmauksen pullon kanssa ja alussa en sitten uskonut että sinne vielä ainetta menisi enempää, niin seuraavana päivänä piti jatkaa loppuun kun vänkärin puolelta puhalsi vaan kylmää, mutta hyvin toimii nyt Eli kärsivällisyyttä vaan sen kanssa.. Itse kyllä pyörittelin ilmausruuviakin silloin tällöin ja se jäikin alkuperäisestä ohjeesta vähän mysteeriksi, miten sitä tulisi tämän ilmaustavan yhteydessä käyttää tai onko sillä mitään merkitystä aukooko sitä milloin vai vähän väliä vai jossain tietyssä vaiheessa.

    Leave a comment:


  • ropes
    replied
    Tulipahan kokeiltua tuo pepsi ilmaus.. Ja toimi kyllä oiken mukavasti!! jten pojot siitä!

    Leave a comment:


  • armageddon
    replied
    mutta mutta mixiköhän mulla näin yllättäen toimi se heleskutin ilmaus ruuvi kust-car ila sano et kunnossa oleva kone ilmaa sen ruuvi kautta. mut kyl silti on aina varmistanu hemin PEPSI-pullo sydeemillä HÄHTÄH

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jorke View Post
    Vaihdoin termarin ja taas tätä samaa ilmauspaskaa itellä .... Juu ja kone m20

    Miten vitussa toi voi olla noin vaikeeta yks koneen ilmaus? Itellä paisuntasäiliöstä ei liikahda kyl nesteet koneeseen päin, senkun velloo ees takas esim. kierrosten mukaan.

    Ilmausruuveja olen kokeillut molemmin päin. Kai niilläkin nyt jokunmerkitys on? Siis syylärin päällä ja termarikotelossa?

    Jos syylärin ilmausruuvui auki, niin jossain vaiheessa alkaa tulemaan ilmaa/vettä mut ei vaan häviä paisuntasäiliöstä yhtään nestettä....

    Taidan jatkaa dokaamista vaan näin pyhäpäivän kunniaksi ...
    Siis ilmaahan siellä on. Unohda ne "ilmausruuvit" ja "pullopatenttia" suosilla kehiin.

    Leave a comment:


  • jorke
    replied
    Vaihdoin termarin ja taas tätä samaa ilmauspaskaa itellä .... Juu ja kone m20

    Miten vitussa toi voi olla noin vaikeeta yks koneen ilmaus? Itellä paisuntasäiliöstä ei liikahda kyl nesteet koneeseen päin, senkun velloo ees takas esim. kierrosten mukaan.

    Ilmausruuveja olen kokeillut molemmin päin. Kai niilläkin nyt jokunmerkitys on? Siis syylärin päällä ja termarikotelossa?

    Jos syylärin ilmausruuvui auki, niin jossain vaiheessa alkaa tulemaan ilmaa/vettä mut ei vaan häviä paisuntasäiliöstä yhtään nestettä....

    Taidan jatkaa dokaamista vaan näin pyhäpäivän kunniaksi ...
    Last edited by jorke; 05-12-2007, 17:35.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Äsken tuli nesteet vaihdettua ja ilmattua E34 M50B25 pullosysteemillä, keula nosturilla nostettu noin metrin korkeuteen. Letkujen puristeluilmauksessa tai ilmausruuvilla ei enää tullut kuplia ja sisällä lämmintä jne.

    Kotiin ajaessa huomasin, että kuskin puolelle ei automaatti-ilmastoinnillisessa systeemissä tule lainkaan lämmintä ilmaa, apumiehen puolelle ja ikkunoille kylläkin. Eli ovatko kaikki 3 vesiventtiiliä samassa piirissä jolloin tuo kuljettajan vesiventtiili on ottanut itseensä nesteiden vaihdosta vai onko tuohon yhteen voinut jäädä joku oma ilmalukko?

    Edit: Laakkoselta muita osia hakiessa kyselin tästä ja kenno on jaettu sisältä 2 osaan. Nyt siis ilmeisesti toiselle puolelle on jäänyt ilmalukko, siispä ilmausta jatkamaan...

    Edit2: Hiukan letkuja puristelin ja vesiventtiiliä koputtelin -> nyt kuljettajalle vain kuumaa, eli vesiventtiilihän se siellä jumittelee.
    Last edited by O.K.; 30-11-2007, 17:32.

    Leave a comment:

Working...
X