memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by valtti81 View Post
    noniin nyt on auto toiminu pitkän aikaa ku ajaa alle 100km.n matkoja mutta eilen teki sen 300 km ajon aikana pari kertaa ettäkun lämmityslaite oli aika haalella niin lämnpömittari nousi vähän yli puolen välin mutta heti kun pisti lämppärin kuumalle niin laski samantien normaaliin.. what is the ropleema??:think
    Termostaatti?

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    noniin nyt on auto toiminu pitkän aikaa ku ajaa alle 100km.n matkoja mutta eilen teki sen 300 km ajon aikana pari kertaa ettäkun lämmityslaite oli aika haalella niin lämnpömittari nousi vähän yli puolen välin mutta heti kun pisti lämppärin kuumalle niin laski samantien normaaliin.. what is the ropleema??:think

    Leave a comment:


  • tossu86
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Sinulla onkin sähköinen toimiva kiertovesipumppu kabiinin vedenkierrolle. Samalla se yleensä estää lämmityslaitteen täydellisen tyhjenemisen.
    AAAAA!
    Siis tämän takia ihmettelinkin näitä pullo ja tunkki sessioita. Itsellänihän on myös tuo

    Leave a comment:


  • goldenm
    replied
    nestettä tuntui menevän enemmän sisään mitä Güntherin laittamia tuli ulos.
    Tämä saattaisi vaikuttaa onnistuneelta työltä

    Leave a comment:


  • Behemoth
    replied
    Tänä iltana tuli vaihdettua nesteet tuohon omaan 328:aan. Kyllähän siinä aikaa tuhraantuu kun puristelee ja puristelee, ja ilmaan vaan tulee, ja pinta laskee. Luulisin saaneeni melko hyvin ilmattua kun nestettä tuntui menevän enemmän sisään mitä Güntherin laittamia tuli ulos.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by arzi View Post
    Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?
    Webaston asennuspaikkahan vaihtelee hieman mallista riippuen. ilmauksen kannalta on parempi mitä alempana itse webasto ja sen letkut ovat. Ne mallit joissa webasto on asennettu oikealle "akkukoteloon" ja akku siis takapenkin alle tai konttiin, ovat hankalampia koska webaston letkut kulkevat ylempänä kuin paisuntasäiliö. Toki letkuissa on ilmaruuvi, mutta tämmöisessä tapauksessa viimeistään joutuu turvautumaan esimerkiksi tähän pullopatenttiin tai muihin vastaaviin ratkaisuihin vaikka olisikin saanut webastottoman mallin ilmattua muillakin menetelmillä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    ...huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...
    Kyllä tätä metodia tarvitaan aika monessa muussakin merkissä/mallissa, mikäli ilmaus halutaan tehdä riskittömästi ja varsinkin silloin kun koko järjestelmä on valunut syystä tai toisesta täysin tyhjiin.

    Leave a comment:


  • visa e36
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Onko tämä samanlainen über ilmaus suorite tehtävä myös s50 koneille?
    Vai onko näissä m3 kipoissa edes samanlaisia ongelmia...

    huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...
    Sama homma myös niissä.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Onko tämä samanlainen über ilmaus suorite tehtävä myös s50 koneille?
    Vai onko näissä m3 kipoissa edes samanlaisia ongelmia...

    huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...

    Leave a comment:


  • arzi
    replied
    Originally posted by arzi View Post
    Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?
    Eikö tähän tuu vastausta :think

    Leave a comment:


  • arzi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Riippuu mallista eli onko webastoa, kiertovesipumppua yms...
    Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    ilmauksesta

    Jep tuon kyllä tiesin että alavesiletkun tarttee olla kylmempi ku ylävesiletku. Mutta toi kielis anturiviasta ku kokeilin kannesta ja lohkosta ja termarin kopasta sitä lämpötilaa sillä infrapunalla niin ei misään yli 82c eli melkein pakko olla anturivika (ko). Vesipumppu ja termari uusia... ja ku se pullo on siinä syylärin päällä niin sinne ei tuu ilmakuplia muutaku ilmausvaihees ku lypsää eli ku auto käy tyhjäkäyntiä niin ei tuu kuplia ja pinta ei nouse niin kansiviasta ei ainakaan oo kyse??? tarttee ostaa sew uus anturi niin näkee sitte.. misäs toi anturi muuten on??
    Last edited by valtti81; 29-12-2007, 13:55.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by armageddon View Post
    oli pakko taas ilmata ku piti vesipumppu vaihtaa (m50) kokeilin vanhasta tottumuksesta pepsi pullolla, ja mitä en saanu nestettä koneeseen. ja että mitä sit ootin yön yli ja aloin hunttaamaan töissä et mitäs sitä sitte... no juolahi mieleen se ilmaus ruuvi ja avot nestettä alkoi meneen, laitoin ja laitoin lisää nestettä kunnes ei enää menny vaan alkoi "kiertään" no korkki ja ruuvi kiini ja hytti oli ku sauna.annoin vielä koneen jäähtyä ja vielä heräs epäily, ei muuta ku pepsi pullo takas kehiin jä yritystä noin tunti,sit ei enää yksin jaksanu. tulos oli et en enää saanut nestettä lisää koneeseen eikä ilmakuplia näkyny tai kuulunu. herää vaa kysymys mites v***ssa toi ilmaus ruuvi nyt toimi?!?:think
    Tottakai kone helpommin täyttyy pullopatenttia käytettäessäkin kun kiertää ensin ne ruuvit auki ja kaataa nesteet sisään, ruuvit kiinni sitä mukaa kun niistä valuu nestettä ja sitten alkaa se varsinainen ilmaus.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by taustatauno View Post
    Ei ainakaan m52:n ilmaaminen mitään ydinfysiikkaa ollut ja ilman mitään tavallisuudesta poikkeavaa toimintaa se onnistui.
    Riippuu mallista eli onko webastoa, kiertovesipumppua yms. ja toimenpiteestä mitä on tehty eli paljonko nesteitä poistettu ja mistä mutta välttämättä en jättäisi näiden kuutosten ilmausta sattuman varaan, kasikoneinen on jo varmempi, mutta siinäkin kannattaa vaihtoehtoa harkita tapauksesta riippuen.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Semmoinen asia vielä tuosta "pullopatentilla" ilmaamisesta jotta tiiviys paisuntasäiliön ja pullon välillä on ensiarvoisen tärkeää, muutoin ne kuplat voivat tulla tuosta välistä ja ilmausta jatketaan tavallaan turhaan.
    Hyväksi havaittu tiivistys on kiertää siihen pullon kaulan ulkonevalle osalle vulkanoituvaa (ja nimenomaan tätä, tulee kumimainen tiiviste) teippiä sen verran jotta on tiukka säiliön reikään (ei järjettömästi, jokainen halkaisee säiliönsä omalla vastuullaan). Tällöin ympärille ulkopuolelle ei tarvita teippiä kuin tukemiseen jotta pullo pysyy paikallaan & pystyssä.

    Leave a comment:

Working...
X