memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kuula-
    replied
    Mitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    No jep, eipä siinä liene sitä Check Controllia. Ja kun se anturin tiiviste vissiin vuotaa, ainakin näiden sivujen perusteella, paljon todennäköisemmin kuin se paisuntasäiliön pohjan O-rengas, niin sittenhän lienee syytä olettaa että siellä on jäähdytin tai paisuntasäiliö halki...ikäänkuin pessimistisellä maailmankatsomuksella tarkasteltuna.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Aadolf View Post
    Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.

    '97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.

    Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?

    Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?

    Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?
    Ei ole anturia, jos autossa ei ole check controllia!

    Leave a comment:


  • BMW_De_Muesli
    replied
    Hyvä ohje. Tulee käyttöä pian omassa autossa.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.

    '97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.

    Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?

    Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?

    Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joo eipä kyseisessä tapauksessa pulloa tarvi, ilmaantuu itsestään.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Eikö kukaan ole ilmannut M60?
    Mulla ainakin vanhemmassa M60:ssa vaan liemet paisariin ja kone käyntiin ja lisäilee lientä sitä mukaa kun menee ja se on sinä. Siis ei mitään ihmeempää ilmausta.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Hyvä huomio. Miten tuon vain sais ilmattua niin ettei tule ylitäyttö letkun kautta pihalle niinkuin mulla kävi viimeks?
    Jos sitä pulloa käytät, niin veistä siitä kaulasta se rengas pois, niin se menee syvemmälle sinne, ja tiiviimmin..

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
    Hyvä huomio. Miten tuon vain sais ilmattua niin ettei tule ylitäyttö letkun kautta pihalle niinkuin mulla kävi viimeks?

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
    joo ja noitua ja manata niin saatanasti ja ristinmerkkikkiä unohtamata ja kolttien loitsut myös tarpeen, niin alkaaa ilmaantuun ja jos ei ala, nii polttaa jonkun roviolla, niin sit onnistuu

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    e34 ja myös e32 on paisuntasäiliön kierteen juuressa ylimenoputki, ulostulo juurikin oikean renkaan juurella. Eli jos laitat pullon minkä kaula on tiivistetty vaikkapa vulkanoidulla teipillä ei se mene niin syvälle että menisi tuon ylimenoputkenreiän alle. Joten tohon pitäs perjaatteessa saada se tiivistys pullon kierteiden kohdalle jotta ei vuotaisi.
    En kyllä näe tarpeelliseksi käyttää pullotemppua moisen kanssa kun paisuntasäiliö on täysin koneen yläpuolella. Ilmaantuu varsin hyvin siis perinteisin keinoin kunhan tarkistaa että sähköinen vesipumppu tosiaan pyörii.
    Muutenkin V8 koneisiin harvoin jää ilmataskuja.

    EDIT: Niin ja todennäköisesti jäähdytin toimii ihan oikein.
    Kasikoneet käyvät normaalisti melko kuumana (M62 105c, M60 mahdollisesti sama?) joten ylävesiletku tuntuu varmasti kuumalta.
    Last edited by Supa; 18-04-2009, 22:51.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Tainnut olla pullon tuiivistyksessä ongelmaa/kaula väärässä paikkaa ja pulloon kaadettu tavara joutunut saman tien ylivuotoletkuun, tutkipa hetki paisuntasäiliön yläosaa niin eiköhän asia selvinne. M60 ei ole kovinkaan paha ilmattava yleisesti, mutta vaikeusaste riippuu toki siitä onko autossa webastoa, toimiiko sähköinen kiertovesipummppu ja onko lämpäärin kenno ollut tyhjänä.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Eikö kukaan ole ilmannut M60?

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Mikäs on kun 540i E34 ilmasin tuossa, niin perkule sehän heitti oikean eturenkaan kohdalta glykolia pihalle sitä mukaan mitä limsapullotrattiin sitä kaadoin?

    Keula oli nostettuna ylös, mutta olikohan peräti liiankin ylhäällä kun ei liemi pysynyt koneessa? Millainen tuo ylitäyttö systeemi on? Kyllä sitä alavesiletkua hetken ehti pumppailla ja kuplia tuli pihalle.

    Kiertääköhän se vesi varmasti kun tuo alavesiletku on vaan käden lämpöinen, että tuleeko sieltä jäähdyttäjän läpi niinkin viileää vettä? Ylävesi letku on niin kuuma ettei paljon siedä edes koskea.

    Lämppäri huusi koko ajan kyllä kuumaa pihalle. Mutta haittasiko tuo että auton kone oli lämmin ku aloin ilmaamaan?

    Leave a comment:

Working...
X