e36 ilmaus
Collapse
X
-
Mitenkäs, kun jäähdytysneste on hyvin erikoisen näköistä niin ajattelin että jos sitten kerralla vaihtaisi koko litkun, niin mitä kautta nuo nesteet luonnollisesti poistetaan, ja toimiiko ilmausprosessi ihan samalla periaatteella 1.6l koneessa?
-
-
No jep, eipä siinä liene sitä Check Controllia. Ja kun se anturin tiiviste vissiin vuotaa, ainakin näiden sivujen perusteella, paljon todennäköisemmin kuin se paisuntasäiliön pohjan O-rengas, niin sittenhän lienee syytä olettaa että siellä on jäähdytin tai paisuntasäiliö halki...ikäänkuin pessimistisellä maailmankatsomuksella tarkasteltuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aadolf View PostLainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.
'97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.
Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?
Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?
Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?
Leave a comment:
-
-
Lainaan threadia sillä näyttää olevan varsin suosittu.
'97 Z3 1.8:lla koneella tihuuttaa jäähynestettä hieman, ja vuotokohdaksi on paljastunut se kohta juuri sieltä paisuntasäiliön alapuolelta. Uusi tiiviste, siis se paisarin, on haettu ja odottaa enää asennusta, mutta sedät tiskillä väittivät ettei tässä autossa olekaan sitä nestemäärän anturia siellä paisarin pohjassa, joten sitäkään tiivistettä ei kuulemma tarvita.
Äimistyttävää, voiko pitää paikkansa?
Vuotaako se paisarin tiiviste todennäköisemmin kuin se olematon anturin tiiviste?
Vai onks mulla paisuvaissäiliö nyt sitte halki, häh?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW View PostHyvä huomio. Miten tuon vain sais ilmattua niin ettei tule ylitäyttö letkun kautta pihalle niinkuin mulla kävi viimeks?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostLisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostLisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
Leave a comment:
-
-
Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
Leave a comment:
-
-
e34 ja myös e32 on paisuntasäiliön kierteen juuressa ylimenoputki, ulostulo juurikin oikean renkaan juurella. Eli jos laitat pullon minkä kaula on tiivistetty vaikkapa vulkanoidulla teipillä ei se mene niin syvälle että menisi tuon ylimenoputkenreiän alle. Joten tohon pitäs perjaatteessa saada se tiivistys pullon kierteiden kohdalle jotta ei vuotaisi.
En kyllä näe tarpeelliseksi käyttää pullotemppua moisen kanssa kun paisuntasäiliö on täysin koneen yläpuolella. Ilmaantuu varsin hyvin siis perinteisin keinoin kunhan tarkistaa että sähköinen vesipumppu tosiaan pyörii.
Muutenkin V8 koneisiin harvoin jää ilmataskuja.
EDIT: Niin ja todennäköisesti jäähdytin toimii ihan oikein.
Kasikoneet käyvät normaalisti melko kuumana (M62 105c, M60 mahdollisesti sama?) joten ylävesiletku tuntuu varmasti kuumalta.Last edited by Supa; 18-04-2009, 22:51.
Leave a comment:
-
-
Tainnut olla pullon tuiivistyksessä ongelmaa/kaula väärässä paikkaa ja pulloon kaadettu tavara joutunut saman tien ylivuotoletkuun, tutkipa hetki paisuntasäiliön yläosaa niin eiköhän asia selvinne. M60 ei ole kovinkaan paha ilmattava yleisesti, mutta vaikeusaste riippuu toki siitä onko autossa webastoa, toimiiko sähköinen kiertovesipummppu ja onko lämpäärin kenno ollut tyhjänä.
Leave a comment:
-
-
Mikäs on kun 540i E34 ilmasin tuossa, niin perkule sehän heitti oikean eturenkaan kohdalta glykolia pihalle sitä mukaan mitä limsapullotrattiin sitä kaadoin?
Keula oli nostettuna ylös, mutta olikohan peräti liiankin ylhäällä kun ei liemi pysynyt koneessa? Millainen tuo ylitäyttö systeemi on? Kyllä sitä alavesiletkua hetken ehti pumppailla ja kuplia tuli pihalle.
Kiertääköhän se vesi varmasti kun tuo alavesiletku on vaan käden lämpöinen, että tuleeko sieltä jäähdyttäjän läpi niinkin viileää vettä? Ylävesi letku on niin kuuma ettei paljon siedä edes koskea.
Lämppäri huusi koko ajan kyllä kuumaa pihalle. Mutta haittasiko tuo että auton kone oli lämmin ku aloin ilmaamaan?
Leave a comment:
-
Leave a comment: