memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • armageddon
    replied
    oli pakko taas ilmata ku piti vesipumppu vaihtaa (m50) kokeilin vanhasta tottumuksesta pepsi pullolla, ja mitä en saanu nestettä koneeseen. ja että mitä sit ootin yön yli ja aloin hunttaamaan töissä et mitäs sitä sitte... no juolahi mieleen se ilmaus ruuvi ja avot nestettä alkoi meneen, laitoin ja laitoin lisää nestettä kunnes ei enää menny vaan alkoi "kiertään" no korkki ja ruuvi kiini ja hytti oli ku sauna.annoin vielä koneen jäähtyä ja vielä heräs epäily, ei muuta ku pepsi pullo takas kehiin jä yritystä noin tunti,sit ei enää yksin jaksanu. tulos oli et en enää saanut nestettä lisää koneeseen eikä ilmakuplia näkyny tai kuulunu. herää vaa kysymys mites v***ssa toi ilmaus ruuvi nyt toimi?!?:think

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Ööh.. ei pää toimi enää tähän aikaan , eli ilmaantuu myös tasamaalla alavesi+lämppärin letkun puristelulla, tarvitseekos sitä pullopatenttia ja auttaako keulan nostaminen?
    Olen ilmaillut tuota omaa maamoottoria tasamaalla, keula ylhäällä, pullolla ja ilman, lopputulos on ollut aina sama ja paisarissa täytyy olla nestettä... Tietty sitä ilmausruuvia täytyy myös aukoa.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Leka View Post
    Ilmaantuu vaikka tasamaalla kunhan puristelee lämppärinkennolle meneviä letkuja riittävästi.
    Ööh.. ei pää toimi enää tähän aikaan , eli ilmaantuu myös tasamaalla alavesi+lämppärin letkun puristelulla, tarvitseekos sitä pullopatenttia ja auttaako keulan nostaminen?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by kehveli View Post
    Elikkä itseltäni laukesi vesipumppu.

    Ja konehan oli m52.

    Elikkä kokonaan autosta nesteet pihalle pohjaropun kautta.

    Täyttö niin että ilmausruuvi auki nestettä niin kauan sisälle että ilmausruuvista ei tule enää muuta kuin nestettä. Tämän jälkeen ajoin pienen lenkin jotta termostaatti vielä aukeasi ja sen jälkeen uudestaan ilmausruuvi auki ja nestettä sisään, niin kauan ettei ilmausreijästä tule muuta kuin nestettä.
    korkit kiinni ja kovaa ajoa.
    Aikaa meni se 10min. 10K kohta ajettu, ilman minkäänlaisia lämpöheittelyjä tai
    vesien pois sylkemistä. Ja hyvin työntää kapiiniin lämmintä.
    Sinulla onkin sähköinen toimiva kiertovesipumppu kabiinin vedenkierrolle. Samalla se yleensä estää lämmityslaitteen täydellisen tyhjenemisen.

    Leave a comment:


  • kehveli
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    Itse yritin tuossa syksyllä ilmata M52:n kolme kertaa, joka kerta laskenut kaikki nesteet pois ennen homman aloittamista.
    Yhden kerran yrittänyt ilmata ilmausruuveista (tunnin parin proggis) ja kaksi kertaa tuolla pullopatentilla (n. 4-6 tuntia per projekti). Ja lopputuloksena bulbulbulbulb lämmityslaitteesta ja kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä. Kaikilla kerroilla koitin tehdä jotain vähän eri tavalla kuin viimeksi, mutta kun ei niin ei
    Ensimmäinen kerta autojen kanssa kun en jotain pysty itse tekemään (pois lukien pyöränkulmien säätö).

    Kysyppä nyt sitten siltä naapuriltasi miten tuo kone (tai lämmityslaite) oikeaoppisesti ilmataan.

    Elikkä itseltäni laukesi vesipumppu.

    Ja konehan oli m52.

    Elikkä kokonaan autosta nesteet pihalle pohjaropun kautta.

    Täyttö niin että ilmausruuvi auki nestettä niin kauan sisälle että ilmausruuvista ei tule enää muuta kuin nestettä. Tämän jälkeen ajoin pienen lenkin jotta termostaatti vielä aukeasi ja sen jälkeen uudestaan ilmausruuvi auki ja nestettä sisään, niin kauan ettei ilmausreijästä tule muuta kuin nestettä.
    korkit kiinni ja kovaa ajoa.
    Aikaa meni se 10min. 10K kohta ajettu, ilman minkäänlaisia lämpöheittelyjä tai
    vesien pois sylkemistä. Ja hyvin työntää kapiiniin lämmintä.

    Leave a comment:


  • vesku200
    replied
    vesipumpun kappaleet

    mulla oli vesipumpun pyörä 20 pienessä palasessa..sain vesikanavista about puolet pois...voikohan noi kappaleet aiheuttaa kanavien tukkeutumista/uuden pyörän hajoamisen?

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Toimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä
    Ilmaantuu vaikka tasamaalla kunhan puristelee lämppärinkennolle meneviä letkuja riittävästi.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Toimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä

    Leave a comment:


  • Bemu500
    replied
    Originally posted by armageddon View Post
    no joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi visko
    Nonnii

    Leave a comment:


  • armageddon
    replied
    no joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi visko
    Last edited by armageddon; 31-08-2007, 23:49.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Kikkoja millä saan puuttuvan ~1.5l lisää nestettä ängettyä koneeseen?


    Lisää lypsyä, lypsyä ja vielä kerran lypsyä vai?

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Hmm, tuntuu oudolta, koska mittari lähtee toimimaan välillä ja pysyy hetken ~ puolivälissä(ilmeisesti silloin kun termari aukee)? Sitten se taas menee lähes nollille, ei nyt ihan ,mutta siniselle. Ilmauksen aikana lämmöt oli ok, ja mittari toimi, mutta korkki kiinni--> 9l nesteillä ajelin muutaman minuutin, niin sitten se alko tekemään tätä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Sain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:think
    Ettei nyt olis vika lämpömittarin anturissa, johdossa tai itse mittarissa:think

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Sain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:think

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Nyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.

    Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?
    Ei ole hyötyä, täytä kerralla.

    Leave a comment:

Working...
X