Originally posted by 328power
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
limppapullo metodi toimi loistavasti e34 m20 moottorissa, aikaa meni pari tuntii mut nyt ei tule enää yhtään ilmaa ja toivon mukaan nyt toimii tai sitten pääsee kantta ruuvaamaan irti ... :think kaikki muut tavat jo kokeiltu alussa pelittää hyvin mut jossain vaiiheessa keittää... saa nähä kuinkas tällä kertaa....
Comment
-
-
kansi koeponnistettu -> OK
Tasopinta oikaistu
Uusi tiivistesarja ja uusi termostaatti sekä termostaatin yläreunaan porasin pienen reiän että kiertää varmasti koneessa vaikka termostaatti on kiinni.
Aloitin ilmauksen täyttämällä ylävesiletkusta niin kauan että järjestelmä tuli aivan täyteen. Kyllä tuli ilmaa pois siinä vaiheessa, ääni oli sama kuin olis kaatanut kuumalla kesäilmalla olutta kuivaan kurkkkuun (klunk, klunk).
Letku kiinni keula ilmaan ja Hemin pullo kiinni. Kone kävi koko ajan ja seurasin ettei ylikuumene ja koko ajan alavesiletkusta painelemalla tuli jonkin verran kuplia pulloon.
Kun moottori oli täysin kuuma niin että alavesiletkukin alkoi olla lämmin, kierrätin konetta vähän korkeammilla kierroksilla että vesi alkaa kiertämään kunnolla.
Sammutin ja poistin tämän pullon ja laitoin korkin paikalleen ja lähdin ajelemaan ensin varovasti seuraten lämpöjä ja välilä pysähtyen ja tarkistaen tuleeko ilmausruuvista ilmaa, ei tullut.
Nyt saa alkaa suunnittelemaan tulevia kisoja varten auton viimeistelyjä jos vaikka pääsis oikein oikeasti ajamaan!
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista!!!!! Eritoten pepsi mestari HEMI
Comment
-
-
Nyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.
Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostNyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.
Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?
Comment
-
-
Sain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Hmm, tuntuu oudolta, koska mittari lähtee toimimaan välillä ja pysyy hetken ~ puolivälissä(ilmeisesti silloin kun termari aukee)? Sitten se taas menee lähes nollille, ei nyt ihan ,mutta siniselle. Ilmauksen aikana lämmöt oli ok, ja mittari toimi, mutta korkki kiinni--> 9l nesteillä ajelin muutaman minuutin, niin sitten se alko tekemään tätä.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
no joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi viskoLast edited by armageddon; 01-09-2007, 00:49.ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Originally posted by armageddon View Postno joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi visko
Comment
-
-
Toimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostToimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä
Comment
-
Comment