Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #91
    Originally posted by 328power View Post
    Ilmastointi löytyy, mutta en ole huomannut, että se "kurlaus" olisi mitenkään siihen yhteyksissä. Ei se ääni tule mitenkään säännöllisesti vaan ihan satunnaisesti ja juurikin siitä keskikonsolin takaata.
    Kokeiles ajaa joku matka ilmastointi päällä ja sammutat sitten auton (pitäisi ääni kuulua). Sitte sama matka ilman ilmastointia ja sammutat auton (ei pitäisi ääntä kuulua)...
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • stranger
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 158

      #92
      limppapullo metodi toimi loistavasti e34 m20 moottorissa, aikaa meni pari tuntii mut nyt ei tule enää yhtään ilmaa ja toivon mukaan nyt toimii tai sitten pääsee kantta ruuvaamaan irti ... :think kaikki muut tavat jo kokeiltu alussa pelittää hyvin mut jossain vaiiheessa keittää... saa nähä kuinkas tällä kertaa....

      Comment

      • ripez12r
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 55

        #93
        Eipäs toiminut mulla, mutta taitaa mennä kannen ruuvaamiseksi. Oli nimittäin 5 ja 6 sylintereitten tulpan reiät täynnä vettä joten epäilen että kansi on halki palotilasta läpi tulpareikään. Onko muilla ollut vastaavia halkeamia?

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #94
          joo hemin taktiikka toimi ja hyvin, alux ei vaa meinannu saaja lämpöjä tupaan, mut syy oli viallisessa "hanassa" auto e34 525
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • ripez12r
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 55

            #95
            kansi koeponnistettu -> OK
            Tasopinta oikaistu
            Uusi tiivistesarja ja uusi termostaatti sekä termostaatin yläreunaan porasin pienen reiän että kiertää varmasti koneessa vaikka termostaatti on kiinni.

            Aloitin ilmauksen täyttämällä ylävesiletkusta niin kauan että järjestelmä tuli aivan täyteen. Kyllä tuli ilmaa pois siinä vaiheessa, ääni oli sama kuin olis kaatanut kuumalla kesäilmalla olutta kuivaan kurkkkuun (klunk, klunk).

            Letku kiinni keula ilmaan ja Hemin pullo kiinni. Kone kävi koko ajan ja seurasin ettei ylikuumene ja koko ajan alavesiletkusta painelemalla tuli jonkin verran kuplia pulloon.

            Kun moottori oli täysin kuuma niin että alavesiletkukin alkoi olla lämmin, kierrätin konetta vähän korkeammilla kierroksilla että vesi alkaa kiertämään kunnolla.

            Sammutin ja poistin tämän pullon ja laitoin korkin paikalleen ja lähdin ajelemaan ensin varovasti seuraten lämpöjä ja välilä pysähtyen ja tarkistaen tuleeko ilmausruuvista ilmaa, ei tullut.

            Nyt saa alkaa suunnittelemaan tulevia kisoja varten auton viimeistelyjä jos vaikka pääsis oikein oikeasti ajamaan!

            Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista!!!!! Eritoten pepsi mestari HEMI

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #96
              Nyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.

              Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #97
                Originally posted by Peltsii View Post
                Nyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.

                Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?
                Ei ole hyötyä, täytä kerralla.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #98
                  Sain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:think
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #99
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Sain menemään pullopatentilla keula ylhäällä noin 9l jäähdytinnestettä järjestelmään, kun koko tilavuushan on 10.5l. Sitten ei vaan enää tullut kuplia. Keula oli aika pystyssäkin, lämppäri huusi täysillä ja kuumaa tulee, mutta lämpömittari näyttää välillä vaan lämpöjä, muuten nollissa. Eli siinä termarikotelon kohdilla on jossain on ainakin ilmaa, mutta toisaalta termostaattikin aukeaa koska kaikki letkut kuumenee ja syyläri myös.. Pitää vissiin huomenna jatkaa ilmausta, alkaa vaan vähän usko loppumaan tähän systeemiin kun tunti tuli tehtyä ja nestettä ei vaan mene enää enempää:think
                    Ettei nyt olis vika lämpömittarin anturissa, johdossa tai itse mittarissa:think
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Hmm, tuntuu oudolta, koska mittari lähtee toimimaan välillä ja pysyy hetken ~ puolivälissä(ilmeisesti silloin kun termari aukee)? Sitten se taas menee lähes nollille, ei nyt ihan ,mutta siniselle. Ilmauksen aikana lämmöt oli ok, ja mittari toimi, mutta korkki kiinni--> 9l nesteillä ajelin muutaman minuutin, niin sitten se alko tekemään tätä.
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Kikkoja millä saan puuttuvan ~1.5l lisää nestettä ängettyä koneeseen?


                        Lisää lypsyä, lypsyä ja vielä kerran lypsyä vai?
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          no joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi visko
                          Last edited by armageddon; 01-09-2007, 00:49.
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            Originally posted by armageddon View Post
                            no joo oletko nyt sit aivan sata varma että kaiiki nesteet tuli pihalle?:think jos teit kaikki niinku edellä mainittiin ja lämmöt o tuvassa niiinku saunassa ja kone ei ylikuumene nii voisko olla että et sinne koneesee olis jääny se 1,5l? Tyhmä oon nii ja mul ku puuttu tuulituneli nii se nosti lämpöjä ku ei tota flektii oo vaa iha remmi visko
                            Nonnii
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Toimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                Originally posted by Axum View Post
                                Toimiiko Hemin esittämä kikka myös E34 korisessa 535i:ssä?, paisuntasäiliöhän sijaitsee tulipellissä jos sillä on mitään merkitystä
                                Ilmaantuu vaikka tasamaalla kunhan puristelee lämppärinkennolle meneviä letkuja riittävästi.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎