Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
-
-
Itse otin nuo ylimääräiset nesteet mitä pullossa oli niin ihan jäähdyttimen alaruuvista pois varovasti, tuskin sieltä ilmaa pääsee ylöspäin kun vesi painaa ylhäältä kuitenkin aikalailla? Ja on toiminut. Laitoin useamman kierroksen vulkanoituvaa teippia tuohon kokispullon renkaan ympärille, täten se on täysin tiivis, mulla meni ainakin hermot jesariviritysten kanssa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostTehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).
Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...
Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
Comment
-
-
Bilhelveten uudessa luettelossa näytti olevan uusi paineilmakäyttöinen ilmaussarja. Siis samantyylinen homma mitä merkkikorjaamoilla on käytössä. Numerolla 19-1298 ja hinta 66 e. Kuka työntää ensiks kätensä mahdolliseen roskaan (?) ja raportoi tänne, toimiiko verme?__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostBilhelveten uudessa luettelossa näytti olevan uusi paineilmakäyttöinen ilmaussarja. Siis samantyylinen homma mitä merkkikorjaamoilla on käytössä. Numerolla 19-1298 ja hinta 66 e. Kuka työntää ensiks kätensä mahdolliseen roskaan (?) ja raportoi tänne, toimiiko verme?
Comment
-
-
juu
itse en ole onnistunut vastaavalla alipainehärvelillä saamaan ilmoja pois kun lämmitys laite on kunnolla tyhjä.
Alipaineet laite vetänyt kyllä kunnolla systeemiin mittarit tappiin ja letkut lyttyyn mutta silti tullut tyhjäkäynnillä lämppäristä kylmää. autona e36 323 328 yms. muissa merkeissä kyllä toiminut ok.
muuten kyllä kun lämppärin sain kerran ilmattua kunnolla ei ole toiste tarvinnut puljata vaikka on ollut konekin pois keulilta.
Comment
-
-
Originally posted by juustomummo View PostVoiskos joku kertoa tarkasti miten hoidan ilmauksen e30 vm88?
"Ja tää Hemin "E36 Ilmaus" toimii ihan samalla tavalla E30:ssä nim. kokemusta ON! Suosittelen!"
Eikä muuten paljan hakua tarvinnut käyttää että ton löysi..
Comment
-
-
Voiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :thinkE12 520 Automatic -76 (RIP)
E23 735iA -84 (myyty)
E32 750iA -88 (ajopeli)
Comment
-
-
e34 540i
Originally posted by allu72 View PostVoiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :think
Eli onko vinkkejä ilmaamiseen kun paisari on "väärässä" päässä konetta, ja mites toi webasto, siinäkin on varmaan omat kikkailunsa :think:
E38 750:iin tää pullopatentti toimi kyllä helvetin hienosti.540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Originally posted by Cock View PostSama homma mielessä, itsellä tosin 540i mutta siinäkin paisari tulipellissä + webasto tuottaa lisähommat.... pitäs termari vaihtaa kun se perkele on jumittunut auki...
Eli onko vinkkejä ilmaamiseen kun paisari on "väärässä" päässä konetta, ja mites toi webasto, siinäkin on varmaan omat kikkailunsa :think:
E38 750:iin tää pullopatentti toimi kyllä helvetin hienosti.
e34 540ia itellä ainakin toiminu ilmaus eberin kanssa(sama kuin webasto) et kylmänä järjetelmä täytään nestettä ja sit kone käyntiin wrumm...
sitten odotelaan et kone rupaaa lämpiään ja "kadotaan nestetä" lisäillä pikku hiljaaa nestettä paisariin, kun neste rupeaa tulemaan yli paisarista niin korkki kiinni ja käydä joku pilis ajeleen jonka jälkeen olen aamun odotellut et nesteet ovat jäähtyneet. Paisari taas ylä merkiin ja sen jäläkeen ei ole ollut mitäään ongelmia.
eli ei tartte paentteja tehä!
mut jos sen haluaa oikein ohjeiden mukaan tehä niin sit vaan jollai imaista joka paiksta ilma poies alipaineella eli letkut rutuun ja sit samalla vehkäällä nesteet sisään ettei ilmalukkoja tule! mut kellä tollaisia on marmoritiskilä....€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by allu72 View PostVoiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :thinkE12 520 Automatic -76 (RIP)
E23 735iA -84 (myyty)
E32 750iA -88 (ajopeli)
Comment
-
-
Mites tuo M62 (lainataan nyt tätä topikkia)... Nestettä näyttää olevan hieman yli cold/kalt pinnan eikä toistaiseksi katoa mihinkään. Lämmöt mittarin mukaan puolessa välissä, mutta kabiinia ei saa hehkumaan. Keskeltä tulee lämpöistä ja ovista hieman viileämpää ilmaa, hohkavaksi tuota ei siis saa edes täysillä.
Eli vissiinkin ilmaa(ko/kö)? järjestelmässä. Mikä on paras ratkaisu siis, kun tälläinen löyty jostain koneelta:
1. Paisuntasäiliön korkki pois
2. Ilmausruuvi pois
3. Paisuntasäiliö nestettä täyteen, niin että sitä tulee ilmausruuvistakin
4. Virrat päälle, puhallus minimiin ja lämpö maksimiin
5. Lisäile nestettä sitä mukaa kun vajuu niin kauan kun ei tule enää kuplia.
:thinkMiks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Comment