Nyt olis täysin tyhjälle järjestelmälle edessä ilmaus, auto siis e34 520ia moottorilla m20b20.
Elikkö, onko hyötyä jos irrotan termarikopasta letkun ja täytän kannen/sylinterilohkon jne. siitä valmiiksi kaatamalla nestettä sisään? Sitten ajan auton nokan ajosilta nosturille ja alan pullopatentilla ilmaamaan..?
e36 ilmaus
Collapse
X
-
kansi koeponnistettu -> OK
Tasopinta oikaistu
Uusi tiivistesarja ja uusi termostaatti sekä termostaatin yläreunaan porasin pienen reiän että kiertää varmasti koneessa vaikka termostaatti on kiinni.
Aloitin ilmauksen täyttämällä ylävesiletkusta niin kauan että järjestelmä tuli aivan täyteen. Kyllä tuli ilmaa pois siinä vaiheessa, ääni oli sama kuin olis kaatanut kuumalla kesäilmalla olutta kuivaan kurkkkuun (klunk, klunk).
Letku kiinni keula ilmaan ja Hemin pullo kiinni. Kone kävi koko ajan ja seurasin ettei ylikuumene ja koko ajan alavesiletkusta painelemalla tuli jonkin verran kuplia pulloon.
Kun moottori oli täysin kuuma niin että alavesiletkukin alkoi olla lämmin, kierrätin konetta vähän korkeammilla kierroksilla että vesi alkaa kiertämään kunnolla.
Sammutin ja poistin tämän pullon ja laitoin korkin paikalleen ja lähdin ajelemaan ensin varovasti seuraten lämpöjä ja välilä pysähtyen ja tarkistaen tuleeko ilmausruuvista ilmaa, ei tullut.
Nyt saa alkaa suunnittelemaan tulevia kisoja varten auton viimeistelyjä jos vaikka pääsis oikein oikeasti ajamaan!
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista!!!!! Eritoten pepsi mestari HEMI
Leave a comment:
-
-
joo hemin taktiikka toimi ja hyvin, alux ei vaa meinannu saaja lämpöjä tupaan, mut syy oli viallisessa "hanassa" auto e34 525
Leave a comment:
-
-
Eipäs toiminut mulla, mutta taitaa mennä kannen ruuvaamiseksi. Oli nimittäin 5 ja 6 sylintereitten tulpan reiät täynnä vettä joten epäilen että kansi on halki palotilasta läpi tulpareikään. Onko muilla ollut vastaavia halkeamia?
Leave a comment:
-
-
limppapullo metodi toimi loistavasti e34 m20 moottorissa, aikaa meni pari tuntii mut nyt ei tule enää yhtään ilmaa ja toivon mukaan nyt toimii tai sitten pääsee kantta ruuvaamaan irti ... :think kaikki muut tavat jo kokeiltu alussa pelittää hyvin mut jossain vaiiheessa keittää... saa nähä kuinkas tällä kertaa....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 328power View PostIlmastointi löytyy, mutta en ole huomannut, että se "kurlaus" olisi mitenkään siihen yhteyksissä. Ei se ääni tule mitenkään säännöllisesti vaan ihan satunnaisesti ja juurikin siitä keskikonsolin takaata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 328power View PostIlmastointi löytyy, mutta en ole huomannut, että se "kurlaus" olisi mitenkään siihen yhteyksissä. Ei se ääni tule mitenkään säännöllisesti vaan ihan satunnaisesti ja juurikin siitä keskikonsolin takaata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arska84 View PostOnkos ilmastointia? Sammutuksen jälkeen kondenssiovedet tulee pihalle. Itsellä ainakin E46:sessa näin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 328power View PostOmassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
Leave a comment:
-
-
Oireet tuntuisi täsmäävän, talvella ei meinaa kunnolla tulla lämmintä jne., ei kai muutakuin ostamaan pullo pepsiä ja sivun 1 ohjeiden mukaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 328power View PostOmassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 328power View PostOmassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
Leave a comment:
-
-
Omassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
Leave a comment:
-
-
Ei vielä poistunut ilmat kunnolla vaikka oli pullo kiinni ja keula ylhäällä. Jostain syystä kun moottori saavuttaa sellaisen lämpötilan että termostaatti aukeaa, alkaa syylarissa keittämään ja tunkee kaikki vetet tämän pullon kautta ulos. Kun ilmausnippaa kennon päältä avaa, tulee sieltä pelkkää ilmaa ja höyryä (silloin kun vesi alkaa kunnolla kiertämään termostaatin ollessa auki). Lämmityslaitteesta tulee kyllä kuumaa ilmaa eli siellä kiertää asiallisesti vesi. Tarkistin vielä sen kolmitieventtiilin jota lämmityslaitteen säätönupilla ohjataan ja se toimi kyllä ihan moitteettomasti.
Öljynjoukossa ei ole vettä joten sinnepäin ei ainakaan vuoda, eikä öljyä tule veden mukaan eli ei sinnekään päin ole vuotoa. Pakoputkesta ei tule höyryä joten sinnekkään päin ei ole vuotoa.
Miten muuten tuo vesikierto joka kiertää ilmanputsarilta imusarjaan, olen nimittäin ohittanut sen kokonaan ettei tarvitse aina sen ilmanputsarin letkujen kanssa pelata kun joutuu silloin tällöin ottamaan sen kotelon pois?
Pitää vielä koittaa jotain kunhan saa kolmitieventtiilin takaisin kiinni......
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuftuf View Postmut jos tos saa aikaa menee esim reilu puol tuntii ni miten mä oon käsittäny et toi normi tomaatti ottaa siitä itteensä aika tavalla ku pitää useamman kymmenen minsaa tyhjäkäynnillä...korjatkaa jos oon vääräs
Leave a comment:
-
Leave a comment: