Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #46
    Originally posted by KeDa21 View Post
    Jep, mut eikös sen voi tehdä myös mittaamalla..oliskohan niin helpompi/turvallisempi
    No mittaamalla saat selville vain ensiöpuolen kunnon. Ulommat pinnit liittimessä (15 ja 1), niiden välinen resistanssi 0,4-0,8 ohmia. Tämä tieto ei kuitenkaan anna täyttä varmuutta puolan kunnosta.
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #47
      Originally posted by intfreak View Post
      No mittaamalla saat selville vain ensiöpuolen kunnon. Ulommat pinnit liittimessä (15 ja 1), niiden välinen resistanssi 0,4-0,8 ohmia. Tämä tieto ei kuitenkaan anna täyttä varmuutta puolan kunnosta.
      Okei kiitoksia, pitää mittailla ja ihmetellä sitten lisää :think

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #48
        Originally posted by KeDa21 View Post
        Okei kiitoksia, pitää mittailla ja ihmetellä sitten lisää :think
        Noista puolien mittauksista on ollut täällä ennekin juttua, koita käyttää searchia.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by KeDa21 View Post
          Okei kiitoksia, pitää mittailla ja ihmetellä sitten lisää :think
          Jos sattuu olemaan halpismittari,kannattaa tarkistaa mittauspiuhojen resistanssi (piikit yhteen) ja kattoo että näyttääkö nollaa.On kuitenkin sen verta pieni tuo haarukka (04-08 Ohm).
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • KeDa21
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322

            #50
            Originally posted by Cunttory View Post
            Jos sattuu olemaan halpismittari,kannattaa tarkistaa mittauspiuhojen resistanssi (piikit yhteen) ja kattoo että näyttääkö nollaa.On kuitenkin sen verta pieni tuo haarukka (04-08 Ohm).
            Kyllä pitäisi olla ihan kunnon mittari, mutta ainahan se tosissaan kannattaa tarkistaa..pitääkö muuten ottaa esim. akun miinusnapa irti mittaamisen ajaksi..? :think

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #51
              Originally posted by KeDa21 View Post
              Kyllä pitäisi olla ihan kunnon mittari, mutta ainahan se tosissaan kannattaa tarkistaa..pitääkö muuten ottaa esim. akun miinusnapa irti mittaamisen ajaksi..? :think
              Eiköhän se ihan riitä että otat puolan irti ja mittaat puolasta...
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #52
                joo kiitoksia..kokeillaan niin jos vika alkaisi pikkuhiljaa ratketa

                Comment

                • KeDa21
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322

                  #53
                  Nyt olisi sitten puolien ensiöpuolet mitattu ja niiden välinen resistanssi oli kaikissa 0,4-0,8 ohmia. Mites sitten voisi viellä puolien kuntoa testailla..? :think

                  Comment

                  • Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

                    #54
                    Originally posted by KeDa21 View Post
                    Nyt olisi sitten puolien ensiöpuolet mitattu ja niiden välinen resistanssi oli kaikissa 0,4-0,8 ohmia. Mites sitten voisi viellä puolien kuntoa testailla..? :think
                    Hommaat yhden varmasti ehjän puolan ja sitä kokeilet vuorotellen jokaiseen pyttyyn... Ja tietenki ajolenkki jokaisen pytyn välissä...
                    -Official member of BTCF-Sauna team-


                    e91 325i -06

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #55
                      Originally posted by KeDa21 View Post
                      Nyt olisi sitten puolien ensiöpuolet mitattu ja niiden välinen resistanssi oli kaikissa 0,4-0,8 ohmia. Mites sitten voisi viellä puolien kuntoa testailla..? :think
                      johan se on tuossa muutamaan kertaan jo sanottu...

                      etusivulla sanoit että tulpat vaihdettu, ja myöhemmin sit että et vaihtanutkaan... ota tostakin selvää. eikö ne nyt ekana kannattais uusia. sanoit että vikakoodit nollattiin. mitä vikakoodeja siellä sitten oli?
                      Last edited by bemu2000; 29-09-2006, 22:40.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #56
                        Tuossa pari päivää sitten asensin teholastun ja tuntuu ainakin siltä että "röpöttäminen" hävisi siihen..toivotaan vaan ettei tulekaan enää takaisin Enää ongelmana kun löysää kaasua sen verran että moottori jarruttaa vähän, niin alkaa nykimään hieman..mikähän tuohon voisi viellä vaikuttaa? Jos ne hevoset alkaisi pikkuhiljaa palailemaan laitumilta

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          #57
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          johan se on tuossa muutamaan kertaan jo sanottu...

                          etusivulla sanoit että tulpat vaihdettu, ja myöhemmin sit että et vaihtanutkaan... ota tostakin selvää. eikö ne nyt ekana kannattais uusia. sanoit että vikakoodit nollattiin. mitä vikakoodeja siellä sitten oli?

                          Eli siis tulpat näyttivät olevan niin hyvässä kunnossa, että vaihdolle ei ollut tarvetta.. "vikakoodit" nollattiin siis pitämällä akun napaa vähän aikaa irti jos antaa jostain syystä virheellistä tietoa, muuten ei nollailtu/tarkistettu

                          Comment

                          • JanisHell
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 410

                            #58
                            Originally posted by KeDa21 View Post
                            Eli siis tulpat näyttivät olevan niin hyvässä kunnossa, että vaihdolle ei ollut tarvetta.. "vikakoodit" nollattiin siis pitämällä akun napaa vähän aikaa irti jos antaa jostain syystä virheellistä tietoa, muuten ei nollailtu/tarkistettu

                            Kannattaa vaihtaa ne tulpat vaikka ne näyttäis kuinka hyvältä, ei paljoo maksa.
                            325i -93 E36

                            Comment

                            • KeDa21
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322

                              #59
                              Originally posted by JanisHell View Post
                              Kannattaa vaihtaa ne tulpat vaikka ne näyttäis kuinka hyvältä, ei paljoo maksa.

                              Joo voishan sitäkin viellä kokeilla, ei niin suuri menetys kuitenkaan ole

                              Comment

                              • KeDa21
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 322

                                #60
                                Päivitelläänpäs välillä, eli vikakoodit katsotta ja ei mitään mainittavaa.

                                - Röpöttäminen hävisi putkiston vaihdolla.

                                - Puolissa en ainakaan ole huomannut mitään halkeamia yms.

                                - Ilmavuodot tarkistettu ja mitään ei löytynyt.

                                - Tulppia en viellä ole käynyt vaihtamaan.

                                Vikana viellä tyhjäkäynnillä täristäminen, kierrokset pysyvät tasaisesti n.750rpm kohdalla mutta persiissä tuntuu kun täristää aika tavalla.

                                Toinen vika viellä on kaasua painettaessa pienemmillä kierroksilla kuuluu/tuntuu polkimessa sellainen "jurina" , eli niinkuin väännöt olisivat kokonaan kateissa. Eihän tämä M50 ilman vanosta jaksa alhaalta vääntää kovin hyvin mutta tämä mielestäni viellä normaalia huonommin.

                                Voisko mahdollisesti olla lambda sökö? massamittari?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎