Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaan leveys ja profiili e36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #46
    Originally posted by Kepa View Post
    Katos toi mun edellinen postaus: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=34

    En saa osumaan tota korvaa tuonne reikään kirveelläkää ja sen takia camber on niin päin vittua että rengas harraa jouseen

    Ottasin kuvan, mutta en jaksa enää mennä tallille ja kerkesin ottaa koko iskarinkin jo irti.

    Nyt rupes huvittaan viä tuo ku ajattelen kuinka selitän teille että rengas harraa jouseen, samalla ku luulette että mulla on tuollainen kuvassa oleva iskari.
    joo siis sun ongelmaan ei ole muuta vastausta kuin että hommaat muutaman millin spacerin väliin(olettaen ettei jää hirveästi kantamaan jousen päälle). Hyvin yleinen ongelma kun säädettäviä asennetaan. mm. allekirjoittaneellakin oli juuri tuollainen ongelma säädettävän setin kanssa
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • Kepa
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 353
      • Nokia

      #47
      Originally posted by Bemu500 View Post
      joo siis sun ongelmaan ei ole muuta vastausta kuin että hommaat muutaman millin spacerin väliin(olettaen ettei jää hirveästi kantamaan jousen päälle). Hyvin yleinen ongelma kun säädettäviä asennetaan. mm. allekirjoittaneellakin oli juuri tuollainen ongelma säädettävän setin kanssa
      Ai että spaceri pelkästää toiselle puolelle? Et ilmeisesti lukenu tuota mun juttua kokonaan.. Toisella puolella rengas pyörii hienosti

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #48
        Originally posted by Kepa View Post
        Ai että spaceri pelkästää toiselle puolelle? Et ilmeisesti lukenu tuota mun juttua kokonaan.. Toisella puolella rengas pyörii hienosti
        No kuten yllä kirjoitin en ole lukenut kaikkea
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Kepa
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 353
          • Nokia

          #49
          Originally posted by Bemu500 View Post
          No kuten yllä kirjoitin en ole lukenut kaikkea
          Juuh. Kun kerta oot noita alustasettejä asennullu, niin onko ikinä tullu eteen vastaavaa? Ilmeisesti ei. En saa camber kulmaa kohdalleen toisella puolella kun noi reiät ei kohtaa :S

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            #50
            Originally posted by bemu2000 View Post
            siksi, että ne mahtuu pyörimään liian pienellä et:llä varustetuilla leveillä vanteilla joku kompromissi noissa hommissa on aina tehtävä...
            Arvasin mutta miksi pitää väkisin laittaa väärän et:n vanteet ? No eihän se kyllä mulle kuulu..

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #51
              Originally posted by Kepa View Post
              Juuh. Kun kerta oot noita alustasettejä asennullu, niin onko ikinä tullu eteen vastaavaa? Ilmeisesti ei. En saa camber kulmaa kohdalleen toisella puolella kun noi reiät ei kohtaa :S
              No siis itsellä tuo kokemus perustuu kyllä melko huteralle pohjalle(lue: pari itse asentanut) mutta väittäisin että sulla on tuon iskarin reiät päin vittua :think
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #52
                Originally posted by jr66 View Post
                Arvasin mutta miksi pitää väkisin laittaa väärän et:n vanteet ? No eihän se kyllä mulle kuulu..
                no kun näyttää paremmalta :think en mäkään tosin mitään älyttömyyksiä kannata... liika on aina liikaa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #53
                  Originally posted by Kepa View Post
                  Ei vaan jouseen. Iskari on erimallinen kuin se alkup. m-sport mikä autossa ennemmin oli.

                  Ja syykin tässä selvisi. Otin sen pultin kokonaan pois ja katsoin sitä lenkkiä sekä vartta jonka läpi pultti pujotetaan. Se varsi ei osu läheskään kohdalleen sinne, vaan ainoastaan puolet reiästä tulee näkyviin. En saa sitä osumaan kohdalleen. Muistan kun alunperin laitettiin tämä uusi iskari kiinni, niin sen kanssa oli ongelmia saada sitä pulttia sieltä läpi. Saatiin se kuitenkin jotenkin kangottamalla ja vasaralla hakkaamalla tulemaan läpi. Onko iskarissa jotenkin väärässä kohtaa tämä laippa. En ainakaan muuta keksi :think Toisella puolella ei mitään ongelmia.

                  Edit:

                  Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa (tämä kuva ei omasta autosta). Eli tuossa punaisessa ympyröidyssä kohdassa on tuo kohta missä reiät eivät kohtaa.

                  näytät vähän viilaa sille reiälle...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #54
                    No niin nyt kun saatiin selville, että siellä on säädettävä alusta, niin ymmärrän tämän ongelman ja rengas voi ottaa todellakin jouseen kiinni. Mulla on E46 coupessa edessä 8,5" leveä vanne, jossa ET on 40. Pakko käyttää 5 mm spacereita (-> ET 35), koska muuten vanteen sisäreuna ja renkaan kylki ottaisivat korkeussäädettävän tolpan pääjouseen kiinni. Nyt siellä on 3-4 mm rako.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Kepa
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 353
                      • Nokia

                      #55
                      Originally posted by Ha2 View Post
                      No niin nyt kun saatiin selville, että siellä on säädettävä alusta, niin ymmärrän tämän ongelman ja rengas voi ottaa todellakin jouseen kiinni. Mulla on E46 coupessa edessä 8,5" leveä vanne, jossa ET on 40. Pakko käyttää 5 mm spacereita (-> ET 35), koska muuten vanteen sisäreuna ja renkaan kylki ottaisivat korkeussäädettävän tolpan pääjouseen kiinni. Nyt siellä on 3-4 mm rako.
                      Spacerit olisin jo laittanut mikäli ongelma olisi molemmilla puolilla. Kuskin puoleinen rengas siis mahtuu pyörimään ok.

                      Comment

                      • Kepa
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 353
                        • Nokia

                        #56
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        näytät vähän viilaa sille reiälle...
                        No eipä tässä paljon muuta vaihtoehtoa ole.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎