En saa osumaan tota korvaa tuonne reikään kirveelläkää ja sen takia camber on niin päin vittua että rengas harraa jouseen
Ottasin kuvan, mutta en jaksa enää mennä tallille ja kerkesin ottaa koko iskarinkin jo irti.
Nyt rupes huvittaan viä tuo ku ajattelen kuinka selitän teille että rengas harraa jouseen, samalla ku luulette että mulla on tuollainen kuvassa oleva iskari.
joo siis sun ongelmaan ei ole muuta vastausta kuin että hommaat muutaman millin spacerin väliin(olettaen ettei jää hirveästi kantamaan jousen päälle). Hyvin yleinen ongelma kun säädettäviä asennetaan. mm. allekirjoittaneellakin oli juuri tuollainen ongelma säädettävän setin kanssa
joo siis sun ongelmaan ei ole muuta vastausta kuin että hommaat muutaman millin spacerin väliin(olettaen ettei jää hirveästi kantamaan jousen päälle). Hyvin yleinen ongelma kun säädettäviä asennetaan. mm. allekirjoittaneellakin oli juuri tuollainen ongelma säädettävän setin kanssa
Ai että spaceri pelkästää toiselle puolelle? Et ilmeisesti lukenu tuota mun juttua kokonaan.. Toisella puolella rengas pyörii hienosti
Juuh. Kun kerta oot noita alustasettejä asennullu, niin onko ikinä tullu eteen vastaavaa? Ilmeisesti ei. En saa camber kulmaa kohdalleen toisella puolella kun noi reiät ei kohtaa :S
Juuh. Kun kerta oot noita alustasettejä asennullu, niin onko ikinä tullu eteen vastaavaa? Ilmeisesti ei. En saa camber kulmaa kohdalleen toisella puolella kun noi reiät ei kohtaa :S
No siis itsellä tuo kokemus perustuu kyllä melko huteralle pohjalle(lue: pari itse asentanut) mutta väittäisin että sulla on tuon iskarin reiät päin vittua :think
Ei vaan jouseen. Iskari on erimallinen kuin se alkup. m-sport mikä autossa ennemmin oli.
Ja syykin tässä selvisi. Otin sen pultin kokonaan pois ja katsoin sitä lenkkiä sekä vartta jonka läpi pultti pujotetaan. Se varsi ei osu läheskään kohdalleen sinne, vaan ainoastaan puolet reiästä tulee näkyviin. En saa sitä osumaan kohdalleen. Muistan kun alunperin laitettiin tämä uusi iskari kiinni, niin sen kanssa oli ongelmia saada sitä pulttia sieltä läpi. Saatiin se kuitenkin jotenkin kangottamalla ja vasaralla hakkaamalla tulemaan läpi. Onko iskarissa jotenkin väärässä kohtaa tämä laippa. En ainakaan muuta keksi :think Toisella puolella ei mitään ongelmia.
Edit:
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa (tämä kuva ei omasta autosta). Eli tuossa punaisessa ympyröidyssä kohdassa on tuo kohta missä reiät eivät kohtaa.
No niin nyt kun saatiin selville, että siellä on säädettävä alusta, niin ymmärrän tämän ongelman ja rengas voi ottaa todellakin jouseen kiinni. Mulla on E46 coupessa edessä 8,5" leveä vanne, jossa ET on 40. Pakko käyttää 5 mm spacereita (-> ET 35), koska muuten vanteen sisäreuna ja renkaan kylki ottaisivat korkeussäädettävän tolpan pääjouseen kiinni. Nyt siellä on 3-4 mm rako.
No niin nyt kun saatiin selville, että siellä on säädettävä alusta, niin ymmärrän tämän ongelman ja rengas voi ottaa todellakin jouseen kiinni. Mulla on E46 coupessa edessä 8,5" leveä vanne, jossa ET on 40. Pakko käyttää 5 mm spacereita (-> ET 35), koska muuten vanteen sisäreuna ja renkaan kylki ottaisivat korkeussäädettävän tolpan pääjouseen kiinni. Nyt siellä on 3-4 mm rako.
Spacerit olisin jo laittanut mikäli ongelma olisi molemmilla puolilla. Kuskin puoleinen rengas siis mahtuu pyörimään ok.
Comment