Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ||Nixu||
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 260
    • Joensuu

    #76
    Originally posted by Scyber View Post
    Siis Ilmamassamittarin piuhanko otit irti? Eka tötterö putsarista koneeseen päin. Jos otit niin sen pitäis muuttaa käyntiä pikkasen. :think
    Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
    Volvo S40 T4 -98

    ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #77
      Originally posted by ||Nixu|| View Post
      Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
      Juub, kuulostaa samalle kuin omassani. Sama käy kun otat lambdan piuhan irti.

      Ja mullakin käyntiongelmia

      Mitenkäs nuo puolat saa mittailtua yleismittarilla?

      Itsellä siis meni tarvike lambdan vaihtamalla just rajojen sisään uusintakatsastuksessa, eli jotain häilää siellä vielä on.

      Toivotaan että nuita m50 megasquirtteja alkais tulemaan enemmälti niin uskaltais lähteä kokeilemaan...
      Last edited by Scyber; 04-06-2008, 09:06.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • metanolman83
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 249
        • itä suomi

        #78
        Originally posted by ||Nixu|| View Post
        Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
        niin siis ei sen välttämättä sammua pitäisi vaan juurikin heittää vähän kierroksia. jos ei olisi yhtään mitään vaikutusta niin silloin se olisi jo valmiiksi varaohjelmalla. kulutuksen pitäisi varmaan nousta jos menisi varaohjelmalle ja eikä muutenkaan pitäisi toimia ihan normaalisti

        Comment

        • ||Nixu||
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 260
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by metanolman83 View Post
          niin siis ei sen välttämättä sammua pitäisi vaan juurikin heittää vähän kierroksia. jos ei olisi yhtään mitään vaikutusta niin silloin se olisi jo valmiiksi varaohjelmalla. kulutuksen pitäisi varmaan nousta jos menisi varaohjelmalle ja eikä muutenkaan pitäisi toimia ihan normaalisti
          Ok, no mitenkäs toi lambda juttu. Eilen otin johdon irti lambdasta ja pistin käyntiin niin vaikutti aika normilta. Eli onko normia? :think
          Volvo S40 T4 -98

          ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

          Comment

          • ||Nixu||
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 260
            • Joensuu

            #80
            Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
            Volvo S40 T4 -98

            ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #81
              Originally posted by ||Nixu|| View Post
              Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
              Oisit ostanu suoraan vaikka motonetistä reilun satasen maksavan boschilaisen jossa on liittimet ynnä muut pelit ja vehkeet jo mukana Tahtoo nuo teeseitsejasäästä lambdat kuulemma porsia melkosen nopiasti :think
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • Scyber
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 686
                • Hyvinkää

                #82
                Originally posted by ||Nixu|| View Post
                Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
                keep in mind that the illustration is looking at the face of the sensor side plug. (not the engine harness side)


                Saitko?
                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                www.napalmi.com

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  #83
                  Originally posted by Scyber View Post
                  keep in mind that the illustration is looking at the face of the sensor side plug. (not the engine harness side)


                  Saitko?
                  Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by ||Nixu|| View Post
                    Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.
                    Noi lambdat ei kyllä taida käydä ristiin, sääntö kun taitaa olla, että johtojen värejen täytyy säilyä yhteneväisenä auton johtojen kanssa. Jos johtojen väri ei vastaa alkuperäistä, on uusi lambda tod.näköisesti eri materiaalia ja ei kestä kovin kauaa käytössä, eikä ainakaan paranna ongelmia.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • ||Nixu||
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 260
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Noi lambdat ei kyllä taida käydä ristiin, sääntö kun taitaa olla, että johtojen värejen täytyy säilyä yhteneväisenä auton johtojen kanssa. Jos johtojen väri ei vastaa alkuperäistä, on uusi lambda tod.näköisesti eri materiaalia ja ei kestä kovin kauaa käytössä, eikä ainakaan paranna ongelmia.
                      Lambda mikä oli ennen paikoillaan oli myös 2valkeaa, musta ja harmaa väreiltään. Missäs lambdassa on sit vihreä,musta,keltainen ja jonkun väriset johdot?
                      Volvo S40 T4 -98

                      ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                      Comment

                      • ||Nixu||
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 260
                        • Joensuu

                        #86
                        Eli saako noita nyt mitenkään oikein yhdistettuä?? :think
                        Volvo S40 T4 -98

                        ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                        Comment

                        • metanolman83
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 249
                          • itä suomi

                          #87
                          Originally posted by ||Nixu|| View Post
                          Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.
                          ->92
                          1Blk -Sensor
                          2Yel -Sensor
                          3Brn -Heater
                          4Grn-Blu -Heater

                          92->
                          1Blk -Sensor
                          2Yel -Sensor
                          3Brn -Heater
                          4Grn -Heater


                          nuo valkoiset mitä sinulla on ovat lambdan lämmittimen johtoja ja niillä ei väliä kumman kytkee kumpaan. eli sinulla taisi olla -92 eli valkeat kytket 3-4 liittimiin ja äkkiseltään voisi veikata että se musta tulee mustaan.. ja tosiaan kannattaa suoraan ostaa se alkuperäinen bosch kun joudut pian ostamaan kuitenkin uuden.joillakin on tosin kestäneet tarvikkeetkin mutta itse pelaisin varman päälle jos sillä saa mielenrauhan..

                          en kyllä takaa että tuokaan toimii kun noita lambdoja on kahta erilaista, titaani ja zirconi lambdoja jotka ei muistaakseni toimi ristiin..

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #88
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Ja nyt taas pätkii kuten ennenkin, ei tarvitse olla kummoinen meedio arvatakseen mistä se johtuu...

                            Täytyy vaihtaa sen venttiilikopan tiiviste.
                            Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu. Näyttäis ainakin toistaiseksi siltä, että enää ei öljyä sinne pääse.

                            Tällä hetkellä toimii paremmin kuin koskaan. Kävin vielä pariin otteeseen kaikki läpi kunnolla, paineilmaa ja CRC:tä jne.. Ihan pientä pätkimistä välillä, mutta se johtuu varmaan siitä, että 4 puolaa on vielä orkkiksia. Kyllä 15 vuotta vanhoissa puolissa varmaan jo saattaa hiukan ikä näkyä

                            Onhan sillä selkeesti hauskempi ajella, kun se toimii terävästi ja vastaa kunnolla kaasuun. Ei tartte arpoa, että lähtiskö se nyt kunnolla mutkasta vai pätkiikö..
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              #89
                              Saitko kiinni oikein? Ja sori ku tuli väärä kuva, en tienny että onko zirkoni vai titaani
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • metanolman83
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 249
                                • itä suomi

                                #90
                                sait varmaan nixu sen lambdan kytkettyä kun oli auto liikenteessä? toimiiko paremmin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎