Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16463
    • Asikkala

    #76
    Originally posted by Mikkeri View Post
    Miksi sitä korkkia pitää availla kuumalla koneella?
    Kysyn samaa.

    Comment

    • system1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 167
      • Järvenpää

      #77
      koska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä
      BMW e92 325i coupe -08
      ex. BMW e82 123d -08
      ex. BMW e36 325i cabrio -94
      ex. BMW e46 328i -99
      ex. BMW e36 325i cabrio -93
      ex. BMW e38 735ia -98
      ex. BMW e36 325i coupe -92
      ex. BMW e39 523i -97

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #78
        Originally posted by system1 View Post
        koska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä

        Joku pieni ilmakupla jossain nurkassa voi tuon tehdä, kun avaat korkin, paine laskee ja pinta nousee, koska kupla pääsee laajenemaan.

        Tuota tapahtuu todella monissa autoissa, kun avaat korkin, pinta nousee. Myös kiehumisen mahdollisuus on suuri, koska paineenalaisena neste ei keihu, mutta kun korkin avaat, se kiehuu. Voi siis myös tuostakin johtua.

        Haittaako se jotain että neste nousee ylös korkin auetessa, kuten monissa muissa autoissa?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #79
          ihme pohdintaa.. mitenköhän ne letkut mahtaa käyttäytyä kun lykätään painetta sisään
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #80
            Totta tuokin, kuten aiemminkin taisin mainita että letkutkin voivat venyä, jolloin kuumalla koneella se pinta laskee..

            Mutta systeemin kannattais painaa pää tyynyyn ja jos on oikeasti jotain ongelmaa ruveta ihmettelemään.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • system1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 167
              • Järvenpää

              #81
              nojoo no eihän se nyt muuten haittaakaan, muttaku sitä jäähdytysnestettä häviää/vähenee myöskin.
              BMW e92 325i coupe -08
              ex. BMW e82 123d -08
              ex. BMW e36 325i cabrio -94
              ex. BMW e46 328i -99
              ex. BMW e36 325i cabrio -93
              ex. BMW e38 735ia -98
              ex. BMW e36 325i coupe -92
              ex. BMW e39 523i -97

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #82
                Originally posted by system1 View Post
                nojoo no eihän se nyt muuten haittaakaan, muttaku sitä jäähdytysnestettä häviää/vähenee myöskin.
                Muistappa sitten se että sitä jäähdytinnestettä häviää tiettyyn pisteeseen asti, ylimääräiset se siis pukkaa pois. Oletko nyt ilmaamisen ja osienvaihdon jälkeen ajanut niin paljon lisäämättä että voit todeta että nesteensyönti pysähtyy johonkin pisteeseen asti, tai että nestettä kuluu siihen pisteeseen että kone ei enää lämmintä pukkaa edes kierroksilla?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎