E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wiltsu325
    replied
    todellakin... 30tkm tuolla tuli kolisteltua...

    Leave a comment:


  • Jorkkeli12
    replied
    Originally posted by wiltsu325 View Post
    onhan tuossa jorkkelilla muistaakseni pokkaukset taitettu sisäänpäin edestä ainakin ja alusta tosiaan on jäykkä...
    jaaha, se on hyvä että muut tietää paremmin. niin ja takaa on mankeloitu ihan huolella..
    Last edited by Jorkkeli12; 01-01-2013, 13:07.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by M40 Power View Post
    Rengasliikkeessä olivat tuon 225/45 koon kannalla. Itsellä kun ei ole tarvinnut ennen moisia asioita miettiä, niin alkoi mietityttää, että näyttääkö toi 225 liian "pullalta" e36:ssa?
    215 Huomattavasti miellyttävämpi ajella suomen uraisilla teillä.
    Kokemusta molemmista kyseisessä vanne koossa. 225:lla rasittavaa urien hakemista ohitus tilanteissa ja ratti käännettynä ääriasentoon saattaa renkaan sisäreuna hinkata jos ei ole rajoittimia.
    Edit. Rengasliike ehdottaa 225:sta koska vierintäkehä lähimpänä alkupeiräsitä. 215:lla tulee +5 km/h mittariheitto mikä ei nyt pitäisi paha olla.
    Last edited by JaniR; 01-01-2013, 13:00. Reason: heitto

    Leave a comment:


  • wiltsu325
    replied
    onhan tuossa jorkkelilla muistaakseni pokkaukset taitettu sisäänpäin edestä ainakin ja alusta tosiaan on jäykkä...

    Leave a comment:


  • Jorkkeli12
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    No joo kyllähän ne mahtuu jos auto on korkea... Ta-technixi sarjakin taitaa olla alkujaankin aika "löysä" joka ei helpota asiaa kyllä yhtään.

    Itsellä oli 9 et20 @ 205/40 edessä joka siis vastaa 8½ et13 vannetta jotakuinkin. Ja raapi vakiokaareen. Käännöksissä kaari "kuori" renkaasta ulkopintaa välillä pois mutta pieni mankelointi auttoi asiaa. Kuvan perusteella sitä ois näköjää saanu vielä vähän tiputtaakkin, näyttää vähän keulivan...

    Maavaraa oli jotain n.5cm
    ei tuo kyllä löysä alusta ole, ja maavaraa on itellä 5,5cm runkopalkista.
    ja kyllä mää aattelin mankeloida noita kaaria kevyesti tai sitte vähän lisään camberia niin saa ottaa apujouset pois ja puottaa lisää, mutta menee noinkin ku ei raavi mihinkään..

    edittiä: hämää vähän tuo mun laittama kuva kun ei oo renkaat aivan suorassa..
    Last edited by Jorkkeli12; 31-12-2012, 16:28.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by M40 Power View Post
    Rengasliikkeessä olivat tuon 225/45 koon kannalla. Itsellä kun ei ole tarvinnut ennen moisia asioita miettiä, niin alkoi mietityttää, että näyttääkö toi 225 liian "pullalta" e36:ssa?
    Se on orkkis koko.

    Tässä 225/45/17 talvirinkulat @ 7,5x17 vanteilla

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    No joo kyllähän ne mahtuu jos auto on korkea... Ta-technixi sarjakin taitaa olla alkujaankin aika "löysä" joka ei helpota asiaa kyllä yhtään.

    Itsellä oli 9 et20 @ 205/40 edessä joka siis vastaa 8½ et13 vannetta jotakuinkin. Ja raapi vakiokaareen. Käännöksissä kaari "kuori" renkaasta ulkopintaa välillä pois mutta pieni mankelointi auttoi asiaa. Kuvan perusteella sitä ois näköjää saanu vielä vähän tiputtaakkin, näyttää vähän keulivan...

    Maavaraa oli jotain n.5cm

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    225 tai 215/45?
    Rengasliikkeessä olivat tuon 225/45 koon kannalla. Itsellä kun ei ole tarvinnut ennen moisia asioita miettiä, niin alkoi mietityttää, että näyttääkö toi 225 liian "pullalta" e36:ssa?

    Leave a comment:


  • Jorkkeli12
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Edestä kun pudotat vielä, niin ettätuo wheelgäppi häviää...
    Ottaako kiinni kun renkaat kääntää?
    ei ota mihinkään kiinni. pitäis apujouset repiä pois, että sais alemmas vielä.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Jorkkeli12 View Post
    siinä poikhaille todistusta että 9,5 tuumanen vanne menee vakio etulokariin raapimatta. '
    ja auto on eestä niin maatavasten ku tolla sarjalla saa, takaa olis varaa puottaa vielä noin 3cm..
    Edestä kun pudotat vielä, niin ettätuo wheelgäppi häviää...
    Ottaako kiinni kun renkaat kääntää?

    Leave a comment:


  • Jorkkeli12
    replied
    ja kuvaa sitten tästä kiitos! nimimerkillä en usko muuten..
    Jep, tämän haluan kyllä itekkin nähä, koska omaa en saanut tonttiin edes tuolla 8½ et13 setillä kun raapi orkkiskaareen kiinni.
    siinä poikhaille todistusta että 9,5 tuumanen vanne menee vakio etulokariin raapimatta. '
    ja auto on eestä niin maatavasten ku tolla sarjalla saa, takaa olis varaa puottaa vielä noin 3cm..
    Last edited by Jorkkeli12; 09-03-2013, 11:35.

    Leave a comment:


  • Jorkkeli12
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Taitaa jorkkelilla olla speksit pikkusen hukassa...

    Tässä kuvassa edessä 9,5x17 et18 @ 215/40 Kaari hieman muokattu tietääkseni..



    Ja takana 11x17 et20 @ 245/35 ja kaarta levitetty pellillä jonkinverran...

    Harmi kun ei ilmoilla saa edestä tuon enempään tonttiin...

    Tässä kuvassa näkyy vakiokaarilla tuo etuvanne ja tuolla kyseisellä korkeudella raapi kokoajan kiinni, oli ihan "ajokelvoton"

    tossa kuvassa minkä linkkasin, siinä on 215/40 rengas 9,5" vanteella ja et11 ei raapinu kun montuissa.
    ja nyt on samat vanteet, mutta 205/40 renkaalla
    edit. ja auto on eri nyt.
    Last edited by Jorkkeli12; 20-03-2020, 19:17.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    225 tai 215/45?
    Kauhea pulla !! 195/40 olla pitää.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by M40 Power View Post
    Löytyy tallilta tollaset 17x8, ET 35 vanteet, menossa E36 compactiin.
    Mikä rengastus noihin on järkevin?
    225 tai 215/45?

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Löytyy tallilta tollaset 17x8, ET 35 vanteet, menossa E36 compactiin.
    Mikä rengastus noihin on järkevin?

    Leave a comment:

Working...
X