E36 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tommosilla orkkis koon renkailla ja vanteilla tuskin joutuu kaariin koskemaan jos vaan pelkät madallusjouset laittaa.
-
Tollanen ämmäläisen etupuskuri kun tossa 325 sedan e36:ssa on niin pakkohan tota on vähäsen madaltaa kun ainakin omaan silmään näyttää hassulta kun taas vakiopuskurilla meniskin
Mut missä menee rajat edessä ja takana ettei joudu mankeloimaan? 30/15 tai 40/20 madallusta oon miettiny pelkät jouset vaihtamalla... -92 vuotiseenhan pitäs noita hilppeitä vaihdella jos alustasarjaa meinaa. Vakioiskarit vois jättää paikoilleen maltillisella madalluksella. Onko kellään kuvia kyseisen auton madalluksesta kyseisellä rengaskoolla, tai tota edes läheltä liippaavalla madalluksella? Arvostaisin kovasti ettei tarvis ostaa sikaa säkissä 
Jotain forumilta searchilla koitin ettiä mut kaikki linkit on "not found", nettiautossakin nihkeesti ilmotetaan autojen madallukset ja rengaskoot, googlen kuvahaulla nyt saa vaan arvailla jos niitten coupejen joukosta yhtään sedania edes löytää
225/45/17, et34, leveyttä kummassakin 7.5
Leave a comment:
-
Jep onhan tuossa joustovaraa jonkinverran joo, mutta jos joustoa löytyy vain se 1,5cm niin kyllä sellasella aika tuskaa on ajella, ellei oikeesti tykkää kovasta kyydistä, näin ainakin minun mielestäni.
Leave a comment:
-
Linttavehkeen sirppikaarilla ja hyvällä sovituksella!Originally posted by Pazi88 View PostNiin no sehän ihan riippuu siitä haluaako hirveän horokin mexipokella (kuva yllä), linttavehkeen sirppikaarilla vai sit linttavehkeen räpeltämättömillä kaarilla ja hyvällä sovituksella. noitten snitsereitten keskiö on vaan vähän sen mallinen että e36 vakiokaariin sopivilla spekseillä lippi jää pieneksi.
Stretch and poke and all that shit!
Vakavissaan otettuna, niin omassa on sisäjoustoa takana semmoset ehkä 1,5-2cm nyt, niin miksi se ei riittäis korkeammassakin vehkeessä? Esim tuota kuvan toukkaakin vois tiputtaa vielä vaikka kuinka, jos tuolle linjalle lähtis? :think
Leave a comment:
-
Niin no sehän ihan riippuu siitä haluaako hirveän horokin mexipokella (kuva yllä), linttavehkeen sirppikaarilla vai sit linttavehkeen räpeltämättömillä kaarilla ja hyvällä sovituksella. noitten snitsereitten keskiö on vaan vähän sen mallinen että e36 vakiokaariin sopivilla spekseillä lippi jää pieneksi.
Leave a comment:
-
Pikkasen mankelia, niin sopii tuolla 245/35 kumilla, ellei halua aivan maahan vetää..
Ei kai niitä kaaria pakko pilata ole ja kyllähän tuommonen 2,5" lippa on aika lapsellinen?
:think
Tuossa ylläolevassa kuvassa sisäjoustoakin on jotain 3-4cm?
Last edited by kmn; 28-02-2013, 10:32.
Leave a comment:
-
Joo lipat vaihtoon. Ei noita kannata ruveta väkisellä survomaan alle. Hienonkin vanteen saa näyttämään tyhmältä jos se ei istu alle.
Sais melkeen olla 2,5" lipit kumpaankin päähän ja 205/40 + 225/35 kumit, niin alkas mun mielestä näyttää hyvältä.Last edited by Pazi88; 28-02-2013, 09:04.
Leave a comment:
-
Joo tosiaan vanteet on mun entiset.
Alunperin 8'' ja 9'' leveet et edessä 33 ja takana 45.5.
Kaikissa alunperin 1.5'' ulkolipit.
Lipit vaihdettu edessä 3'' ja takana 3.5'' leveisiin, jolloin vanteista tulee
9.5'' ja 11'' leveät.
Tällöin ET muuttuu edessä lukuun ~14 ja takana lukuun ~20.

Siihen en ota kantaa miten ne E36een sopii, etulippa taakse ja eteen 2.5'' niin sitten ainakin uppoo kivasti..
Leave a comment:
-
Jees, et:stä ei mulla eikä vanteiden nykyisellä omistajalla tietoa, mutta icecoldin kolmenelkun vanhathan nuo on ja topicissaan puhui että olis et20, jonka perusteellahan nuo voisi saada pyörimään 245/35 kumeilla ja pienellä camberin säädöllä noin aluksi, myöhemmin sitten tekisi kaarityöt asianmukaisesti :think tai sitten jos vaihtais nuo etulipat taakse ja tilailis eteen uudet. Saas nyt nähdä mitä sitä keksii
Leave a comment:
-
Olipa speksit mitkä tahansa niin et 11" leveetä snitseriä saa alle ilman törkeetä mankeloimista, sirpiksi sen joutuu vetään jokatapauksessa. ET voi olla maksimissaan n.25 joka siltikin tulee helvetisti ulommas kun 10" et20 jota tässäkin topikissa on runsaasti, esitelty kuvien kera 245/35 renkaalla.
Tässä esimerkkikuva vakiokaarella olevasta ja 17x11" et20 vanteella ja 245/35 Falkenilla. Lisäksi tuota sais laskea tuosta vielä aikalailla, että näyttäisi hieman fiksummalta.
Leave a comment:
-
Mitäs arvon raati sanoo, olisiko mitään toivoa saada 11" Snitcheriä pyörimään E36 kaariin ilman hirveetä mankeloimista? Nuo etuset menevät vielä suht nätisti kun jää noin paljon wheelgappia, mutta tuo takanen askarruttaa, nyt siinä on päällä muistaakseni 245/40 tai 45 kumi ja ottaa kaarien pokkauksiin kiinni kun laskee alas, mietin että saisko noi 245/35 kumeilla ja camberilla kikkailemalla jotenkin tuohon istutettua ettei näyttäisi ihan noin hölmöltä tai joutuisi nostaa autoa hirveen korkeeks/rullata kaaria sirpeiksi.


Leave a comment:
-
Mikäs olisi fiksu rengaskoko E36 M3 orkkisvanteille?
Edessä 7,5 leveä ja takana 8,5. Onko sillä merkittävää ulkonäköeroa onko takana 235/40 vai 235/45 ?
Nyt näyttäisi vanteilla olevan 215/45 ja 235/40. Jos joltain löytyisi kuvia vertailuksi niin olisi ihan hyvä.
Leave a comment:
-
Mahtuu varmaan aika hyvin pyörimään (siis et35), mutta kumi on sit aika paljon matalempi kuin aiempi, niin eteen pitää myöskin vaihtaa matalemmat ettei näytä tyhmältä. esim. 205/40.Originally posted by emx View PostKuinka mahtuu cabriossa pyörimään takana 225/35 rengas vanteiden ollessa 9" leveät ET50? 245/35-18 rengastuksella ainakin otti hieman kaariin kiinni töyssyissä
Vanteisiin stanssattu et35, mutta omien mittauksien perusteella et onkin 50 ettei kannata näköjään sokeasti aina luottaa
Leave a comment:
Leave a comment: