E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemu__
    replied
    Originally posted by fRONik-_- View Post
    Mitä eroa näillä oikein on? ku hintaki kasvaa vaa vähä yli euron. Että mitkä noista kannattaa tilata.
    Nopeusluokka ainakin on eri...


    Originally posted by Pazi88 View Post
    Elä ainakaan goodyearin F1:iä laita. Mulla oli aiemmin juurikin m3 alut ja pari sarjaa goodyeareita 225 ja 245 koossa alla (orkkis koko siis). Ikinää ei niin huonoja kumeja ole tullu vastaan. Vetelee ihan homona jos camber ei oo tasan 0. Ääntää kovasti ja muutenkin kovat ajaa. Kaiken muun hyvän lisäksi kuluivat silmissä. Kyllähän ne pysy tiessä kuin tauti, mutta ei se auta jos muut ominaisuudet on paskaa.

    Itsellä oli goodyear f1 e39 aikoinaan, kulmat tosin oli kyllä säädetty ja siinä autossa toimivat renkaat kyllä ihan helvetin hyvin, omasta mielestä paras rengas mikä on ollu! Pito oli ihan helvetin hyvä kans noilla, mutta ei se taida kuitenkaan mikään ihan ratarengas olla...

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    Mitä eroa näillä oikein on? ku hintaki kasvaa vaa vähä yli euron. Että mitkä noista kannattaa tilata.

    1. http://www.rengas-online.com/cgi-bin...136&sowigan=So

    2. http://www.rengas-online.com/cgi-bin...136&sowigan=So

    3. http://www.rengas-online.com/cgi-bin...136&sowigan=So

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Minkäslaisia renkaita porukka on laittanut noille M3 orkkisvanteille koossa 7,5 ja 8,5 R17 ? M3:n alle olisi tarkoitus laittaa.

    Tarkotuksena olisi radalla ajaa sekä kevään ja syksyn kurakelit niin voisi parempia vanteita sitten säästellä niiden yli. Eipä ole mitään tietoa mitä sinne voisi alle tyrkätä kun kovin isoja summia ei nyt voi sijoittaa.

    Michelin Pilot Sport?
    Goodyear F1?
    Bridgestone Potenza?

    Noita on suositeltu.

    Mutta olisiko nämä aivan surkeat http://www.ebay.de/itm/SATZ-Kumho-KU...item3cc26b90ec Koon puolesta varmaankin olisivat ihan ok.

    Kovin tuntuu vaikealta nyt taas. Kohta ostan jälleen sarjan NS2 Nankangia
    Elä ainakaan goodyearin F1:iä laita. Mulla oli aiemmin juurikin m3 alut ja pari sarjaa goodyeareita 225 ja 245 koossa alla (orkkis koko siis). Ikinää ei niin huonoja kumeja ole tullu vastaan. Vetelee ihan homona jos camber ei oo tasan 0. Ääntää kovasti ja muutenkin kovat ajaa. Kaiken muun hyvän lisäksi kuluivat silmissä. Kyllähän ne pysy tiessä kuin tauti, mutta ei se auta jos muut ominaisuudet on paskaa.

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Kiitos

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Minkäslaisia renkaita porukka on laittanut noille M3 orkkisvanteille koossa 7,5 ja 8,5 R17 ? M3:n alle olisi tarkoitus laittaa.

    Kovin tuntuu vaikealta nyt taas.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Minkäslaisia renkaita porukka on laittanut noille M3 orkkisvanteille koossa 7,5 ja 8,5 R17 ? M3:n alle olisi tarkoitus laittaa.

    Tarkotuksena olisi radalla ajaa sekä kevään ja syksyn kurakelit niin voisi parempia vanteita sitten säästellä niiden yli. Eipä ole mitään tietoa mitä sinne voisi alle tyrkätä kun kovin isoja summia ei nyt voi sijoittaa.

    Michelin Pilot Sport?
    Goodyear F1?
    Bridgestone Potenza?

    Noita on suositeltu.

    Mutta olisiko nämä aivan surkeat http://www.ebay.de/itm/SATZ-Kumho-KU...item3cc26b90ec Koon puolesta varmaankin olisivat ihan ok.

    Kovin tuntuu vaikealta nyt taas. Kohta ostan jälleen sarjan NS2 Nankangia
    Täältä saa varmasti vinkkejä ratarenkaiden valintaan.

    Varmasti orggiskokoja kannattaa suosia. Olisko ne ollut 225/45 ja 245/40 (?):think

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Minkäslaisia renkaita porukka on laittanut noille M3 orkkisvanteille koossa 7,5 ja 8,5 R17 ? M3:n alle olisi tarkoitus laittaa.

    Tarkotuksena olisi radalla ajaa sekä kevään ja syksyn kurakelit niin voisi parempia vanteita sitten säästellä niiden yli. Eipä ole mitään tietoa mitä sinne voisi alle tyrkätä kun kovin isoja summia ei nyt voi sijoittaa.

    Michelin Pilot Sport?
    Goodyear F1?
    Bridgestone Potenza?

    Noita on suositeltu.

    Mutta olisiko nämä aivan surkeat http://www.ebay.de/itm/SATZ-Kumho-KU...item3cc26b90ec Koon puolesta varmaankin olisivat ihan ok.

    Kovin tuntuu vaikealta nyt taas. Kohta ostan jälleen sarjan NS2 Nankangia
    Last edited by TNT; 02-03-2013, 12:04.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    Aikas jännä... Mun mielestä mulla on takapää sua matalemmalla, vaikka ei pitäs olla madallettu Koitin kyllä tiirailla rengas irti mutta rälläkkää tarvis et paskakerroksen sais pois tieltä.

    Etupää joo näyttää melko matalalta verrattuna takapäähän, mutta rivien välistä ymmärsin että asia on jo korjattu

    Kiitti vielä vinkeistä, näillä pohdinnoilla taidan päätyä 30/15 madallukseen pelkillä jousilla. Kun on auto muuten maalailtu, ehostettu ja kavereiden haukut väärästä merkistä taas kuunneltu, ostan varmaankin toiset vanteet ja ehkäpä korkeussäädettävän talveks jos madallus ei enää miellytäkään
    Tilannetta on yritetty korjata jo. Tulevana kesänä taas lisää

    Tässä vielä muutama kuva M-sport alustalla:






    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Aikas jännä... Mun mielestä mulla on takapää sua matalemmalla, vaikka ei pitäs olla madallettu Koitin kyllä tiirailla rengas irti mutta rälläkkää tarvis et paskakerroksen sais pois tieltä.

    Etupää joo näyttää melko matalalta verrattuna takapäähän, mutta rivien välistä ymmärsin että asia on jo korjattu

    Kiitti vielä vinkeistä, näillä pohdinnoilla taidan päätyä 30/15 madallukseen pelkillä jousilla. Kun on auto muuten maalailtu, ehostettu ja kavereiden haukut väärästä merkistä taas kuunneltu, ostan varmaankin toiset vanteet ja ehkäpä korkeussäädettävän talveks jos madallus ei enää miellytäkään

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    Kiitos paljon! tosta on ihan sikana apua. Paljon oot ite madaltanu?
    Sain vanteet just alle ja menis normijampalle noinkin, mut kyllä toi puskuri vaan on ylhäällä Kuskin puolelta etuvanteesta kuuluu pientä ääntä, ihan ku nostajien naputusta. Kovenee/nopeutuu vauhdin kasvaessa et jotain toi vanne hinkkaa :think
    Tuossa on bc:n korkeussäädettävä. Takaa taisi olla jo tuossa vaiheessa, niin alhaalla kun tuon saa. Ei takapään korkeus kauheasti eroa siitä mitä oli M-sport -jousilla. Etupäätä tiputettu varmaan 40mm. Vaikea arvioida:think
    Tuossa ei ole mielestäni etu- ja takapää ihan balanssissa, vaan takaa hieman liian korkea etupäähän verrattuna.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    En tiedä onko tästä mitään apua, mutta...

    oma sedani maltillisella madalluksella ja 215/45R17 ja 235/45R17 kumeilla.
    Vanteet ovat 7,5 ja 8,5. Et muistaakseni 41 molemmissa. Pyörii ongelmitta.
    Kiitos paljon! tosta on ihan sikana apua. Paljon oot ite madaltanu?
    Sain vanteet just alle ja menis normijampalle noinkin, mut kyllä toi puskuri vaan on ylhäällä Kuskin puolelta etuvanteesta kuuluu pientä ääntä, ihan ku nostajien naputusta. Kovenee/nopeutuu vauhdin kasvaessa et jotain toi vanne hinkkaa :think

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    Originally posted by Babitzin View Post
    tyrestretch.com
    Kiitos mitähän eroo on noissa nankangeissa ku hinta vaa suurenee eurolla halvimmasta, koko 195 40 17 http://www.rengas-online.com/
    Last edited by fRONik-_-; 01-03-2013, 23:35.

    Leave a comment:


  • Babitzin
    replied
    tyrestretch.com

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    Terve! Mikä se sivu oli mistä näki eri rengas koko ja eri vateella. ku tarvis saada tietää miltä näyttää kun 8.5" leveelle vanteella on 195/40/17 ja 195/45/17, että tiedän kummat tilaan, takapyörille laitoin jo 215/40/17 niin olis kiva olla veny ja myös näyttäis vähä samalla profiililta ku takana.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    Tollanen ämmäläisen etupuskuri kun tossa 325 sedan e36:ssa on niin pakkohan tota on vähäsen madaltaa kun ainakin omaan silmään näyttää hassulta kun taas vakiopuskurilla meniskin Mut missä menee rajat edessä ja takana ettei joudu mankeloimaan? 30/15 tai 40/20 madallusta oon miettiny pelkät jouset vaihtamalla... -92 vuotiseenhan pitäs noita hilppeitä vaihdella jos alustasarjaa meinaa. Vakioiskarit vois jättää paikoilleen maltillisella madalluksella. Onko kellään kuvia kyseisen auton madalluksesta kyseisellä rengaskoolla, tai tota edes läheltä liippaavalla madalluksella? Arvostaisin kovasti ettei tarvis ostaa sikaa säkissä

    Jotain forumilta searchilla koitin ettiä mut kaikki linkit on "not found", nettiautossakin nihkeesti ilmotetaan autojen madallukset ja rengaskoot, googlen kuvahaulla nyt saa vaan arvailla jos niitten coupejen joukosta yhtään sedania edes löytää

    225/45/17, et34, leveyttä kummassakin 7.5
    En tiedä onko tästä mitään apua, mutta...

    oma sedani maltillisella madalluksella ja 215/45R17 ja 235/45R17 kumeilla.
    Vanteet ovat 7,5 ja 8,5. Et muistaakseni 41 molemmissa. Pyörii ongelmitta.




    Takana aika pulla.

    willtheyfit.com:






    Ei pitäisi olla ongelmaa vakiokaarilla ja tuolla sinun yhdistelmälläsi vaikka madaltaisikin.

    Leave a comment:

Working...
X