Mikseikäs 215/35R17 ole teidän mielestä hyvä koko E36:seen?
Siksei koska sen halkasija on täysin väärä e36 alle, ja näyttää lisäksi naurettavalta. Mittarivirhettä tulisi taka-akselilta ~9km/h ja halkaisija on ~5cm liian pieni.
Mulla on edessä 215/40-17 ja takana 235/40-17 kokoset kumit. Edessä on mitta navasta kaareen noin 315mm ja silti nuo etukumit näyttää vähän pieniltä eli tyhjää jää kaaren ja renkaan väliin. Jos tilaisin nyt kumeja niin ottaisin kyllä ehdottomasti 45 profiililla, takakumit on sopivan korkeat vaikka niissäkin voisi leveyttä olla 245 kun on 8½" vanne.
- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Mulla on vanteen keskeltä kaareen 290mm ja vanne tulee hieman kaaren yli (8,5" et13)...eli aikas matalaa sinne on laitettava.
Nyt alla m3 replicat 8" leveänä ja päällä 215/45 korkea kumi..kaaret ihan täynnä.
No jos tuolla et:llä olevat vanteet on pakko saada e36 alle niin miksi kyselet täältä neuvoja? 215/35/17 on täysin väärä koko e36:seen. Kyllä tottakai ne sinne alle voit laittaa jos pakottava tarve on ja niin olet jo päättänyt tehdä, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että rengaskoko on "väärä"
No jos tuolla et:llä olevat vanteet on pakko saada e36 alle niin miksi kyselet täältä neuvoja? 215/35/17 on täysin väärä koko e36:seen. Kyllä tottakai ne sinne alle voit laittaa jos pakottava tarve on ja niin olet jo päättänyt tehdä, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että rengaskoko on "väärä"
No mikä on mielestäsi matalin "oikean kokoinen" rengas 17-tuumaisena?
Kaikki 4 vannetta ovat 18*8,5, ET38 (vai oliko 35, en muista). Näyttäiskö hyvinkin tyhmältä jos laittais 215/40/18 renkaat eteen ja 245/35/18 taakse? Mietin sitä kun edessä olis kapeahko rengas ja takana aika leveä tolle 8,5" leveälle vanteelle. Tässä tapauksessa spaceria ainakin eteen, mahdollisesti myös taakse ja kaarien rullaus.
Tarkoitus olis nimittäin madaltaa tuota autoa aika reippaasti jossain vaiheessa, ja nykyiset 235/40/18 ovat aika traktoreita kun toi setti on ollu E46en alla. En oikein haluais laittaa 225 ympäri, jotenkin luulen että näyttäis todella kapealta takana, vai..? 10" leveät 18" RK:t kun ovat todella vaikeita löytää, muuten olis myös se vaihtoehto...
Kaikki 4 vannetta ovat 18*8,5, ET38 (vai oliko 35, en muista). Näyttäiskö hyvinkin tyhmältä jos laittais 215/40/18 renkaat eteen ja 245/35/18 taakse? Mietin sitä kun edessä olis kapeahko rengas ja takana aika leveä tolle 8,5" leveälle vanteelle. Tässä tapauksessa spaceria ainakin eteen, mahdollisesti myös taakse ja kaarien rullaus.
Tarkoitus olis nimittäin madaltaa tuota autoa aika reippaasti jossain vaiheessa, ja nykyiset 235/40/18 ovat aika traktoreita kun toi setti on ollu E46en alla. En oikein haluais laittaa 225 ympäri, jotenkin luulen että näyttäis todella kapealta takana, vai..? 10" leveät 18" RK:t kun ovat todella vaikeita löytää, muuten olis myös se vaihtoehto...
hyvin sopii noi kumit vanteille, mutta aika harvinaisia ja kalliita kokoja vaan... 225/40 ja 255/35 löytyy huomattavasti paremmin ja halvemmalla.
Comment