Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 Rebuild - Mitä osaa kannattaa vaihtaa / laittaa tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaLaaksonen
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 377
    • Vantaa

    S50B30 Rebuild - Mitä osaa kannattaa vaihtaa / laittaa tilalle?

    Tuli sitten tässä BMW taipaleen alussa heti eteen koneen uudelleen rakennus. eli e36 M3:n 3.0 kone ei oikeen tykännyt pysyä kasassa ja on muutenkin heikossa hapessa -> rakennetaan uudelleen.

    Nyt olisi hyvä miettiä mitä osia kannattaa vaihtaa ja mihin niitä kannattaa vaihtaa. Ehdotuksia vaihdettavista osista /modifikaatioista otetaan vastaan.

    Jos on hyvää osaa, niin saa myös koittaa myydä niitä
    Last edited by MikaLaaksonen; 19-05-2011, 20:04.
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    #2
    Jos kyseessä on M3, koneen tyyppi on S50B30. Muokkaa otsikkoon niin saattaa tulla enempi apua.
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • bulk
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 324
      • Sink Hell

      #3
      Jenkkimallissa on M50B30 pata.
      [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Osien vaihtaminen riippuu pitkälti siitä, mitä haluat moottoriltasi. Aiotko pitää vakiona vai virittää?
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • MikaLaaksonen
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 377
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Osien vaihtaminen riippuu pitkälti siitä, mitä haluat moottoriltasi. Aiotko pitää vakiona vai virittää?

          No kestää se saisi ainakin enemmän, kun nyt 10 kierrosta Ahvenistolla

          Kestävyys on siis nro 1

          Toisaalta onks tehoa koskaan liikaa, joten ei sekää haittaa. Mitään äärimmäistä kisakonetta ei ole tarkoitus tehdä, auto on rekisterissä, vaikka sisusta onkin purettu ja auto kaaritettu.

          Luotettavat 350hp olis hyvä

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by MikaLaaksonen View Post
            No kestää se saisi ainakin enemmän, kun nyt 10 kierrosta Ahvenistolla

            Kestävyys on siis nro 1

            Toisaalta onks tehoa koskaan liikaa, joten ei sekää haittaa. Mitään äärimmäistä kisakonetta ei ole tarkoitus tehdä, auto on rekisterissä, vaikka sisusta onkin purettu ja auto kaaritettu.

            Luotettavat 350hp olis hyvä
            Noita lukemia et varmasti kovinkaan luotettavasti saa vaparina irti tuosta moottorista. Tuon tehoista M50:iä pidän ite jo suht "äärimmäisenä" kisakoneena, jos mitään 10000rpm hirmuja ei lasketa. En tiiä ootko seurannut tuota miun M50B30-projektia, mut sieltä saanet jotain vinkkejä. Tavoitteena siis yli 100hp/litra, mutta koneessa ei ole mitään muuta vakiota, kuin lohko - sekin 86 milliseksi porattuna.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • MikaLaaksonen
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 377
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Noita lukemia et varmasti kovinkaan luotettavasti saa vaparina irti tuosta moottorista. Tuon tehoista M50:iä pidän ite jo suht "äärimmäisenä" kisakoneena, jos mitään 10000rpm hirmuja ei lasketa. En tiiä ootko seurannut tuota miun M50B30-projektia, mut sieltä saanet jotain vinkkejä. Tavoitteena siis yli 100hp/litra, mutta koneessa ei ole mitään muuta vakiota, kuin lohko - sekin 86 milliseksi porattuna.

              No sanotaan sit että 300+ hp

              Siinä oli 340hp, mutta ei se sit mitään kestänytkään. Noi tehot oli saatu lähinä vaihtamalla nokka, ohjelma ja imusarja
              Last edited by MikaLaaksonen; 19-05-2011, 21:48.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                ---------------
                Last edited by jannmann; 27-02-2012, 03:04.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Mikä sen hajotti? Siitä on hyvä lähteä. Mikäli kone hajosi esim. öljynkierto-ongelmaan, on syytä perehtyä ensin siihen jottei uusi kone leviä myös. Ilman jotain virhettä tekovaiheessa tai osavalinnoissa tuon koneen ei pitäisi hajota noin helposti.

                  Osia vaihdettu ja "ohjelmana" halpa alpha-n lastu? Valitettavan yleinen kombinaatio, eikä välttämättä pitkäikäinen. 340hp noilla muutoksilla tuosta koneesta kuulostaa omaankin korvaan aika optimistiselta.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11684
                    • Kouvola

                    #10
                    Ihan mielenkiinnosta, oliko tämä kyseinen yksilö hopea coupe korinvärisillä listoilla?

                    Comment

                    • coupe320
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 417
                      • viikkoja tiellä

                      #11
                      Originally posted by Esko View Post
                      Ihan mielenkiinnosta, oliko tämä kyseinen yksilö hopea coupe korinvärisillä listoilla?
                      en tiiä liekkö sama auto mikä tuli itelle mieleen. joskus oli myynnissä ja muistaakseni ac nitserin papat viilannu pannua, jos samasta autosta puhutaan?:think

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                        No sanotaan sit että 300+ hp

                        Siinä oli 340hp, mutta ei se sit mitään kestänytkään. Noi tehot oli saatu lähinä vaihtamalla nokka, ohjelma ja imusarja
                        EDIT: Jaahas, nyt se moottori onkin muutettu M50:stä ---> S50:iin, eli aletaan puhua järkeviä.
                        Last edited by O-Peksi; 19-05-2011, 23:26.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1638

                          #13
                          Originally posted by coupe320 View Post
                          en tiiä liekkö sama auto mikä tuli itelle mieleen. joskus oli myynnissä ja muistaakseni ac nitserin papat viilannu pannua, jos samasta autosta puhutaan?:think
                          Taitaa olla sama yksilö kyseessä eli hopean harmaa korinvärisillä listoilla. Onko jollain tarkempaa tietoa auton historiasta ja millaisia muutoksia moottoriin on tehty?

                          Comment

                          • *makke*
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 884
                            • Klaukkala

                            #14
                            Pari kertaa nähnyt liikenteessä ex omistajalla ja suht pirteähköltä vaikutti.

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Mikä sen hajotti? Siitä on hyvä lähteä. Mikäli kone hajosi esim. öljynkierto-ongelmaan, on syytä perehtyä ensin siihen jottei uusi kone leviä myös. Ilman jotain virhettä tekovaiheessa tai osavalinnoissa tuon koneen ei pitäisi hajota noin helposti.

                              Osia vaihdettu ja "ohjelmana" halpa alpha-n lastu? Valitettavan yleinen kombinaatio, eikä välttämättä pitkäikäinen. 340hp noilla muutoksilla tuosta koneesta kuulostaa omaankin korvaan aika optimistiselta.
                              Olisikohan alakerran laakereille tullut kilometrit täyteen. Kun tuolla moottorilla ajetaan korkeilla kierroksilla saattaa niistä iän myötä antaa periksi kiertokangen kiinnityspultit. Kovasti maailmalla suosittelevat ARP:n pulttien käyttämistä. Kiertokangen laakerit kannattaa vaihtaa parin ajokauden välein ja samalla vaihtaa pultit uusiin. Restrictor tuohon tuli asennettua juuri ennen kilahdusta eli sekin parantaa sen alakerran voitelua kun kaikki öljy ei ole kannessa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎