Announcement

Collapse
No announcement yet.

TA-Technixin säädettävä alustasarja. Kokemuksia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    #61
    Originally posted by GARFFi View Post
    Ota juu iskari irti, ja tunkkaa auto niin perkeleen ylös että saat jousen välistä pois ja siirrä se tappi sinne yläpäähän, niin saat sitä säädettyäkin sitten ilman näitä operaatioita.
    Kiitti! nopeesta vastauksesta! Muuta siis ei tarvitse irroittaa kun iskari alapäästään ja vääntää jollain raudalla tukivarresta koko pakettia alaspäin että saa jousen välistä pois?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5546
      • Kankaanpää

      #62
      Originally posted by Playpig View Post
      Kiitti! nopeesta vastauksesta! Muuta siis ei tarvitse irroittaa kun iskari alapäästään ja vääntää jollain raudalla tukivarresta koko pakettia alaspäin että saa jousen välistä pois?
      No en ny ihan mielikuvaa täysin saa päähäni että oliko siinä muutaku se iskarin alapää auki ja sitten juuri painaa alaspäin vaikka navasta ni sen pitäs välistä tulla pois, mutta tunkkaa reilusti ylös ja oo varovainen, pistä vaikka jotain tukia ettei keikkaa, jos vaan tunkin varassa äherrät.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        #63
        Originally posted by GARFFi View Post
        No en ny ihan mielikuvaa täysin saa päähäni että oliko siinä muutaku se iskarin alapää auki ja sitten juuri painaa alaspäin vaikka navasta ni sen pitäs välistä tulla pois, mutta tunkkaa reilusti ylös ja oo varovainen, pistä vaikka jotain tukia ettei keikkaa, jos vaan tunkin varassa äherrät.
        Jep. Pitää huomenna kokeilla. Mutta turvallisuus ennenkaikkea, ei nuihin halpistunkkeihin ole luottamista joten aina jotain tukevampaa pönkkää väliin.
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • Jontsu00
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 241
          • Oulu

          #64
          Ja ÄLÄ väännä alatukivarresta alaspäin millään tangolla vaikka kuinka houkuttelis! Nimimerkillä tukivarren mutkalle vääntänyt.

          Ite ainakin sain aikalailla ähräillä noiden takajousien kanssa kaikenmaailman puristimilla, jos pelkästään iskarin alapään irroittaa. Luultavasti homma olisi helpottunut paljon, jos olisi irroittanut vetarin.
          Last edited by Jontsu00; 16-04-2012, 23:11.

          Comment

          • Arde92
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1330
            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

            #65
            Originally posted by Jontsu00 View Post
            Ja ÄLÄ väännä alatukivarresta alaspäin millään tangolla vaikka kuinka houkuttelis! Nimimerkillä tukivarren mutkalle vääntänyt.

            Ite ainakin sain aikalailla ähräillä noiden takajousien kanssa kaikenmaailman puristimilla, jos pelkästään iskarin alapään irroittaa. Luultavasti homma olisi helpottunut paljon, jos olisi irroittanut vetarin.
            iskari irti alapäästä ja käsin painaa navasta alaspäin niin saa kyllä jousen välistä pois
            E39 M5 Titansilber<------
            F11 530D Spacegray
            E36 323i M-sport Med Hölsteri
            Ex :E61 525D Lci Carboni
            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

            Comment

            • Jebbunen
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 514
              • Pirkkala

              #66
              Vitukku jalalla painaa ku iskari on irti ja repii jousen vittuu ! Jos on pitkä jousi ni kaveri painaan jalalla ..
              Porsche

              Comment

              • Jontsu00
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2011
                • 241
                • Oulu

                #67
                Näin minäkin luulin,kun hommaan aloin mutta ei kyllä ainakaan toukassa mahtunut tulemaan millään, vaikka olisi kuinka painanut navasta ja jarrulevystä. En tiedä eroaako jotenkin sedaniin?

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3103

                  #68
                  Tuli hommattu omaan cäbiin Ta-technicsen korkeussäädettävä setti. Etuiskarin pohjaanlyöntikumi/suojakumi, miten olette laittaneet sen? Tuntuis että jos suojakumia ei kiinnitä millään iskaritolppaan niin se ei kyllä suojaa iskarin vartta kovinkaan hyvin...

                  Muuten täytyy sanoa, että hintalaatusuhde yllätti positiivisesti. Tosin etuset vasta vaihdoin. Koska Ta:ta on varsinkin cäbissä moitittu kantavuuden suhteen on ajatuksena jättää taakse orggis m-tech jouset ja laittaa vain TA:n iskari. Madallus on riittävä minulle.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    #69
                    Originally posted by poke View Post
                    Tuli hommattu omaan cäbiin Ta-technicsen korkeussäädettävä setti. Etuiskarin pohjaanlyöntikumi/suojakumi, miten olette laittaneet sen? Tuntuis että jos suojakumia ei kiinnitä millään iskaritolppaan niin se ei kyllä suojaa iskarin vartta kovinkaan hyvin...

                    Muuten täytyy sanoa, että hintalaatusuhde yllätti positiivisesti. Tosin etuset vasta vaihdoin. Koska Ta:ta on varsinkin cäbissä moitittu kantavuuden suhteen on ajatuksena jättää taakse orggis m-tech jouset ja laittaa vain TA:n iskari. Madallus on riittävä minulle.
                    Ois varmaan pitäny kattoa tuo homma kun vaihtelin noita renkaita tuohon omaani. No ois tuo tallilla edelleen. Eipä tuo iso homma ois eturengasta käyttää irti niin voit käydä kattomassa miten se on mulla. :think (en muista itsekään )
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • JanesQ
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 113
                      • Nurmijärvi

                      #70
                      Nyt ollut pari tonnia kiinni Coupessa. Vaihdoin eteen yläpäänlaakerit samalla.

                      Aluksi meinasin lingota koko satsin helvettiin.
                      Nostin varmuudeksi monta senttiä ylemmäs mitä entinen korkeus oli, sillä arvelin että toi tulee alemmas kun asettuu.
                      Ja joo, putoshan se niin pirusti. Ajoin tutulla tiellä sen kummempia ajattelematta viittäkymppiä pieneen monttuun ja eiköhän puskuri napannut kiinni, halkesi keskeltä ja siinä samalla sumari hyppäsi kehikostaan ja lasi mäsäksi. Pohjasi alussa tosi herkästi, matalat kanttaritkin piti kiemurella kävelyvauhdilla, kun ennen niihin pystyi ajamaan rajoitusten mukaisesti.

                      Tässä nyt kuitenkin tullut ajeltua tuolla korkeudella mitä toin nyt on, eli matalin kohta on nyt 7,5cm ja on ihan eri tuntuinen nyt ajaa. Eikä ole enää tippunut, tosin kuskin puoli on puoli senttiä alempana, täytyy vielä säätää se kohdalleen kunhan saan haettua kaupasta tunkin

                      Todella jämäkkä, ehkä hiukan pintakova, mutta matka-ajossa mukava. Ei poimi lähellekään kaikkia tien epätasaisuuksia, vaikka nyt on paljon "epämukavampi" rengastus kuin aikaisemmin ja Strongflexin puslat.

                      Pystyy kyllä suosittelemaan kaverillekin tähän mennessä. Katsotaan, kestääkö talvenkin yli

                      Comment

                      • Georgios Terziakis
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 373
                        • Imatra

                        #71
                        Eilen vaihdoin TA-Technixit FK:n satsin tilalle, iskarit on viitisen senttiä pitemmät, edessä tuo ei haittaa, mutta takana alkaa jo jouset hölskymään.
                        Lisäksi vasemmasta etutolpasta puuttui kiinnike jarrupalojen kulutusvarotinpiuhaa varten mikä taas FK:sta löytyi.
                        BMW 335i coupe -06
                        BMW 330i coupe -00
                        Ja pari vanhempaa menOpeliä

                        Comment

                        • tyr
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 175
                          • Ilmajoki

                          #72
                          Itellä kokemusta kolmella autolla ( 2*e36 ja e39) sekä yhdestä kw variante1 (e36) ja mun mielipide on kyllä se että on täysin hintansa arvoisia! Säädöt toimii talven jälkeenki ( kw:ssa jumissa) e39 oli aika " kivireki" mutta noi kolmesatkut on kyllä ollu mielestäni ihan mukavia ajaa. Vanteet on kyllä mulla mahtunu pyörimään aina vaikka on ollu monen kokoisia. Esim. 8*18 et35, 7*17 et41, 7'5*16 et35, 8,5*16 et10. Nämä vanteet siis ollut e36. Minä ainakin voin suositella! Toki ajo mukavuus ehkä hiukan parempi kw:n sarjassa mutta ei näillä yleensä ajomukavuuksia lisätäkkään.. Omat autot on siis ollu niin alhaalla kun on ollut mahdollista, ja katsastukseen nostettu maavara siihen n.8cm..
                          e36 328ia
                          Mb sprinter
                          e21 320
                          E12 518

                          Ex. Suzuki b-king -09, Kawa zx9r -04,
                          Ex.M-b c180esprit -94, e39 523ia -96, e36 320 2.5, e46 328 -99, e36 320i -92, e30 316 1.8

                          Comment

                          • räikkä
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 59
                            • joensuu

                            #73
                            itsekki melko tyytyväinen tuohon alustaan just sopivan jämäkkä... ei mene miksikään kivireeksi... ja kovassakin vauhissa jämäkkä ei hytky ei heilu mutkiin ajatteassa
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            _________________________________________
                            Nyk:e36 325 capriolet e46 320d
                            Ex:e36 328, 2x e36 325,E30 320i,e30 316i

                            Comment

                            • blue325
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 984
                              • Joensuu

                              #74
                              Originally posted by räikkä View Post
                              itsekki melko tyytyväinen tuohon alustaan just sopivan jämäkkä... ei mene miksikään kivireeksi... ja kovassakin vauhissa jämäkkä ei hytky ei heilu mutkiin ajatteassa
                              Kyllä tuo mulla menee jo kovemmassa vauhdissa aika pehmeeks ei ole enää ajo-ominaisuudet sitä mitä 10000km sit oli.....
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              M3 -94
                              318 is class 2 -94
                              320 -97
                              325 -91
                              325 -84
                              www.zatzy.com

                              Comment

                              • spottti
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 597
                                • Valkeakoski

                                #75
                                Täälläkin meni ta-technix sigun toukkaan alle nyt viikonloppuna. Laitoin kylläkin vanhat takajouset takaisin tuon sarjan mukana tulleiden säätöpalikoiden kanssa. Koska takajousien löysyydestä toukassa on välillä varoiteltu. Takapää nousi juuri sopivasti sen 10mm, mitä se säätöpalikka on "kiinni" ollessaan.

                                Kuinka paljon porukalla on laskenut auto alustan asennuksen jälkeen, siis vaikka viikon kahden sisään(vai kauanko ottaa asettuakseen?)?
                                Itse jätin muutaman sentin asettumisvaraa keulaan, ettei tule joku päivä yllärinä kun on aamulla töihin lähdössä ettei pääsekään pihasta pois.
                                F11 530DA X-drive M-sport -12
                                Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎