Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Rassasin vielä kerran liittimet läpi, siinä muistin että
    Shadow memoryyn tulee aina koodi tuosta evap venttiilistä.
    Tulppasin venttiililtä alipainetukille menevän letkun. Kertaakaan ei ole nykinyt sen jälkeen. Moottorijarrullekin menee niin kuin kuuluukin.
    Venttiili toimii kun virtaa antaa, tosin helinä kuuluu kun ravistaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Tänään sattui taas olemaan planeetat sellaisessa asennossa että kylmällä moottorilla ei mitään, lämpimällä sitten nypytti tasakaasulla välillä.
    Kaasua nostaessa menee moottorijarrulle tai sitten ei.
    Moottorijarrulla kulutusmittari saattaa mennä nollaan, hypätä sitten ~7l:n ja takasin 2-3l.
    Vielä en käyttäny läppäriä autossa mutta tuskinpa se vieläkään mitään näyttäis.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ok. Meinasin koittaa toisilla puolilla. Ja ilmapumppusysteemin jämät pitäis katella.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Jokos Joutilla toimii?
    Ei. Mitään en oo tehny vielä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Jokos Joutilla toimii?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Joutti View Post
    Voisiko joku ystävällisesti laatia "listan" mitä kaikkea tarvitsen kun tilaan kaiken mahdollisen mikä voi imuvuotoja aiheuttaa? Jonkinlainen läjä tavaraa jo on, mutta loput pitäisi vielä hankkia.

    Suuri kiitos mikäli joku näin viitsii tehdä.
    Tarkista osanumerot vielä. Eihän noita kaikki pakko oo vaihtaa jos entiset on ehjät, o-renkaat tietysti laittaa suosiolla uutta.

    -Läppärunkojen-kannen väliin o-renkaat. 13541401297 6kpl
    -Läppärunkojen ja imutorvien väliin o-renkaat. 13541317845 6kpl
    -Plenumiin tuleva huohotusletku öljynerottimelta ja tyhjäkäyntimoottorin letkut. 13411401660, 13411403013, 11151404405
    -Plenumin pohjasta öljypohjaan menevä y-letku. 11151404980
    -Kannesta öljynerottimeen menevä letku. 11151401217
    -Kannesta öljynerottimeen menevän putken o-rengas 11151401949
    -Alipainetukin o-renkaat. 13411404130 12kpl
    -Bensanpaineensäätimen letku.
    -Jos ilmapumppu on otettu pois, niin kannattaa tulpata 6.syl läppärungosta alipaineletkun paikka.
    -Plenumin ja maffin väliin haitarikumi jos huono. 11611401996
    -Imutorvien ja plenumin väliset kumit jos huonot. 11611404174
    -Läppärunkojen synkronointiruuvien kumitulpat:think 13541402853
    -Aktiivihiilipurkin venttiilille menevä letku ainaki tarkistaa ja samoin sille imuvuoto napille menevä.
    Last edited by JJT; 02-05-2014, 19:31.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Voisiko joku ystävällisesti laatia "listan" mitä kaikkea tarvitsen kun tilaan kaiken mahdollisen mikä voi imuvuotoja aiheuttaa? Jonkinlainen läjä tavaraa jo on, mutta loput pitäisi vielä hankkia.

    Suuri kiitos mikäli joku näin viitsii tehdä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Eipä kampuran tunnistinkaan mitään vaikuttanu.
    Samalla lailla saattaa kylmänä pätkiä hetken, sitten jos pääsee vähän matkaa ajamaan niin tasottuu ja toimii niin kun pitääkin.
    Puolat oli mitatessa ehjät ja "tulpanjohdot" samoin. Tosin eihän niistäkään varmaks tiedä. Loput osat onkin suunnilleen jo vaihdettu€€€€€€

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Nostetaanpas tätäkin.
    Vaihdoin kampiakselin asennontunnistimen, alkuperäisestä oli suojakuori rikki anturin juuresta. Vähän huonosti S50:ssä menee tuo tunnistimen johto, 2 jyrkkää taitosta niin murtuu varmaan aika helposti ajan myötä. Uuden anturin johtoa piti lämmittää että uskalsi taitella paikalleen.

    Leave a comment:


  • repesorsa
    replied
    Itsellä oli kyllä läppärunkojen akseleissa sen verta väljää, eli hyvä nuo olisi silti säätää.
    Muutaman tunnin homma stekata kaikkien läppien aukeamat tarkastaa tangot ja säätää rajoittimet.

    Netistä löytyy suoraan TIS-ohje tuosta synkkauksesta.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Ja yleisesti vinkkinä että aina kun läppärunkokone käy paskasti tyhjäkäyntiä tai röpeltää pintakaasulla niin hyvä paikka aloittaa vian etsintä on läppärunkojen synkronoinnista. Nykymoottorinohjaukset osaa tehdä per cylinder trimmin seoksille eli moottorinohjaus yrittää korjata epätasaista seoksensaantia minkä pystyy minkä takia tyhjäkäynti tasoittuu pitemmässä käynnissä samaten kuin tasaisella pintakaasulla pitempään ajettaessa.

    S50 synkronointi ei tarvii edes mitään mittareita eli tyhjäkäynti on sinetöity tehtaalla ja vain avausmekanismi tarvii kattoa rakotulkilla tai vaikka paperilla tasaiseksi joka pytylle.

    Sitten tuo per-cylinder trimming tehdään kampuran asentoanturin signaalin perusteella eli sen signaalin pitää olla virheetön. Käynti huononee vähän sinnepäin toimivan asentoanturin toimesta jo kauan ennenkuin moottorinohjaus antaa siitä vikakoodia.
    Last edited by naukkis; 07-02-2014, 09:46.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Joutti View Post
    Siis näin sen juuri kuvittelinkin toimivan. Mutta se kiinnostaa mihin tuota tietoa tarvitaan ja mitä/miten se säätää. Toimii kaiken järjen mukaan yhdessä kytkinlinjassa olevan anturin kanssa?

    Enemmän jos asiaa pyörittelee niin vikahan voisi olla siellä kytkimen anturissa? Moottorijarrutus->kytkinpolkimen painallus->anturi ei tajua että moottorijarrutus loppuu ja tyhjäkäynnille pitäisi alkaa.:think
    Korkeavireinen kone tarvii tiedon onko vaihde sisässä tai kytkin painettuna estämään ylikierrokset eli kytkin pohjassa tai vapaalla normi moottorikartalla kone ottaisi niin paljon kierroksia ennen rajoittimelle osumista että olisi vaarassa hajota. Tyhjäkäynnille päin tapahtumat on niin hitaita että moottorinohjaus ei tarvii noita tietoja.

    Maailma on kaikenlaisia turoja täynnä joihin tehtaan takuulla myydyn tuotteen valmistajan pitää varautua, eli vapaalla rajoitinta vasten huudattaminen esimerkiksi aiheuttaa sen verta pahoja värinöitä moottoriin että kyseistä tilannetta varten pitää rakentaa ihan oma ohjelmansa moottorinohjaukseen.....

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    E2: Voishan siitä anturista mitata että tunnistaako se pelkästään vapaan/vaihteen.
    Siis näin sen juuri kuvittelinkin toimivan. Mutta se kiinnostaa mihin tuota tietoa tarvitaan ja mitä/miten se säätää. Toimii kaiken järjen mukaan yhdessä kytkinlinjassa olevan anturin kanssa?

    Enemmän jos asiaa pyörittelee niin vikahan voisi olla siellä kytkimen anturissa? Moottorijarrutus->kytkinpolkimen painallus->anturi ei tajua että moottorijarrutus loppuu ja tyhjäkäynnille pitäisi alkaa.:think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    E: Tuollahan tuo edellisellä sivulla olikin.
    Joku muistikuva oli myös että B32:ssa olisi vääntöä/tehoa rajoitettu jotenkin 1.vaihteella, tuostakaan ei tosin ole varmaa tietoa.

    E2: Voishan siitä anturista mitata että tunnistaako se pelkästään vapaan/vaihteen.
    Last edited by JJT; 06-02-2014, 15:52.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Nostetaanpas tämä taas tyrkylle.

    Eli tietääkö kukaan mitä tässä kuvassa nro 11 tarkalleen tekee? Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin tuo haistelee onko vaihdetta tuvassa vai ei? Mutta mihin tuon kytkimen tieto menee ja miten se vaikuttaa mihinkään?

    Vikakoodia oma antoi tuosta ja vaihtoonhan se tietenkin menee, mutta onko mitenkään mahdollista, että ongelmat(löytyy ed.sivulta) johtuvat vain tuosta?

    Jos jollakin on arvauksia/tietoa niin kertokaa ihmeessä. Pitäisi alkaa osia haalimaan pikkuhiljaa, niin tietäisi mitä muita osia hommaisi jos tuo ei yksinkertaisesti voi oireilla em. tavalla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎