Kokeillaanpa kerran vielä.
Lähiaikoina on taas muutaman kerran tehnyt tuota ettei mene moottorijarrulle, ja ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa pätkäistä.
Esim. 80km/h vauhdista kun nostaa kaasun, niin kulutus jää näyttämään n.2,5l/100km. Tai sitten menee nollaan niin kuin pitää.
Tuo moottorijarrun puute ja pintakaasun satunnainen nykäisy ilmenee yleensä samaan aikaan.
Nykäyksessä hetkellinen kulutus hyppää monta litraa vaikka polkimen asento ei muutu.
Vian ollessa päällä nostaa myös tyhjäkäyntiä.
Reilummalla kaasulla toimii niin kuin pitää, päästöt oli hyvät ilman polkemista eikä vikakoodeja ole. (Paitsi shadow memoryssä).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50B32 käyntiongelma(ko)?
Collapse
X
-
Väliaikatietoja; ongelma ei ole poistunut.
Kerran saanut rassailun jälkeen sammumaan ja sekin oli ihan yrittämällä yritetty ilmastointi päällä. Muutaman kerran kierrokset käyneet alle 500rpm ennenkuin tyhjäkäynti on löytynyt. Ilmastointi päällä siis aiemmin sammui herkemmin.
Jännä vika kun muuten ei röpötä, nyi, pätki eikä muutenkaan temppuile. Seuraavaksi sitten piuhan päähän josko sieltä jotain irtoaisi. Imunokan anturihan lukemani perusteella saattaa olla viallinen. Tosin näissä tapauksissa oireita on ollut melko reilummin kun itsellä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joutti View PostNoniin, homma etenee. Eli kasattu kuitenkin vanhoilla osilla ja kaikki letkut ehjät/kiinni miten kuuluukin.
Ensimmäiset 20km toimi niinkuin mielestäni pitää eli polttoaineensyöttö katkesi yli n.1700rpm kaasua höllätessä eikä kierrokset juurikaan käyneet alle normaalin tyhjäkäynnin. Kesken ajon sitten muuttui "ennalleen".
Annoin romun jäähtyä pari tuntia ja uusi yritys, mutta vika oli edelleen päällä. Sammumaan en kuitenkaan tuota saanut, joten sillä irronneella letkulla lienee jotain vaikutusta.Vähän aikaa ajettuani alkoi tuo kadonnut moottorijarrutus löytyä osittain.
Loppumatka olikin sitten fifty-sixty. Mitään johdonmukaisuutta en tuohon keksinyt.
Eli vikakoodeistahan varmaan jotain selviää nyt kun imuvuodotkin on lähes varmasti poissuljettu?
Ei välttämättä koodeista selviä tuon kummempaa.
Välillä seurasin huvikseen tuota omaa, niin joskus jättää sekin menemättä moottorijarrulle. En ole selvittänyt mistä johtuu kun ei kuitenkaan sammuile tms.
Btw, nykimiset jne. katosi uusilla suuttimilla, mitä nyt pari tuhatta kilometriä tullu niillä ajettua.
Leave a comment:
-
-
Noniin, homma etenee. Eli kasattu kuitenkin vanhoilla osilla ja kaikki letkut ehjät/kiinni miten kuuluukin.
Ensimmäiset 20km toimi niinkuin mielestäni pitää eli polttoaineensyöttö katkesi yli n.1700rpm kaasua höllätessä eikä kierrokset juurikaan käyneet alle normaalin tyhjäkäynnin. Kesken ajon sitten muuttui "ennalleen".
Annoin romun jäähtyä pari tuntia ja uusi yritys, mutta vika oli edelleen päällä. Sammumaan en kuitenkaan tuota saanut, joten sillä irronneella letkulla lienee jotain vaikutusta.Vähän aikaa ajettuani alkoi tuo kadonnut moottorijarrutus löytyä osittain.
Loppumatka olikin sitten fifty-sixty. Mitään johdonmukaisuutta en tuohon keksinyt.
Eli vikakoodeistahan varmaan jotain selviää nyt kun imuvuodotkin on lähes varmasti poissuljettu?
Leave a comment:
-
-
No niin, plenumi irrotettu ja aikaa meni tosiaan reipas puoli tuntia.
Eli letku nro. 11 oli irrallaan nro. 8:sta. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ulating_valve/
Eli mahdollisesti käyntihäiriöt johtunevat tuosta?Muuten letkut olivat ehjiä. En kyllä noita samoja takaisin uskalla laittaa, sen verran kulahtaneilta näyttivät.
Voiko separaattorin kunnon todeta jotenkin kun sen nyt samoilla vauhdeilla irrotin? Tai kannattaako sille tehdä jotain toimenpiteitä? Tai jotain muuta mitä kannattaisi samalla tarkistaa?
Leave a comment:
-
-
Ei kyllä kuulosta 20min hommaltaMutta eiköhän se sieltä irti saada ja jopa takaisin.
Silloin kun sulla ei moottori jarruta vaan kulutus näyttää juurikin tuolleen, niin kokeile hidastaa siihen asti kunnes kierroksia on n.1000 ja lynttää kytkin pohjaan. Oma siis sammuu kuin avaimesta kääntäisi.
Korkeammilta kierroksilta pysyy kyllä pienen hakemisen jälkeen käynnissä ellei kylmästöinti ole päällä. Se kun on päällä niin sammuu kyllä korkeammiltakin kierroksilta. Varsin ikävää etenkin näillä keleillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joutti View PostEi. En kyllä ole varsinaisesti asiaan edes vielä paneutunut.
Minkäslainen operaatio tuo plenumin irrotus on? Perseestähän se toki on, mutta mistä kaikkialta se on kiinni?
Alapuolelle tulee imuilman lämpöanturi, tyhjäkäyntimoottorin letku ja öljyn paluuletku. Päältä vielä huohotusletku pois ja nykäisee irti.
Ei mene kuin ehkä 20min tuohon hommaan.
Huomasin tuossa ajaessa että mullakin jättää satunnaisesti menemättä moottorijarrulle, vaan kulutus jää näyttämään 2-3l/100km.:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostLöytyikö Joutti mitään ratkaisua?
Tuohon aiempaan imuvuotojen etsimiseen aion kyllä edelleen ryhtyä. Nyt ihan letkut irrottaen ja käsissä hypistellen.
Hurjalta on näyttäneet muiden vanhojen rojujen alipaineletkut suht samoilla tai jopa pienemmillä kilometreilläSen jälkeen piuhan päähän jos vielä temppuilee.
Ei kai mahdollinen pieni vuoto pakopuolella ennen lambdoja voi sotkea käyntiä noin paljon? Pientä suhinaa/säpsätystä kuuluu katto alhaalla kun ajaa ja vedättää pienillä kierroksilla. Kuuluu ainoastaan jossain seinän vierellä/tunnelissa.
Monessa threadissa täälläkin on ehdotettu syylliseksi muiden vastaaviin sammumisongelmiin nokan anturia. Ilmeisesti s50b32 tapauksessa se olisi imupuolen anturi? Pystyykö testaamaan kotikonstein milläänlailla luotettavasti?
Minkäslainen operaatio tuo plenumin irrotus on? Perseestähän se toki on, mutta mistä kaikkialta se on kiinni?
Leave a comment:
-
-
Noniiin saatiin taas auto käymään nätistiVaihdettiin tuo bensapaineensäädin mistä oli puhetta^^. Edellinen omistaja oli poistannu sen aktiivihiilipöntön kontista, piti ihan soitella sille ja vähän kysellä että mitäs se on puuhaillu
Toi tankkaus homma jäi viellä mysteeriksi mutta eipä se paha asia ole kunhan auto pelaa. Eilen käytiin viellä lukemassa vikakoodit varmuuden vuoksi niin ecu oli viimeksi nollattu 370h sitten ja sieltä näkyi että koko auton sähköt ollut oikosulussa 80h sitten yms.
Mutta nyt rokkaa ja kiitoksia avusta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostPlenumin alapuolella on se venttiili. Ottaa irti, puhaltamalla ei saa mennä ilma läpi, sitten liittimeen virtaa niin pitää kulkea ilman.
Tankin huohotusta tuo ei estä vaikka olisi kiinni koko ajan, joku letku voi olla tukossa vaan.
Raota bensakorkkia auton käydessä, huomaa kyllä jos tekee alipainetta.
Onkos vikakoodit luettu?
Pitää toi venttiili ja sinne tulevat putket käydä läpi. Joo kyllä se alipainetta tekee tankkiin. Olisiko siinä syy auton huonoon käyntiin? Ja välillä tulee bensan hajua hyttiin kun ajelee. Vikakoodit käytii lukemassa paikallisessa autotarvikkeessa mutta ei päässyt kun jarrupiiriin sisälle, kaveri ei hokannu kysyä että millä ohjelmalla yritti. Auto viedään trailerilla merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun, eka pitää katsoa just toi venttiili ja sen putket ja aktiivihiili purnukka läpi että jos sieltä löytyis jotain ennen kun vie mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Olpppae View PostMistäs tuon venttiilin löytää että pääsis katsomaan että onko kunnossa? :think Katselin bmwfanssin räjäytyskuvia mutta ei osunut silmään..Miten tuon koko toiminnan pystyisi todeta toimivaksi?
E: Mistäs tuon alipaineen voi tarkastaa?
Tankin huohotusta tuo ei estä vaikka olisi kiinni koko ajan, joku letku voi olla tukossa vaan.
Raota bensakorkkia auton käydessä, huomaa kyllä jos tekee alipainetta.
Onkos vikakoodit luettu?Last edited by JJT; 11-06-2013, 11:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostAktiivihiilipönttöön kertyy tankista tulevat bensahöyryt. Tuon purkin kautta toimii myös tankin huohotus. Venttiili päästää sopivassa tilanteessa höyryt purkista imusarjaan.
Kuulostaa siltä että tankin huohotus tukossa. Tekeekö alipainetta tankkiin?
M3:ssa tuo purkki on paisuntasäiliön alla konehuoneessa tai sitten kontissa varapyöräkotelossa, ainakin tuossa avossa.Miten tuon koko toiminnan pystyisi todeta toimivaksi?
E: Mistäs tuon alipaineen voi tarkastaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Olpppae View PostKaverilla samanlaisia ongelmia samassa autossa kun topicin aloittajalla. Seuraavaksi menee se paineensäädin kanssa vaihtoon. Mikäs tuo tankin huohotusventtiili oikeen on ja miten se toimii? Ja mikä tuo "aktiivihiilipönttö" on?
Kun auton tankkaa täyteen niin siihen saa menemään sen 10min kun ei anna pitää liipasinta pohjassa vaan heti pätkäsee niin olisko siellä tankissa toi huohotusventtiili tukossa?:think Ja viimeksi kun auto tankattiin niin ennen tankkausta kävi ihan ok mutta tankkauksen jälkeen alkoi älytön rötääminen. Mites tuo huohotusventtiilin voi tarkistaa ja todeta toimivaksi?
Kuulostaa siltä että tankin huohotus tukossa. Tekeekö alipainetta tankkiin?
M3:ssa tuo purkki on paisuntasäiliön alla konehuoneessa tai sitten kontissa varapyöräkotelossa, ainakin tuossa avossa.Last edited by JJT; 11-06-2013, 10:35.
Leave a comment:
-
-
Kaverilla samanlaisia ongelmia samassa autossa kun topicin aloittajalla. Seuraavaksi menee se paineensäädin kanssa vaihtoon. Mikäs tuo tankin huohotusventtiili oikeen on ja miten se toimii? Ja mikä tuo "aktiivihiilipönttö" on?
Kun auton tankkaa täyteen niin siihen saa menemään sen 10min kun ei anna pitää liipasinta pohjassa vaan heti pätkäsee niin olisko siellä tankissa toi huohotusventtiili tukossa?:think Ja viimeksi kun auto tankattiin niin ennen tankkausta kävi ihan ok mutta tankkauksen jälkeen alkoi älytön rötääminen. Mites tuo huohotusventtiilin voi tarkistaa ja todeta toimivaksi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: