Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50B32 käyntiongelma(ko)?
Collapse
X
-
Noniin, uusi tunnistin kiinni antaa seuraavat arvot;
Läpät kiinni n. 1,2 K-ohmia, täysin auki n. 3,6K-Ohmia.
Ei minkäänlaista vaikutusta mihinkään.
Voiko vika silti olla noihin kaasuläppiin liittyvissä kilkkeissä? Jos kerran nimim. JJT on saanut aivan eri arvot mitattua.
Kaikkia liikkuvia osia olen hieman öljynnyt jos vaikka joku palikka olisi hieman jumissa, mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Kaasuvaijerit eivät vaikuta jäkittävän.
Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?Last edited by Joutti; 18-05-2013, 13:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostSiinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.Pitää muistaa tuo kanssa. Joku nähtävästi joskus irroittanut tuon tunnistimen ruuvinkannoista päätellen
Leave a comment:
-
-
Siinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.
Leave a comment:
-
-
Mittasin tuosta irtonaisesta potikasta, kaasu kiinni 0,8k-ohmia ja nousee tasaisesti kaasu auki 5k-ohmiin.
Eli taitaa sulla olla rikki.
Leave a comment:
-
-
Palataan asiaan;
Kaasuläpän asentotunnistin antaa kahdesta oikeanpuolimmaisesta pinnistä läppien ollessa kiinni n. 1,17 K-ohmia. Kun kaasu on avattu n. puoliväliin, resistanssi näyttää 0 ohmia siitä edespäin. Eli aikalailla 2K-ohmin jälkeen pomppaa nollille.
Ilmeisesti syyllinen löytyi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostMulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
Imuvuodoista nyt en satavarma ole. Imupuoli kun oli auki ICV:tä kaivellessa niin samalla hypistelin kaikki letkut/putket mitä löysin. Ja "vääräoppisesti" olen suihkinut mömmöjä letkuihin koneen ollessa käynnissä. Ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin.
Tuo ilmapumppu on kyllä jäänyt täysin tarkistamatta, elleivät sen letkut kulje imuboxin alla.
Eli jos en vieläkään löydä imuvuotoja, niin voisi viedä johonkin pajalle missä on se siisti kone, mikä paikallistaa imupuolen vuodot? Oon kyllä valmis hieman maksamaankin, ettei itse tarvi letkuja kaivella. Tuolla kun ei hirveästi sitä tilaa ole eikä asentajalla kovin pitkä pinna
Leave a comment:
-
-
Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
Leave a comment:
-
-
Lienee sopiva paikka omalle ongelmalle;
Eli kyseinen S50B32 ei ala ns.moottorijarruttamaan aina kun kaasun päästää. :think
Kun vika on päällä ja hetkellinen kulutus näyttää muuta kun 0,0 kaasun ollessa ylhäällä, auto joskus sammuu kun polkaisee kytkintä kierrosten ollessa n.1000-2000. Useimmiten tuolloin kyllä vaan kierrokset notkahtaa hieman normaalia tyhjäkäyntia alemmas josta sitten pomppaavat normaaliin.
Esim. 5.vaihteella kierrokset n.3000rpm kun himmaa kaasun, saattaa joutua muutaman kerran painaa uudelleen hieman kaasua ennenkuin kone tajuaa katkaista polttoaineen syöttämisen. Kun syöttö on vihdoin katkaistu ja kulutus näyttää 0,0 ja vaihtaa pienemmän vaihteen, ei kone välttämättä ala jarruttamaan.
Jotenkin tuntuu, että ilmastointi päällä kone alkaisi jarruttamaan säännöllisemmin, mutta silloin taas sammuu herkemmin jos ei alakaan.
Kylmällä koneella saattaa liikennevaloissa tehdä pientä kierrosten hakemista+ensimmäisen parinsadan metrin aikana pienellä kaasulla kiihdytettäessä pientä aaltoilua havaittavissa.
ICV putsattu ja siitä lähtevät letkut vaihdettu, imuvuotoja etsinyt tuloksetta, vikakoodit luettu ja sen perusteella MAF vaihdettu, jolloin ongelma hieman parani.
Toivottavasti saa selkoa...
Leave a comment:
-
-
Todennäköisesti alkaa. Siksi tilasin uuden jo pari päivää sitten.
Meinasin jo talvella tuon vaihtaa, mutta jostain syystä en sitten vaihtanutkaan. Olis näköjään kannattanu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostViaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
Paineet nousi vain 2 bar:n.
Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
Eli kyseessä osa nro. 7 vai?
Pressure Regulator 13-53-1-404-089
62.31e Schmiedmannilta.
Leave a comment:
-
-
Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
Paineet nousi vain 2 bar:n.
Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: