Ihan perinteisellä L-mallisella kuusiokoloavaimella sen avasin. Rälläköin avaimen lyhyemmän pään niin lyhyeksi kuin mahdollista kuitenkin niin, että avain meni pultinkannan pohjille asti. Ja kyllä sitä mahtuu juuri sen verran kääntämään että saa auki. Vähän tuota JJT:n mainitsemaa johtokourua kun nostaa niin saa ne ratkaisevat millit tilaa.
Ps. Tuo plenumin irrotus ei ihan aikuisten oikeasti ole paha homma vaikka itsekin niin luulin. Perustyökalut+tässä topicissa mainitut ohjeet niin kyllä onnistuu.
Mul ongelmana se että kuusiokoloavaint en saamahtumaan kun ottaa suuttimeen kiinni, ja kun leikatulla avaimella koitan nii mahtuu väliin. Kiinnipito pultti vain sellasessa asennossa että avain osuu kiinni sensoriin tai menee liian lähelle lohkoa...vääntäminen mahdotonta, notta mikä piru avuksi.
Sitten kun haluaa että lähtee auki ilman ongelmia niin ei haluais nylvätä kuusiokolo pultin kantaa rikki...mikään jatko yms ei sovi. Pultin ja suuttimen välinen rako 23mm. Johtokiskokin pois alta otettu mut piru kun väärässä asennossa kanta..avainta saa vain kahteen asentoon ja kummastakaan ei voi vääntää prkl mikä tuska yhen pultin taka.
Hei Joutti mul olis kysymys, eli miten vaihdoit nokan imupuolen tunnistimen ite olen yrittänyt pähkäillä ilman suuri purkamisia saako vaihdettua ? Mul s50b30 motti imu tunnistin luultavasti samassa kohdassa ?
S6s420g inner gear shifting parts | BMW 3' E36 M3 3.2 S50 Europe
Osa nro. 11 lienee syyllinen koodiin "Switch for gear recognition"? Vaikuttanee käyntiin mikäli viallinen :think
Toiselta foorumilta;
"It works in conjunction with the gear recognition switch on the side of the gearbox. It tells the ECU when you’re in gear. Not which gear, just that you’re in a gear, and not in neutral. The ECU uses signals from these two switches to change between fuel/ignition maps. If it thinks you’re sitting at a junction in gear, and the clutch pressed down, it assumes you are about to pull away, and selects a good map for this. If it sees you out of gear, and the clutch released, it assumes you’re not going to suddenly take off, so selects a map that gives a smother idle, and possibly better emissions etc."
Tuossa toisella kytkimellä tarkoitetaan sitä kytkinlinjassa olevaa "pressure switchiä".
Eli voiko minun ongelmat johtua tuosta vaihteiston kyljessä olevasta kytkimestä? Kuulostaisi kyllä ihan loogiselta. Kai.
Imunokan anturi vaihdettu. Ei vaikutusta.
Tänään toiminut erityisen kummallisesti jopa ennen ko. anturin vaihtoa. Tyhjäkäynti kylmänä ollut ehkä aavistuksen korkealla mutta nyt oli jossain 1400rpm hujakoilla. Auto ollut ajamatta monta päivää ennen tätä päivää. Sillä tuskin merkitystä kuitenkaan?
Aikaa kaukaa haettu, mutta voiko öljypohjan irrotuksessa kämmiä jotain mistä nämä vaivat johtuvat? Unohtaa/laittaa väärin jotkut liittimet/letkut?
Eipä siinä oikein voi:think Aika vähän letkuja ja liittimiä näissä kuitenkin.
Meinasin itse koittaa vielä toisella tyhjäkäyntiventtiilillä.
Tuskinpa siitäkään apua on mutta ei tässä muutakaan osaa.
Imunokan anturi vaihdettu. Ei vaikutusta.
Tänään toiminut erityisen kummallisesti jopa ennen ko. anturin vaihtoa. Tyhjäkäynti kylmänä ollut ehkä aavistuksen korkealla mutta nyt oli jossain 1400rpm hujakoilla. Auto ollut ajamatta monta päivää ennen tätä päivää. Sillä tuskin merkitystä kuitenkaan?
Aikaa kaukaa haettu, mutta voiko öljypohjan irrotuksessa kämmiä jotain mistä nämä vaivat johtuvat? Unohtaa/laittaa väärin jotkut liittimet/letkut?
Miten sinulla ilmenee tuo pintakaasun satunnainen nykäisy?
Minulla oireilee b30 moottori välilllä niin että kun ajaa aivan pintakaasulla, niin ajo on töksähtelevää. Tuntuu kuin sekunnin murto-osiksi katkeaisi moottorin käynti tjs.
Jos ajaa "veto" päällä, niin kaikki toimii hyvin, mutta kun löysää kaasun ylös, niin töksähtää ja nykii.
Oire on satunnainen, mutta tulee yhä useammin. Pääosin silloin kun öljyn lämpö on 84-85 astetta. Vika poistuu kun vedättää hetken pienemmällä vaihteella, jotta öljyn lämpö nousee asteen tai pari.
Syvemmin en ole vielä ehtinyt tutustua vian aiheuttajaan. Perstuntumalla keskikulutus on tänä kesänä noussut ehkä 1-2L/100km matka-ajossa. :think
Vähän samalta kuulostaa, tosin mulla on pahimmillaan kylmällä moottorilla.
Kokeile nollata moottorinohjauksen adaptaatioarvot. Jostain syystä tuo joskus auttaa.
Kokeillaanpa kerran vielä.
Lähiaikoina on taas muutaman kerran tehnyt tuota ettei mene moottorijarrulle, ja ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa pätkäistä.
Esim. 80km/h vauhdista kun nostaa kaasun, niin kulutus jää näyttämään n.2,5l/100km. Tai sitten menee nollaan niin kuin pitää.
Tuo moottorijarrun puute ja pintakaasun satunnainen nykäisy ilmenee yleensä samaan aikaan.
Nykäyksessä hetkellinen kulutus hyppää monta litraa vaikka polkimen asento ei muutu.
Vian ollessa päällä nostaa myös tyhjäkäyntiä.
Reilummalla kaasulla toimii niin kuin pitää, päästöt oli hyvät ilman polkemista eikä vikakoodeja ole. (Paitsi shadow memoryssä).
Miten sinulla ilmenee tuo pintakaasun satunnainen nykäisy?
Minulla oireilee b30 moottori välilllä niin että kun ajaa aivan pintakaasulla, niin ajo on töksähtelevää. Tuntuu kuin sekunnin murto-osiksi katkeaisi moottorin käynti tjs.
Jos ajaa "veto" päällä, niin kaikki toimii hyvin, mutta kun löysää kaasun ylös, niin töksähtää ja nykii.
Oire on satunnainen, mutta tulee yhä useammin. Pääosin silloin kun öljyn lämpö on 84-85 astetta. Vika poistuu kun vedättää hetken pienemmällä vaihteella, jotta öljyn lämpö nousee asteen tai pari.
Syvemmin en ole vielä ehtinyt tutustua vian aiheuttajaan. Perstuntumalla keskikulutus on tänä kesänä noussut ehkä 1-2L/100km matka-ajossa. :think
Väliaikatietoja omasta tapauksesta.
Eli imupuolen nokka-anturi ilmeisesti kaputt. Testattu niinkin hienosti kuin kylmäsprayllä Uusi anturi (70€ marmoritiskiltä) tilattu.
Potikalla. Sekin on vaihdettu uuteen viime kesänä, ja mitattu moneen kertaan sen jälkeen. Inpallakin näyttää tunnistavan tyhjäkäynnin ja täyskaasun. Tosin läppäri ei ole ollut kiinni vika päällä...
Olikos sinulla vaihdettu uusi tyhjäkäyntiventtiili?
Onko näissä tps kärellinen vaiko potentiometrillä?
Potikalla. Sekin on vaihdettu uuteen viime kesänä, ja mitattu moneen kertaan sen jälkeen. Inpallakin näyttää tunnistavan tyhjäkäynnin ja täyskaasun. Tosin läppäri ei ole ollut kiinni vika päällä...
Leave a comment: