Onhan tuossa aktiivihiilipönttö takakontissa, tosin tankistahan se vaan höyryt kerää, mutta se venttiili jonka kautta höyryt menee alipainetukkiin pitää vielä kerran tarkistaa.
Suuttimet menee vaihtoon jos nyt ei muuta keksi.
Joo alkup. bosch maf-shopista.
Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.
Voi ihan hyvinkin johtua kummallisia vikoja jos joku suutin vuotaa:think Onkos tuossa autossasi sen "hiilipöntön" kautta kiertävä bensan paluu?
Tuo on perseestä, kun lähes kaikki mitä itse voi tehdä ja huoltaa, niin siltikin on vielä joku piilovika:think
Minullahan noi tyhjäkäynti add:t b1 - b2 on nyt pysyneet ~40-20 kun otin ilmanputsarista sen torven pois! Eli, tyhjäkäynnillä ei saa (ilmeisesti) riittävästi ilmaa!?
Joo, olithan näköjään uusinut Onko orkkis maf? Mites suuttimien kunto? Oletko ottanut irti ja katsonut millaiset sumut tulee?
Joo alkup. bosch maf-shopista.
Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.
Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?
Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
-Läpät/vaijeri ei jumi.
-Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
-Imuvuotoja ei ole.
-Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
-Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
-Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
- Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
-Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.
Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)
Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?
Mitähän omastani kannattaisi tarkistaa samalla kun noita imuvuotoja tutkii? Kun aika paljon joutunee kuitenkin mahdollisesti purkamaan niin samallahan voisi muutakin tutkia. Jahka se motivaatio jostain tulee...
Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
-Läpät/vaijeri ei jumi.
-Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
-Imuvuotoja ei ole.
-Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
-Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
-Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
- Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
-Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.
Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)
Paineensäätimen vaihdon jälkeen on toiminut kohtalaisen ok.
Multiply-adaptaatiot tahtoo silti nousta, bank 2 enemmän kuin bank1.
Joskus kylmänä hinaa edelleen kierroksia ylöspäin itsestään. Loppuu kun ajaa vähän matkaa. Läpät ei jumita. Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi.
Shadow memoryyn tulee aina koodi tankin huohotusventtiilistä.
Mikä noita adaptaatioarvoja vois nostaa?
Kiitos jälleen, eli vika on muualla. Kenelläkään ideoita mitä seuraavaksi tutkimaan? Jompikumpi nokkien asentotunnistimista? Vikakoodeja luettu osaavan henkilön kanssa, eikä siitä paljon kostunut.
Ongelmana siis se, että auto ei ala moottorijarruttamaan joka kerta. Ilmeisesti tästä johtuen auto sammuu toisinaan kytkintä painaessa.
Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?
1,25 kaasu kiinni ja pellit auki 4,42 kilo-ohmia.
Eihän tuossa muuta ole kunhan vastus nousee tasaisesti ja täysin kiinni/täysin auki-arvot ei heittele kovin paljoa.
Leave a comment: