Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mistäs suuttimet tilailit? Mitäs ne kustantaa?
    Ihan tuolta myydään-puolelta löyty. Sopivaan hintaan sain sarjan, bmwfans näyttää 110€/kpl ja Schmiedmann 127€

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ehkä tällä viikolla saan uudet suuttimet. Mitähän jännää sitten tapahtuu.
    Tulloohan tuosta hyvä juhannuskokko jos ei muuta.
    Mistäs suuttimet tilailit? Mitäs ne kustantaa?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ehkä tällä viikolla saan uudet suuttimet. Mitähän jännää sitten tapahtuu.
    Tulloohan tuosta hyvä juhannuskokko jos ei muuta.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Onhan tuossa aktiivihiilipönttö takakontissa, tosin tankistahan se vaan höyryt kerää, mutta se venttiili jonka kautta höyryt menee alipainetukkiin pitää vielä kerran tarkistaa.
    Suuttimet menee vaihtoon jos nyt ei muuta keksi.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Joo alkup. bosch maf-shopista.
    Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.
    Voi ihan hyvinkin johtua kummallisia vikoja jos joku suutin vuotaa:think Onkos tuossa autossasi sen "hiilipöntön" kautta kiertävä bensan paluu?
    Tuo on perseestä, kun lähes kaikki mitä itse voi tehdä ja huoltaa, niin siltikin on vielä joku piilovika:think
    Minullahan noi tyhjäkäynti add:t b1 - b2 on nyt pysyneet ~40-20 kun otin ilmanputsarista sen torven pois! Eli, tyhjäkäynnillä ei saa (ilmeisesti) riittävästi ilmaa!?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, olithan näköjään uusinut Onko orkkis maf? Mites suuttimien kunto? Oletko ottanut irti ja katsonut millaiset sumut tulee?
    Joo alkup. bosch maf-shopista.
    Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Uusi alkuperäinen maf vaihdettu viime kesänä.
    Joo, olithan näköjään uusinut Onko orkkis maf? Mites suuttimien kunto? Oletko ottanut irti ja katsonut millaiset sumut tulee?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?
    Uusi alkuperäinen maf vaihdettu viime kesänä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
    -Läpät/vaijeri ei jumi.
    -Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
    -Imuvuotoja ei ole.
    -Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
    -Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
    -Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
    - Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
    -Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.

    Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)
    Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Mitähän omastani kannattaisi tarkistaa samalla kun noita imuvuotoja tutkii? Kun aika paljon joutunee kuitenkin mahdollisesti purkamaan niin samallahan voisi muutakin tutkia. Jahka se motivaatio jostain tulee...

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
    -Läpät/vaijeri ei jumi.
    -Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
    -Imuvuotoja ei ole.
    -Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
    -Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
    -Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
    - Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
    -Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.

    Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Paineensäätimen vaihdon jälkeen on toiminut kohtalaisen ok.
    Multiply-adaptaatiot tahtoo silti nousta, bank 2 enemmän kuin bank1.
    Joskus kylmänä hinaa edelleen kierroksia ylöspäin itsestään. Loppuu kun ajaa vähän matkaa. Läpät ei jumita. Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi.

    Shadow memoryyn tulee aina koodi tankin huohotusventtiilistä.
    Mikä noita adaptaatioarvoja vois nostaa?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Kiitos jälleen, eli vika on muualla. Kenelläkään ideoita mitä seuraavaksi tutkimaan? Jompikumpi nokkien asentotunnistimista? Vikakoodeja luettu osaavan henkilön kanssa, eikä siitä paljon kostunut.

    Ongelmana siis se, että auto ei ala moottorijarruttamaan joka kerta. Ilmeisesti tästä johtuen auto sammuu toisinaan kytkintä painaessa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Joutti View Post

    Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?
    1,25 kaasu kiinni ja pellit auki 4,42 kilo-ohmia.
    Eihän tuossa muuta ole kunhan vastus nousee tasaisesti ja täysin kiinni/täysin auki-arvot ei heittele kovin paljoa.
    Last edited by JJT; 18-05-2013, 17:38.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Onpas mukava että exä rokkaa taas

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎