Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Voin jollain aikaa käydä.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Noniin, uusi tunnistin kiinni antaa seuraavat arvot;
    Läpät kiinni n. 1,2 K-ohmia, täysin auki n. 3,6K-Ohmia.
    Ei minkäänlaista vaikutusta mihinkään.
    Voiko vika silti olla noihin kaasuläppiin liittyvissä kilkkeissä? Jos kerran nimim. JJT on saanut aivan eri arvot mitattua.
    Kaikkia liikkuvia osia olen hieman öljynnyt jos vaikka joku palikka olisi hieman jumissa, mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Kaasuvaijerit eivät vaikuta jäkittävän.

    Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?
    Last edited by Joutti; 18-05-2013, 13:08.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Siinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
    Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
    Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.
    Pitää muistaa tuo kanssa. Joku nähtävästi joskus irroittanut tuon tunnistimen ruuvinkannoista päätellen

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Siinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
    Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
    Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Suuri kiitos JJT! Raportoin tänne sitten kun homma edistyy.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mittasin tuosta irtonaisesta potikasta, kaasu kiinni 0,8k-ohmia ja nousee tasaisesti kaasu auki 5k-ohmiin.
    Eli taitaa sulla olla rikki.

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Palataan asiaan;
    Kaasuläpän asentotunnistin antaa kahdesta oikeanpuolimmaisesta pinnistä läppien ollessa kiinni n. 1,17 K-ohmia. Kun kaasu on avattu n. puoliväliin, resistanssi näyttää 0 ohmia siitä edespäin. Eli aikalailla 2K-ohmin jälkeen pomppaa nollille.
    Ilmeisesti syyllinen löytyi?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
    Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
    Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
    Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
    Varmaan saa ihan yleismittarilla riittävän tarkasti mitattua tuon potikan toimivuuden? Tietysti samalla katsoo ettei ole muuten vituillaan koko osa.

    Imuvuodoista nyt en satavarma ole. Imupuoli kun oli auki ICV:tä kaivellessa niin samalla hypistelin kaikki letkut/putket mitä löysin. Ja "vääräoppisesti" olen suihkinut mömmöjä letkuihin koneen ollessa käynnissä. Ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin.

    Tuo ilmapumppu on kyllä jäänyt täysin tarkistamatta, elleivät sen letkut kulje imuboxin alla.

    Eli jos en vieläkään löydä imuvuotoja, niin voisi viedä johonkin pajalle missä on se siisti kone, mikä paikallistaa imupuolen vuodot? Oon kyllä valmis hieman maksamaankin, ettei itse tarvi letkuja kaivella. Tuolla kun ei hirveästi sitä tilaa ole eikä asentajalla kovin pitkä pinna

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
    Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
    Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
    Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Lienee sopiva paikka omalle ongelmalle;

    Eli kyseinen S50B32 ei ala ns.moottorijarruttamaan aina kun kaasun päästää. :think
    Kun vika on päällä ja hetkellinen kulutus näyttää muuta kun 0,0 kaasun ollessa ylhäällä, auto joskus sammuu kun polkaisee kytkintä kierrosten ollessa n.1000-2000. Useimmiten tuolloin kyllä vaan kierrokset notkahtaa hieman normaalia tyhjäkäyntia alemmas josta sitten pomppaavat normaaliin.

    Esim. 5.vaihteella kierrokset n.3000rpm kun himmaa kaasun, saattaa joutua muutaman kerran painaa uudelleen hieman kaasua ennenkuin kone tajuaa katkaista polttoaineen syöttämisen. Kun syöttö on vihdoin katkaistu ja kulutus näyttää 0,0 ja vaihtaa pienemmän vaihteen, ei kone välttämättä ala jarruttamaan.
    Jotenkin tuntuu, että ilmastointi päällä kone alkaisi jarruttamaan säännöllisemmin, mutta silloin taas sammuu herkemmin jos ei alakaan.

    Kylmällä koneella saattaa liikennevaloissa tehdä pientä kierrosten hakemista+ensimmäisen parinsadan metrin aikana pienellä kaasulla kiihdytettäessä pientä aaltoilua havaittavissa.

    ICV putsattu ja siitä lähtevät letkut vaihdettu, imuvuotoja etsinyt tuloksetta, vikakoodit luettu ja sen perusteella MAF vaihdettu, jolloin ongelma hieman parani.

    Toivottavasti saa selkoa...

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    hyvä että vielä ainakin pelaa....

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Uudella paineensäätimellä pelasi ainakin muutaman kymmenen km testilenkin ihan ok. Jospa se siitä.

    Last edited by JJT; 13-05-2013, 19:52.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Todennäköisesti alkaa. Siksi tilasin uuden jo pari päivää sitten.
    Meinasin jo talvella tuon vaihtaa, mutta jostain syystä en sitten vaihtanutkaan. Olis näköjään kannattanu.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
    Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
    Paineet nousi vain 2 bar:n.
    Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
    No voihan nenä! Alkaakohan säädin tekemään tuota jossain vaiheessa uudestaan vai onko satunnainen jumi normaalia?

    Eli kyseessä osa nro. 7 vai?

    Pressure Regulator 13-53-1-404-089
    62.31e Schmiedmannilta.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
    Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
    Paineet nousi vain 2 bar:n.
    Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎