Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Nyt on ladattavissa toi versio, jossa pitäisi toimia tuo nopeampi live-data. Valitse ecu:ksi 'MSS50 (Serial)', jossa tämä toimii. Mulla ei ole ollut mahollisuutta testata kyseisessä autossa, mutta ilmoittele jos ei pelitä.
    Hyvin pelittää mitä tuossa pikaisesti koitin

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Nyt on ladattavissa toi versio, jossa pitäisi toimia tuo nopeampi live-data. Valitse ecu:ksi 'MSS50 (Serial)', jossa tämä toimii. Mulla ei ole ollut mahollisuutta testata kyseisessä autossa, mutta ilmoittele jos ei pelitä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Joo kaikki muut näyttää ihan normaalilta.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Kaikki muu näyttää normaalilta livedatassa kuitenkin, lämpöanturit, ilmamassa ym? Bensanpaineita arvaillaan, olisko säädin jumissa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Tulevalla viikolla vasta saan bensanpaineet mitattua.
    Sain käytettyän moottorin lämpimäksi, kaasulla avittamalla starttaa. Jos starttaa.
    Kaasua ei kestä tyhjäkäynnin tuntumassa oikein lisätä. Sitten kun saa kierrokset n.2000rpm, niin tasakaasulla pyörii lähes normaalisti.

    Molempien bankkien fuel integratorit näyttää lämpimänä tyhjäkäynnillä ~30.
    Lambda control bank 2- vikakoodia tunkee jatkuvasti. 2-lambdan jännite makaa paikallaan. Paskana?
    Last edited by JJT; 28-04-2013, 19:17.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Sehän se. Voishan tuotakin joskus koittaa.
    Ok, laitan viestiä kun on ladattavissa. Tuosta MS S50 tuesta puuttuu muutama arvo esim. kaasuläppä, mitä ei voi varmuudella saada selville näillä mun saamilla tiedoilla. Tarvitsisi lisää näitä trace-tiedostoja

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    onko tuossa Mss50 moottorinohjaus ? (bmss501.prg INPAssa). Jos on niin sain juuri tohon mun softaan tehtyä tuen nopeammalle live-datalle. Näyttää toistakymmentä anturiarvoa per viesti mikä eculta tulee. Ei tosin taida olla paljoa hyötyä siitä tässä tapauksessa..
    Sehän se. Voishan tuotakin joskus koittaa.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    onko tuossa Mss50 moottorinohjaus ? (bmss501.prg INPAssa). Jos on niin sain juuri tohon mun softaan tehtyä tuen nopeammalle live-datalle. Näyttää toistakymmentä anturiarvoa per viesti mikä eculta tulee. Ei tosin taida olla paljoa hyötyä siitä tässä tapauksessa..

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Pitää mitata, kunhan pääsee jonnekkin tuosta parkkipaikalta.
    Startatessa inpa näyttää rpm lukemia vaikka ei lähde käyntiin, eli kampiakselin tunnistin lienee ehjä.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Mittaa bensanpaine.... Niin selviää onko pumpussa hätä...

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Jokohan tuosta hajoais joku niin että vika löytyis.
    Tänään taas pätki kylmiltään. Sammutin, se kun on yleensä auttanut, mutta nyt ei meinannu lähteä käyntiin mitenkään. Melkein akun tyhjäks sahattuani pääsin takaisin pihaan.
    Lukaisin jälleen kerran vikakoodit, molemmista pankeista lambda controller koodit, "controller running to max value".
    Äsken kävin kokeilemassa käyntiin, välillä saa sahata eikä lupaakkaan mutta sitten toisinaan lähtee käyntiin, kaasua antaessa miettii ihan kun ei sais bensaa.
    Pumppu pyörii normaalisti sen pari sekuntia kun laittaa virrat päälle.
    Kampuran tunnistin? Bensapumppu?

    Viideo.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mitäs sitten laulettais?
    Multiplyt näyttää vieläkin 9&15. Additivet oli jopa nollassa molemmat.
    Tähän mennessä vaihdettu maf, kaasuläppien potikka stefoineen, molempien nokkien tunnistimet, kaikki imupuolen tiivisteet, vanoksen tiivisteet, suuttimet huollettu, venttiilivälykset säädetty, kaasuläppien perussäätö tarkistettu jne...
    Last edited by JJT; 22-04-2013, 15:59.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Enpä ole selvitellyt. Purin vielä kaikki imupuolelta pois niin saa loputkin tiivisteet vaihettua. Entisissä ei tosin ollut vikaa. Käytin suuttimet huollossa samalla.

    Purin vanoksenkin, muuta erikoista ei näkynyt kun öljypumpun muovinen shimmilevy oli rikki. Pitäis tilata tiivistesarja siihen.
    Venttiilivälykset mittasin niin jopa 2:ssa oli välykset toleransseissa.

    Jos ei vika häviä niin sitten kai se on vaihdeltava noita asennontunnistimia.
    Tyhjäkäyntimoottorihan ei vaikuta seoksiin, kun senkin ilmat menee maffin kautta?

    Ai niin, b-paineensäädin oli täynnä öljyä alipainepuolelta, tai jotain öljyn tapaista. Mistähän sekin on sinne päässyt.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Selvisikö vika?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Nostetaanpas tätäkin.
    Purin läppärungot ja kaikki muutkin osat imupuolelta. Huonoja tiivisteitä tai mitään muutakaan epänormaalia ei löytynyt mistään. Kasaus uusilla tiivisteillä. Samalla suuttimet uä-pesuun ja tuottotestiin.
    Seuraavaksi vanos pöydälle ja tiivisteiden vaihto.
    Jos vielä pätkii niin sitten kai se on vaihdettava nuo asennontunnistimet.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎