Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doni
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ehtiskö Doni katsomaan omastaan missä asennossa imu ja pako on tyhjäkäynnillä?
    Intake nominal on 60 astetta CS ja pako on 0.
    Actual voi heittää asteen pari riippuen vanoksen kunnosta ja ajoituksesta.

    Viikonloppuna asensin yhden Dr.Vanoksen korjaaman yksikön S50B32 moottoriin ja ilman erillisiä erikoistyökaluja actual arvot tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella oli 60.5 ja 0.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ok, kiitoksia jälleen vastauksista.
    Pitää tutkia lisää kunhan ehtii.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Katsoin vkl tuon arvoja johon tein vanosremppaa juuri, additive2 pomppi satunnaisesti miinukselle tappiinsa joten lienee kyseessä bugi. Multiplyt olivat about nollassa, imuvuodot tuli juuri korjattua ko kulkineesta.

    Kyllä mä lähtisin melkein harkitsemaan maffin vaihtoa JJT, jos ei mitään muuta selvää mistään löydy. Veikkaisin että esim. bosch car servicestä irtoaisi moinen ihan kohtuuhintaan.

    Käyppä JJT katsomassa nokan asentoja, näkee Tool32:lla. Olikohan MSSS52 oikea, virallisesti S52B32/S60B50 prg mutta toiminee. Imulle ainakin löytyy Ist ja Soll arvot (Einlass). Tuossa mitä katselin oli aikalailla eroa, mutta en tiedä johtuiko softasta vai oikeastikin. Tarttis DIS asentaa :think Ehtiskö Doni katsomaan omastaan missä asennossa imu ja pako on tyhjäkäynnillä?

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    itsellä on kylmänä samoja ongelmia ja inpalla sain tommosia lukemia:



    Osaako tietäjät sanoa onko tuossa jotain hälyyttävää?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ok. Tosiaan kun lämpimänä ei ole ollut mitään ongelmia tai nykimistä pl. kerran tuo "röpöttäminen", niin tuskin anturivikaa on.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Yleensä. Jos sieltä on johto melkein poikki niin ei anna vikakoodia katkoessaan. Toisaalta jos käämistä on muutama kierros yhdessä, voi alkaa nykimään tai ilmestyä "kierrosrajoitin", tämä kuitenkin about samoilla kiekoilla aina.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ok, eli menis kerrasta pimeäksi jos menis.
    Aamulla töihin lähtiessä taas ei nykinyt eikä tehnyt mitään muutakaan epänormaalia, kotimatkalla muutaman kerran nykäisi ennen kuin moottori lämpesi.
    Pitää tutkia lisää.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Vr:t näyttäis olevan, joten ei liene huolta niistä.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Toki, mutta onko ne hallit vai vr:t. Hall-anturin elektroniikka kun voi hajota siten, ettei vikakoodia tule mutta signaali kuralla -> hukkaa välillä synkan. VR:t menee yksinkertaisuutensa vuoksi vaan poikki jos menee.
    Ei mitään hajuu

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Toki, mutta onko ne hallit vai vr:t. Hall-anturin elektroniikka kun voi hajota siten, ettei vikakoodia tule mutta signaali kuralla -> hukkaa välillä synkan. VR:t menee yksinkertaisuutensa vuoksi vaan poikki jos menee.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Cell View Post

    Mites asentoanturit? Onko vaihdettu? Doni vois muistella onko B32:ssa jo halli kampiakselilla/nokilla?
    Molemmille nokille ja kampiakselille on omat.

    Jos kerkeen niin voin sunnuntaina katsoa arvot omasta moottorista referenssiks.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mielestäni lambdojen jännitteet vaihteli välillä ~0,1-0,9v koko ajan.
    Asennontunnistimia en ole vaihtanut, kai niistä tulisi vikakoodi?

    Tosiaan läppärunkojen-kannen väliset o-renkaat ja alipainetukin o-renkaat on ainoat mitä ei vielä ole vaihdettu.

    Viime kesänä penkityksessä antoi 299hp/347Nm, ihan samanlainen se silloin oli kuin nytkin.
    Last edited by JJT; 10-05-2012, 21:39.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Jotain häikkää on jos additive pomppaa, makaako lambdan jännite paikallaan tuona aikana?

    Nuo multiplyt ovat sen verran korkeat että sulla on melkeinpä jossain jotain joka sotkee seosta, tai sitten massamittari on lopuillaan. Imuvuoto tai bensanpaineet on melkeinpä ne kaks muuta mahdollista, mutta jos vuodotkin on jo suljettu pois... Tämä on kuitenkin eri juttu kuin tuo additive. Tehoa voi kyllä puuttua, tuskin muuta.

    Mites asentoanturit? Onko vaihdettu? Doni vois muistella onko B32:ssa jo halli kampiakselilla/nokilla?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    No niin, nollasin adaptaatiot ja kävin ajelemassa muutaman kilometrin.
    Parin kilometrin jälkeen add 2 pomppasi 106:n.
    Add 1 pysyi nollassa.
    Multiply1 näytti 10.00 ja multiply2 14.00

    Mitäs tuo nyt sitten meinaa?

    Mitäs tuon "air use of the idle control valve":n pitäis näyttää?
    Nyt näyttää ajossa ihan samoja kuin "total air use of air mass flow meter"?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Add 2 näytti välillä nollaa, välillä kaikkea muuta.
    Pitääpäs nollata ja katsoa mitä tapahtuu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎