moottori m52b28 -97vuosimalli , ja päästöt todella korkeat varsinkin joutokäynnillä, oli 170/100 0,90/0,50 mutta yli 2000 1/min olivat vain vähän yli rajojen. antoi lambdoihin viittaavat vikakoodit ja ne mittarilla todettiin huonoiksi, toinen ihan selkeästi p***a. lämpimänä paikalla ollessaan kone edelleen välillä kuulostaa käyvän epätasaseti ja tuntuu tärisevän, mutta kierrosluku mittari ei näytä liikkuvan(n.600 rpm) ajossa ei tunnu olevan tehon puutetta tai bensankulutuksen kasvua (sekaajo 8-9l/100km) epätasainen käynti lähtee myös jos sammuttaa ja käynistää uudelleen, mutta saattaa jonku ajan pääst palata. nyt ei näytä mitään vikakoodia joten mistä pitäisi vikaa etsiä? olen tarkistanut jo letkut, ilmaputsarin, aion myös tulpat, puolat ja virranjakajan tarkistaa. ent. omistaja oli vaihtanut sen ilmamassa mittarin,suodattimet,tulpat vähä ennekuin ostin. nyt olen ajellut melkei 10tkm niin muutenkin jokku pitäis kohta vaihtaa. ent.omistaja oli sitä mieltä että katit lämpenevät huonosti eli ankaraa kengän antoa jotai tunni aja pyöritellä kyläl ja sit konttoril. ois vähä niinku b suunitelma... mut saisko huudatuksella noin isot arvot alas?, onhan nyt uudet lambdatkin, mut toi epätasainen käynti epäilyttää...
ps. se reissu kun kävin konttorilla kun oli ne huonot lambdat vielä kiinni en tiennyt... niin sillon ku katsuri mittas päästöt niin ei käynnyt epätasaisesti(tuuria..), mut silti arvot olivat ylhääl mnt.
ps. se reissu kun kävin konttorilla kun oli ne huonot lambdat vielä kiinni en tiennyt... niin sillon ku katsuri mittas päästöt niin ei käynnyt epätasaisesti(tuuria..), mut silti arvot olivat ylhääl mnt.
Comment