moottori m52b28 -97vuosimalli , ja päästöt todella korkeat  varsinkin joutokäynnillä, oli 170/100 0,90/0,50 mutta yli 2000 1/min  olivat vain vähän yli rajojen. antoi lambdoihin viittaavat vikakoodit ja  ne mittarilla todettiin huonoiksi, toinen ihan selkeästi p***a.  lämpimänä paikalla ollessaan kone edelleen välillä kuulostaa käyvän  epätasaseti ja tuntuu tärisevän, mutta kierrosluku mittari ei näytä  liikkuvan(n.600 rpm) ajossa ei tunnu olevan tehon puutetta tai  bensankulutuksen kasvua (sekaajo 8-9l/100km) epätasainen käynti lähtee  myös jos sammuttaa ja käynistää uudelleen, mutta saattaa jonku ajan  pääst palata. nyt ei näytä mitään vikakoodia joten mistä pitäisi vikaa  etsiä? olen tarkistanut jo letkut, ilmaputsarin, aion myös tulpat,  puolat ja virranjakajan tarkistaa. ent. omistaja oli vaihtanut sen  ilmamassa mittarin,suodattimet,tulpat vähä ennekuin ostin. nyt olen  ajellut melkei 10tkm niin muutenkin jokku pitäis kohta vaihtaa.  ent.omistaja oli sitä mieltä että katit lämpenevät huonosti eli ankaraa  kengän antoa jotai tunni aja pyöritellä kyläl ja sit konttoril. ois vähä  niinku b suunitelma... mut saisko huudatuksella noin isot arvot alas?,  onhan nyt uudet lambdatkin, mut toi epätasainen käynti epäilyttää... 
ps. se reissu kun kävin konttorilla kun oli ne huonot lambdat vielä kiinni en tiennyt... niin sillon ku katsuri mittas päästöt niin ei käynnyt epätasaisesti(tuuria..), mut silti arvot olivat ylhääl mnt.
					ps. se reissu kun kävin konttorilla kun oli ne huonot lambdat vielä kiinni en tiennyt... niin sillon ku katsuri mittas päästöt niin ei käynnyt epätasaisesti(tuuria..), mut silti arvot olivat ylhääl mnt.
 Sen siitä saa kun unissaan kirjoittelee.
 Sen siitä saa kun unissaan kirjoittelee.
							
						 
							
						 
							
						 
	
Comment