Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsero1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 36
    • PK

    #16
    Vaihdoin alatukivarren taaemmat puslat n.2kk sitten. No nyt se perkeleen alapallon nivel on kuivunut tukivarresta ja narisee.. Tarviiko ostaa uudet puslat taakse vai saako vanhan tukivarren irti puslasta esim ulosvetäjällä jos poraa pienen "keskiöreijän" vanhaan tukivarteen?

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Jygga View Post
      No itse ostin vuosi sitten täysin ummikkona 190t km ajetun 320i ja näyttää että tulee kaikki mahdollinen kerralla nyt vastaan (kaikki muoviputket ja tiivisteet, alusta, huohotin, hihnat ja niiden kiristäjät, ohjaustehostajan pumppu, vanos, antureita, jarrut jne)... Eli jollei ole huollettu tiheään niin voi varautua heti laittamaan tonnin pari huoltoihin...
      Nää alkuperäiskuntoiset on kaikki tälläsia.. Ihan samat jutut omassa. Mutta kuluineen paljon halvempi kuin uutena kaupasta ostettu.. Onneksi
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • Styroxi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 384
        • Vaasa

        #18
        E46 330d + garret gt2260v (kelolla, ei servolla)

        Joo elikkäs tälläinen ongelma. Tuli vaihdettua aivan uusi Garret Gt2260v Turbo tuohon omaan 330d toukkaan ja ongelma on sellainen että:

        Auto käynnistyy normaalisti, Hetken aikaa kun on käynyt alkaa kierrokset seilata n.200rpm heitolla, kun painaa kaasun pohjaan niin ei ota kierroksia yli 3000rpm..

        Vanha turbohan on myös kellomalli,, mutta jotakin juttua kuullut et pitäis jonkinlainen ohjaus kyhätä tuohon kun on "muuttuva siipinen"
        Onko kellään tietoa mitä?

        Aluksi luulin etttä vika ahtopaine anturissa joten se on nyt uusittu eikä auttanut, kuin myös siirtopumppu uusi kun ajattelin ettei saa ruokaa. "tänään asenettu"..

        Eli jos jollain tosiaan on tietoa kaikista muutoksista mitä pitää tehdä jos niitä edes täytyy tehdä, niin olisin todella kiitollinen jos saisi tään ongelman pois päiviltä..

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #19
          Originally posted by Styroxi View Post
          Joo elikkäs tälläinen ongelma. Tuli vaihdettua aivan uusi Garret Gt2260v Turbo tuohon omaan 330d toukkaan ja ongelma on sellainen että:

          Auto käynnistyy normaalisti, Hetken aikaa kun on käynyt alkaa kierrokset seilata n.200rpm heitolla, kun painaa kaasun pohjaan niin ei ota kierroksia yli 3000rpm..

          Vanha turbohan on myös kellomalli,, mutta jotakin juttua kuullut et pitäis jonkinlainen ohjaus kyhätä tuohon kun on "muuttuva siipinen"
          Onko kellään tietoa mitä?

          Aluksi luulin etttä vika ahtopaine anturissa joten se on nyt uusittu eikä auttanut, kuin myös siirtopumppu uusi kun ajattelin ettei saa ruokaa. "tänään asenettu"..

          Eli jos jollain tosiaan on tietoa kaikista muutoksista mitä pitää tehdä jos niitä edes täytyy tehdä, niin olisin todella kiitollinen jos saisi tään ongelman pois päiviltä..
          Miksi sinne ohjaus pitäisi rakentaa, ku vanhakin turbo on VNT mallia.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by Styroxi View Post
            Vanha turbohan on myös kellomalli,, mutta jotakin juttua kuullut et pitäis jonkinlainen ohjaus kyhätä tuohon kun on "muuttuva siipinen"
            Onko kellään tietoa mitä?
            Ihan samanlainen muuttuva siipinen se orkkiskin oli...pieni kokoero vaan.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • Styroxi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 384
              • Vaasa

              #21
              hmmm.. pitää varmaan seuraavaks kattoa tuolla vikakoodin lukialla livedatasta ahtopaineet mitä ne näyttää.. eli sen jälkeen säätää kelloa jos on tarvetta..

              ihmetyttää vaan kun vanhalla toiminut ja nyt uudella isomalla ei. tietty kello on voitu säätää eri tavoin kun kyseessä kuitenkin se e60:sen urbo...
              Last edited by Styroxi; 09-05-2014, 15:19.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #22
                Originally posted by Styroxi View Post
                hmmm.. pitää varmaan seuraavaks kattoa tuolla vikakoodin lukialla livedatasta ahtopaineet mitä ne näyttää.. eli sen jälkeen säätää kelloa jos on tarvetta..

                ihmetyttää vaan kun vanhalla toiminut ja nyt uudella isomalla ei. tietty kello on voitu säätää eri tavoin kun kyseessä kuitenkin se e60:sen urbo...
                Älä säädä mitään !
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Caparkki
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 78
                  • Riihimäki

                  #23
                  Moron,

                  Meneeköhän E36:sen perä E46:seen? :think tai muita visioita mistä voisi jonkinlaista lukkoperää katsella? Noi quaifen muutokset kun tuntuvat olevan todella hintavia..


                  Myydään e46 osia!

                  Ex:
                  E90 /M
                  e46 //M
                  200SX S13
                  e36 325Ci
                  e36 318is
                  200SX S14
                  e46 323Ci

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    #24
                    Originally posted by Styroxi View Post
                    hmmm.. pitää varmaan seuraavaks kattoa tuolla vikakoodin lukialla livedatasta ahtopaineet mitä ne näyttää.. eli sen jälkeen säätää kelloa jos on tarvetta..

                    ihmetyttää vaan kun vanhalla toiminut ja nyt uudella isomalla ei. tietty kello on voitu säätää eri tavoin kun kyseessä kuitenkin se e60:sen urbo...
                    Älä mene säätämään VNT-ahtimen kellon tankoa jos et tiedä mitä teet. Muuttuva siipinen ahdin toimii hieman eri tavalla kuin perinteinen hukkaportillinen niin se tangon säätäminen aiheuttaa ongelmia suurella todennäköisyydellä
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • Jygga
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 197
                      • Oulu / Kainuu

                      #25
                      Originally posted by Jygga View Post
                      Mutta.
                      Sanokaas joku passaako coupen alustasarjat sedaniin..? Eli onko sedan/coupe jousissa tai iskareissa tai niiden kiinnityksessä jotain eroa niin etteivät passaisi keskenään..?
                      Eikös kukaan osannut vastata tähän vai onko vain typerä kysymys..? :think

                      Katselin realoemia toista tuntia ja vaikuttas että iskareiden ja kaikkien niiden ympärillä olevien osien osanumerot on samat ainakin 320i ja 320Ci osalta. Jousistahan realoem ei anna numeroita.. Mutta schmiedmann tarjoaa samaa jousta sedaniin ja coupeen ainakin.



                      Ja tarkoittaakohan "huonon tien alustasarjan kumityyny" tuota "spring pad upper, 14,5mm, for vechiles with poor road package"
                      Last edited by Jygga; 10-05-2014, 00:06. Reason: typo

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Jouset on muistaakseni noin 20mm matalammat kuin sedanissa.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Jygga
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 197
                          • Oulu / Kainuu

                          #27
                          Siis myös vakioalustassa..? Sporttialustahan kyllä on matalempi.

                          EDIT: tietysti mahtaisi ajaa ihan sedanin 35/20 madallussarja saman asian kuin coupen 35/10 sarjakin kun vain laittaisi nuo korkeammat jousilautaset taakse...
                          Mikäli sedan/coupe alustat nyt oli edes saman korkusia...

                          Olisiko tuohon jousilautashommaan sitten puolestaan varmistusta..? Eli "huonon tien alustasarjan kumityyny" meinaa 14,5mm jousilautasta (jolla korotus verrattuna normaaliin 5mm lautaseen siis vajaa sentti..)..?
                          Last edited by Jygga; 10-05-2014, 00:20.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #28
                            Mulla on 320ci cabrion vakio alusta irtaallaan jos kiinnostaa testata muuttuuko suuntaan tai toiseen.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Jygga
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 197
                              • Oulu / Kainuu

                              #29
                              Vähän turhan kaukana lähteä kokeilemaan suomussalmelta asti... :think

                              Suunnitellut siis uutta kiinteästi madaltavaa alustapakettia ja coupeen saisi takaa hiukan maltillisemmin madaltavaa kuin sedaniin... Siksi pohdiskelen näitä eroja siis.

                              Kiitos tarjouksesta kumminkin

                              Comment

                              • Temsku
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 59
                                • Vaasa

                                #30
                                Missä sijaitsee vm. 99 e46 318i moottori M43:n öljypumppu?
                                BMW E46 318 vm. -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎