E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m54b25, kierrokset nousee kun painaa jarrupoljinta. :think

    tyhjäkäynti 600rpm paikkeilla, jarrua kun painaa niin nousee 1000rpm paikkeille. Mistä vikaa etsiä? :think

    Autona tosin e83 x3 mutta täältä saattaisi löytyä nopeammin vastaus.
    Originally posted by _odin View Post
    Mitä tekee kun laitat takalasilämmittimen päälle tai sumarit yms?
    Tähän löytyi syy:

    Ilmamassamittarin johto oli osittain irti

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by mikkis-92 View Post
    Itsellä oli sama juttu, pumpun vaihdoin ja ei auttanut. Vaihdoin kummankin lampun alta nuo pesurien teleskoopit niin alkoi pelaamaan. Ilmeisesti ei paine riittänyt ruikkaamaan nestettä lampulle. Hävittääkö lasinpesunestettä?
    Ei hävitä nesteitä.. Täytyy mitata vielä varmuuden vuoksi, että tuleeko virtaa. Jos ei, niin sitten mennään leimalle toimimattomana.

    Leave a comment:


  • mikkis-92
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Tuli vaihdettua ajovalonpesurien pumppu, koska eivät ole toimineet minun aikana ollenkaan. Uusi pumppu ei auttanut mitään, sulake on ehjä. Pystyykö ohjelmoimaan tietokoneella pois käytöstä? Ja kuinka? Vai löytyykö relettä?
    Itsellä oli sama juttu, pumpun vaihdoin ja ei auttanut. Vaihdoin kummankin lampun alta nuo pesurien teleskoopit niin alkoi pelaamaan. Ilmeisesti ei paine riittänyt ruikkaamaan nestettä lampulle. Hävittääkö lasinpesunestettä?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Ajovalonpesimet

    Tuli vaihdettua ajovalonpesurien pumppu, koska eivät ole toimineet minun aikana ollenkaan. Uusi pumppu ei auttanut mitään, sulake on ehjä. Pystyykö ohjelmoimaan tietokoneella pois käytöstä? Ja kuinka? Vai löytyykö relettä?

    Leave a comment:


  • Jormuli
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Moro!

    Kävin tänään erästä e46 bemmiä kattelemassa ja koeajamassa. vm -99 ja 2l diisseli. Moottorin puolelta auto tuntu ihan kunnolliselta, mutta siinä oli vähän ruostetta. Konepellin etuosassa pikkusen paikkailtua ruostetta ja kun kurkkasin takalokarin sisäpuolelle niin näin siellä massakerroksen. Koputtelin lokaria ja takaosa kuulosti ontolta ja etuosa kuulosti ''napakalta'', myös vanteiden läpi saatoin vähän huomata ruostetta... Oven sisäpuolilla ja kontissa ei ollut ruostetta yhtään. Kehtaakohan tuota ostaa, kun ruostetta löytyy aikalailla. :think: Mitenhän iso ongelma tuo ruoste yleensäkkin on näissä e46 bemareissa? Entä pitääkö diisselin täristä kovin paljoa tyhjäkäynnillä?
    Suomi autoissa varmaan on melkosen paljon ruostetta tossa iässä..
    Voisithan kysyä jos saisit auton ajoon ja jos mahdollista, käydä jossain kurkkaamassa ihan kunnolla korin kunnon. Eikös nämä bemarit ole tunnettuja siitä lahoamisesta.

    Oma autoni oli tuotu 2012 talvella Suomeen eikä autossa ollut kuin yksi pieni ruostetäplä, jo yhden talven jälkeen niitä olikin jo muutama. Siksi kannattaisi varmaan perehtyä tuohon autoon paremmin tai kysyä omistajalta suoraan että mitä on korille tehty, paikkaukset yms.

    Tärinää kyllä löytyy ainakin omasta 330d:stä, kuuluu jokseenkin asiaan mutta nuo moottorin kumityynyt varmaan joutanee vaihtoon jos tärinä on kovaa, niinkuin omassani.

    Leave a comment:

Working...
X